Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18541 til 18560 af 20689
-
Småopgaver inden skriftlig FYS
ForumindlægHar nogle få tvivlspunkter inden min FYS-eksamen på Onsdag...1)Forud for opgaven er bestemt, at laserstrålen udsender fotoner med energierne 1,88*10^-20J.Laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60W. Laserstrålen har en diameter på 0,40mm, og den flyttes hen over vævet med hastigheden 2,... -
GM-rør
ForumindlægHey.Jeg skal fortælle lidt om GM-røret, og hvordan det fungere, men jeg har aldeles ingen anelse om hvordan det fungere.Hvorfor går der en strøm i systemet, når der kommer en partikkel eller en futon ind? -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing... -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
En 40 w-pære
Forumindlæga) Beregn en 40 W-pæres forbrug af elektrisk energi på 2 timer.b)hvad koster det at have pæren tændt i to timer?c) En familie har pæren tændt to timer om dagen 200 dage om året, hvad koster det? -
Skrive om differentialligninger
ForumindlægVi har fået en ond aflevering for i mat. Det går ud på at vi skal skrive og forklare om y'=a, y'=a*y, y'=b-a*y og y'=a*y(M-y). Jeg tror ikke vi skal have beviser, men bare forklare lidt om det. Er der nogle der har nogle forslag hvad man kan komme ind på? -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
molarmasse+sammensætning af lighter gas
ForumindlægVi har lavet et forsøg med lighergas og jeg skal finde molarmassen og dermed sammensætningen af gassen i en lighter. Indtil videre har jeg beregnet molarmassen: m=0,41g n= (p*V)/(R*T)=(1,025Bar*0,2L)/(0,0831 (L*bar)/(mol*K) 293K)= 0,008419479 mol M=m/n M= 0,41g/0,008419479 mol= 48,69... -
Celler, har brug for hjælp.
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan få svaret på, og det er de 3 sidste jeg mangler. - Hvad er forskellen på prokaryote og eukaryote celler? - Nævn kort forskellen på plante-, dyre-, svampe- og bakterieceller: - Hvorfor var der ingen grønkorn at se i løgcellerne? -
Stofmængde af tavlekridt.
ForumindlægHvad er stofmængden af 1g tavlekridt(ren CaCO3)? -
Mat ligning: ln please
Forumindlæghejsa, nogle der gerne vil fortælle mig hvordan jeg skal løse denne lille ligning her:\n\nin(x)=1/2\n\nHvad var det nu man gjorde?\n\nog en til, så kan jeg vel regne resten selv, for så er jeg med:\n\nln(10x+12)=2\n\npå forhånd tak -
Termodynamik
ForumindlægUnder følgende reaktion: 3 I2(s) + 6 OH-(aq) --> 5 I-(aq) + IO3- + 3H2O(l) kan der blive frigivet 154,1 kJ/mol nyttearbejde til omgivelserne. (ΔGθ = -154.1 kJ/mol) Vil reaktionen forløbe spontant ved standardbetingelser og 25 ºC? Hvordan kan jeg finde ud af dette? Håber der... -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
Rubinlaserens virkemåde
ForumindlægHej, Jeg vil høre, om der er nogen der kunne forklare mig, hvordan en rubinlaser helt præcis virker? Jeg synes ikke, at det er helt så genialt forklaret i min bog. Det eneste jeg indtil videre har forstået er, at rubinlaseren i modsætningen til en He-Ne-laser er en faststofslaser. Rubinlaseren be... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
binomialkoefficient udvidet
ForumindlægAntag, at vi har en mængde på N elementer. Vi vil finde antallet af måder at vælge Na elementer, Nb og Nc elementer, idet N=Na+Nb+Nc. Det er givet ved: N!/(Na!Nb!Nc!) Og man kan ræsonnere således: Hvis vi STARTER med at vælge Na elementer, skal vi vælge ud fra N elementer, hvis vi deref... -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/
