Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 18481 til 18500 af 32900
-
Ensvinklede trekanter og deres sider
ForumindlægHvordan skal spørgsmål (b løses? og hvilken formel skal anvendes? -
trapezer og trekanter
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at svarer på de fire spørgsmål? Altså jeg kan kun få spørgsmål 2 til at passer... -
Gør rede for vendetangent!!!
ForumindlægHej Studieportalen, jeg har har fået tildelt en opgave som jeg ikke er sikker på hvordan man skal beregne, derfor spørger jeg om hjælp her i håb at der er nogen er jer der har en løsning, på forehånd tak:) -
Hjælp til opgave
ForumindlægNogen der ved, hvordan man lave følgende opgave? -
Afdrag og renter
ForumindlægSkal lige vide om jeg har forstået dette spørgsmål rigtigt b) Hvor meget betales i renter i løbet af afdragsperioden Skal jeg så blot ligge alle renterne sammen for alle terminerne? -
SRP
Forumindlæger der ikke nogen der har et eksempel på en opgave i SRP!? har brug for inspirration til hvordan man lige helt gør, mht. hvordan man starter ud i redegørelsen fx. og er lidt usikker på om min indledning er helt forkert.. har absolut ikke tænkt mig at skrive af, men at få inspiration.. jeg skriver... -
RSS feed til de enkelte fora?
ForumindlægI øjeblikket er det muligt at få et RSS feed til hele forumet på studieportalen.dk, men det er ikke alle fag jeg ønsker at følge med i, så er det muligt vi kunne få et RSS feed til de enkelte undergrupper i foraet? Fx vil jeg meget gerne have et RSS feed direkte til matematisk. -
potensfunktion!
Forumindlægy = 0,00769x^(3.10)x = længden (cm) af ørred y = vægten ( gram) af ørred.Så får jeg at vide at når en ørred blir' 15% længere, hvor mange procent vokser vægten så?, så altså på y-aksen? Jeg får det selv til at give 1,54, så altså, 54 %. -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
HJÆLP til analytisk gometri...!!
ForumindlægJeg er lige gået i stå midt i en opgave. Opgaven lyder således:I et koodinatsystem er en linje l og en cirkel C bestemt ved l: y=2x-1C: (x-1)^2 + (y-3)^2= 25Tegn linjen l og cirklen C i koordinatsystemet, og beregn koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l C.(dette har jeg så gjort)... -
Regneregler..
ForumindlægKan dette udtryk forkortes:Her tænker jeg på to ens udtryk opløftet i forskellige potenser som skal adderes eller divideres... kan det forkortes.. som fx dette udtryk??4^3-(4^-3). -
Tysk..Please 1. sætning
ForumindlægHey.. er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig..Takker på forhånd.Alligevel er 11. September desværre et godt eksempel på, at der er kommet flere terrorister i verden.. -
kontinuert?
Forumindlægse dok f er funktion hvad er k? hvor på min graf er x0? og så står der, at funktion er et element i definitionsmængden, hvis... hvad menes der med det? -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
Trigonometriske afstandsbestemmelser
ForumindlægJeg har en del problemer med denne opgave og håber med dette indlæg, at der vil være noget hjælp at hente. JS = afstanden fra jord til sol. Hypotenusen i trekanten jord, måne, sol. JM = afstanden fra jord til måne. Den korteste katete i trekanten jord, måne sol. Trekanten jord, måne, sol er retvi... -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri...
