Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18541 til 18560 af 60202
-
massedefekt- bindingsenergi? hvad?!
Forumindlægsidder her på faldrebet (eksamen i morgen) og kan lige pludselig ikke se hvordan man finder massedefekten og bindingsenergien? kan nogen afse tid til at hjælpe mig? -
Stofmængde eller molarmasse?
ForumindlægHej. I en kemiøvelse, som hedder "Fremstilling af opløsninger", står der at jeg skal fremstille 100 mL, 0,1 M opløsning af et salt, som jeg får udleveret. Hvad betyder 0,1 M i denne her sammenhæng? Stofmængdekoncentration eller molarmasse? -
opløsning af to vektorer
ForumindlægHejsaJeg skal her på mandag til mundlig mat eksamen, sidder med et spørgsmål der hedder:"redegør for opløsning af to vektorer efter to retninger" kan simpelhen ikke forstå hvordan det nu er.? på forhånd takmvh kim -
varmelære
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i fysik nu her snart. jeg skiftede linje fra sproglig til mat. jeg ville derfor hører om i ville skrive hvad man kunne komme ind på hvis man kom op i varmelære -
Bestemmelse af punkt d
ForumindlægHey har svært ved at finde ud af hvordan jeg udregner punkt d https://gyazo.com/122e465744179fade899fe9c4e187478 håber nogle kan hjælpe tak på forhånd :) -
temp. fælles hjælp...
Forumindlægjeg er stillet over for denne opgave men kan ikke få det rigtig resultat. mit bliver 42,5 og det skal være 51 graderto klodser hendholdsvis aluminium og kobber. de begge vejer 100 g. De har starttemperatur 65 og 20 grader.de to klodser bringes nu i kontakt med hinanden, og efter noget tid har de ... -
Antal stereoisomere stoffer
ForumindlægHej.Mit spørgsmål går ud på at finde ud af hvor mange sterioisomere former der eksisterer for følgende to stoffer:2-chlor-3-methylpentan 3-methyl-1-pentenHvordan finder man ud af det?På forhånd tak! -
hjælp til brøk
Forumindlægjeg skal forkorte de her 2 brøker, og det er jeg bare så dårlig til nogen der kan hjælpe eller give et hint??1) -x^2+4 / 2x^2+2x-122) x-1 / 2x^2+4x-6 -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej guys, Som I kan se på nedenstående billede, skal jeg begrunde hvilke grafer, der hører hvilke funktioner. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst skal argumentere for det. Nogen der har et forslag? I behøver ikke løse opgaven for mig, bare forklare hvordan jeg skal argumentere :) -
Mættede dampe og gassers arbejde
ForumindlægHJÆLP til følgende opgave... I et kontor hus med et rumfang på 30.000 m^3 suger -10 grader kold luft ind. Luften skriftes 10 gange i døgnet og temperaturen i kontorhuset holdes konstant 23 grader. Hvor meget vand skal der tilføres luften pr. time, hvis man ønsker en relativ fugtighed på 65 % i ... -
Hjælp til fysik. Densitet m.m
ForumindlægHjælp med udregning af vægten på en håndbold. ( kun lædderet og gummiet i midten) Givet: omkreds på 59 cm Temperatur: 20 grader g. 9.82 Total masse: 450 g M. h20 = 18 M_luft 29 -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHejsa derude er der nogen som kan vedhæfte matematik eksamenssættet fra sidste år? På forhånd tusind tak :) -
Det moderne gennembrud
Forumindlæghej jeg skal op i dansk eksamen i det moderne gennembrud. og jeg har tænkt mig at tage ørneflugt af henrik pontopiddan . men er der nogle der kender en anden tekst som jeg kan perspektivere ørneflugt til ? -
Hjælp/rettelse til reducering mm.
ForumindlægJa, har først og fremmest et par opgaver jeg meget gerne vil om, hvor vidt de er rigtige. Mere for at finde ud af om jeg forstår nogenlunde, eller om jeg er HELT galt på den. Her kommer de:A) 5(2X+3Y)-3(X+2Y)= 10X+15Y-3X+6YB) (4C-16B)(2^2C-4(4-m)= 64BC^2-64BC+256BC^2-256B^2C) (i denne skal jeg og... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej!Jeg har lidt svært med at forklare betydningen af b i andengradspolynomiet.Jeg vil være meget glad for, hvis I fortæller mig det. Det skal jeg bruge til en mat-opgave.på forhånden tak. -
Ionforbindelser i ethanol og heptan
ForumindlægHej, er der nogen der (hurtigt) kan give mig en forklaring på dette: Hvorfor er ionforbindelserne Kaliumpermanganat og Kobber(II)sulfat uopløselige i ethanol og heptan? Og hvorfor er de letopløselige i vand? På forhånd tak -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
Regneregler mht. brøker
ForumindlægHejsa...Nogen der kan fortælle mig, hvordan regnereglerne er, med for eksempel et udtryk som følgende:4PI^2*r^2/T^2/v*T/2PIOpgaven lyder som følger:a=v^2/rv*T=2PI*rJeg skal så vise, at dette kan givea=4PI^2r/T^2 -
Hjælp, et lille enkelt spørsmål!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=2x3 +4x2 . Bestem f ′(x). Hvad skal bestemme? Jeg skal op i matematik skriftlig årsprøve (1.g). Jeg tog denne opgave fra UVM, men er ikke helt sikker på om dette spørgsmål kan blive stillet til os, ser jeg ved det rette plads for opgaver? Hvis i har nogen an... -
ikke sikker
Forumindlæghey! har denne her opgave som jeg helst skal have løst snart.tx^2 + t + 2x = 0jeg skal finde ud af hvilke t "tilhører" R denne her ligning har.og jeg er fuldstændig blank.....
