Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18501 til 18520 af 32350
-
Forskrift
ForumindlægHej alle Hvordan finder man forskriften for et andengradspolynomium, når koefficienten a, samt to rødder r kendte? :) -
Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ... -
Lignings hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?! -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
Bestem forskrifterne for de eksponentielle funktioner f(x)=ba^x der er bestemt ved....
Forumindlægf(6)=8 og f(10)=5 Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal finde forskrifterne? Hvilken forskrift? - er helt lost. -
lottokuponer
ForumindlægJeg skal regne ud hvor meget 834.768 lottokuponer fylder og forklare? Er der nogen som kan hjælpe? -
dumper i årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ? -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
HASTER!
Forumindlæghej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
Hvilken lommeregner bruger du?
ForumindlægHvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ???? -
Graf ud fra Dm og Vm?
ForumindlægHej. Hvordan løses denne: Tegn grafen for en funktion, der har definitionsmængden [-2;5] og værdimængden ]-5;-1] . Den skal desuden have maksimum i x=4. ? -
Boxplot på pc
ForumindlægVil meget gerne lave boxplot på pc, og meget gerne i excel, men andre (i så fald gratisprogremmer) kan også gøre det. Nogen der kan hjælpe Michael -
hjælp hurtigt, tak
Forumindlægokay. jeg har siddet med det her i to timer. og jeg aner stadig ikke hvad det er jeg foretager mig, så: "bestem x-koordinaten til det punkt på linjen hvis y-koordinaten er -2." er der en der kan formlen til den? -
Lineær
ForumindlægHvordan laver jeg en lineære model? -
"Acceleration i accelerationen"
ForumindlægJeg har spekuleret lidt over acceleration, og er kommet frem til, at formlen for acceleration fungerer ved at finde gennemsnits accelerationen. Derfor tænkte jeg at hvis man har en accelererende acceleration dvs. at accelerationen øger med tiden ville formlen så kunne være: (At+(at^2)/2)/2*t s... -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
dommedagsbevis
Forumindlægse linket https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=386089 Det er rigtig godt at folk endnu ikke har besvaret. Jeg fik og vide at den dag der bliver besvaret er dommedagen. Ja spørgsmålet er kun fra august ... sidste år altså. ;) -
Reducér udtrykket
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mig med at forklare denne opgave for mig trin for trin? Jeg forstår hat og vil virkelig gerne lære hvordan man løser sådan en opgave - tak på forhånd Reducér udtrykket: (a - 2)^2 + a * (6 - a) - 4 -
En kasse uden låg skal rumme...
ForumindlægHej! En kasse uden låg skal rumme 800 cm^3, kassen skal være dobbel så lang som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opskriv en formel for kassens overfladeareal udtrykt ved h og x. Det jeg har gjort er følgende: O(x)=2(2x*x)+2(2x*h)+(x*h) = 4x^2+4xh+xh...
