Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18521 til 18540 af 60202
-
Stereoisomeri d-glucose og d-xylose
Forumindlæg1. Redegør for hvilken form for stereoisomeri, der er i D-glucose og D-xylose -
Hvor mange fotoner udsender laseren hvert sekund?
ForumindlægHvilken formel skal man benytte, når man skal bestemme, hvor mange fotoner en laser udsender hvert sekund? -
2x2 matrix og egenværdier
ForumindlægA er udtrykt ved hjælp af x. Opskriv et udtryk for egenværdier for A. Find desuden, hvad egenværdierne er for x = 0. Nogen der kan hjælpe med at vise udregningerne? Tak på forhånd! -
Help me, please!!
ForumindlægNogen der kan forklare mig huske reglerne til at: *Gange med brøker *Dividere med brøker *trække fra med brøker *pluse med brøker!!! Tak!!!! -
Flydende upolære stoffer?
ForumindlægHvorfor er nogle upolære stoffer flydende? -
Omskrivning
ForumindlægHej folkens,\n\nEr der nogle, som der har forstand på flg.:\n\nOmskriv 4x^2 + 12x + 9\nTil formen: (ax + b)^2\n\nGlæder mig til at høre fra jer. -
opgave 7.006 i eksamensbogen
ForumindlægHej...\nHåber, der er en der kan hjælpe mig med opgvae 7.006 i eksamenesbog 2, for jeg har stirret mig helt blind på opgave a. \n\nDet er lidt svært at forklare opgaven, da den er knyttet til en skitse, men håber, at der måske er en, der har lavet samme opgave og kan hjælpe mig igang.\n\n - Maria - -
hjælp til opgave 2.3.3
ForumindlægDen mindste energi, der skal tilføres en elektron for at frigøre den fra siliciumoverflade er 7,93 * 10^-19 J. a) beregn den største bølgelængde af lys, som kan frigøre elektroner fra en siliciumoverflade ved fotoelektrisk effekt. b) kan lys i det synlige område frigøre elektroner fra en si... -
bølgelængder
ForumindlægNogle mikrobølger har en frekvens på 10 7,4 10 Hz ⋅ og bevæger sig med lysets hastighed på 299792458 m s. Hvad er bølgelængden af de pågældende mikrobølger? -
Kapacitans
ForumindlægEn LC-svingningskreds benyttes til AM modtagelse ved en bølgelængde på 300 m.- Hvor stor skal kapacitansen af kondensatoren være, hvis spolens induktans er 2,0 µH?Jeg er på bar bund her... Ville være glad for lidt hjælp -
Differentialligning
ForumindlægHvis jeg er givet en differnetialligning, hvordan bestemmer jeg så den løsning, hvis graf går igennem et punkt P(a,b)? -
varmelære
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i fysik nu her snart. jeg skiftede linje fra sproglig til mat. jeg ville derfor hører om i ville skrive hvad man kunne komme ind på hvis man kom op i varmelære -
faktoriser?
ForumindlægHvad skal jeg gøre, hvis der står:Faktoriser følgende ligning:x^2+9x-5=y -
Differentialligninger
ForumindlægVi har "næsten" lige begyndt på differentialligninger, og jeg fatter bare keine af det lige nu, så hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig lidt, ville det være fedt. For jeg hader bare at føle mig så dum, som jeg gør lige nu.Vis at f(x)=3*exp(-x^2)er løsning til begyndelseværdiprobleme... -
Hjælp søges!
ForumindlægJeg skal aflevere en kemi aflevering over opgave 3 i studenter eksamens opgaver i august 2000, men hvis der er nogen der kan hjælpe mig lidt ville det være dejligt, da jeg slet ikke har nogen ide:Opgaven lyder:i en 100 mL målekolbe opløses 2,00 g anilin vand, der fyldes med vand til mærket, altså... -
find forskriften PLZ
ForumindlægUd fra følgende punkter skal jeg finde forskriften.(0,0) - (-2;-1) - (-4;0) _ en parabelJeg har kigget en del på det... og kan simpelt ik få det til at gå op. -
Er dette ordsprog korrekt?
ForumindlægJeg sidder og sysler med mine halvrustne latinske gloser og er i tvivl om følgende af senecas ordsprog:nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae (fuit).Kan jeg udelade fuit uden at få smæk?I mit hoved giver det mening uden, men helt sikker er jeg ikke...mvh Hella -
Hjælp til 4 opgaver tak
ForumindlægHej Matematik er ikke lige mig, kan ikke finde ud af opgave 1-2-5-8 håber der er nogle der vil hjælpe TAKi kan finde opgavesættede på http://peecee.dk/?id=29185 TAK -
Hjælp, et lille enkelt spørsmål!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=2x3 +4x2 . Bestem f ′(x). Hvad skal bestemme? Jeg skal op i matematik skriftlig årsprøve (1.g). Jeg tog denne opgave fra UVM, men er ikke helt sikker på om dette spørgsmål kan blive stillet til os, ser jeg ved det rette plads for opgaver? Hvis i har nogen an... -
sjælden stofskiftesygdom
ForumindlægHej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak
