Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18541 til 18560 af 32900
-
Funktions regning..
Forumindlægf(t)=3-3*e^(-0,0116*t)\nHvor f(t) er, målt i millimol pr. liter, og t er målt i sekunder.\n\n-Beregn, hvor lang tid der går, før bromkoncentrationen er 1,50millimol pr. liter.\n\nKan det passe at der går ca. 25sek? -
Pythagoras`læresætninger
ForumindlægNår a^2 +b^2 =c^2 er trekanten retvinkletHvis trekanten ABC er retvinklet med Der skal gøres rede for forskellen på de to udsgn og gives et eksempel på et udsagn " Hvis Pså Q " , som er sandt, men hvor udsagnet "Hvis Q så P" ikke er sandt. Udsagnet skal ikke nødvendigvis omha... -
Drilleopgaver
ForumindlægHej,Nogle der kan fortælle hvordan jeg skal lave nedstående opgave?:Et slagteri leverer grillkyllinger, hvis vægt er normalfordelt med middelværdien 0,820 kg og spredningen 0,080 kr. a) Hvad er sandsynligheden for, at en tilfældigt udvalgt kylling vejer under 0,800 kg? b) Over 0,900 kg?Tak for hj... -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle ligningen x^2+y^2+z^2=29 Punktet p(0.2.5) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning for kuglens tangentplan i punktet P Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave :) Nogle der kan give mig et clue :) -
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
Løs ligningen
Forumindlægx-(4-x)=8 Hvordan kan man lave denne ligning? :-) -
Rumfang og omdrejnings legemer.. Hjælp!
ForumindlægJeg har disse opgaver for til imorgen. Jeg har prøvet at løse dem, men uden hjælp! jeg håber at nogen kan hjælpe hurtigst! OPGAVE 1 - RUMFANG OG OMDREJNINGSLEGEMER Rumfanget af en cirkulær kegle er givet ved V=1/3h*pi*r^2 hvor h er keglens højde og r radius i grundfladen. Keglen kan dannes ... -
Eksponentielle vækstmodeller
ForumindlægHvad er forskellem mellem disse to eksponentielle vækstmodeller: og -
Trigometri
ForumindlægHvordan løses den vedhæftede opg 3.2 -
Areal
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060501_vejlopgave_stx_061_matB_saet1_delpr2.ashx På figuren ses en vifte, der består af seks ens ligebenede trekanter samt et håndtag. Viften er symmetrisk omkring linien gennem H, I og J, og AH = BH = 10, 0 . De seks trekanter danne... -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
Andengradsligning
ForumindlægJeg leder efter noget materialle til andengradsligninger.lidt generelt information om dem, et dybdegående udledning af beviset for løsningsligningerne osv.skal være på dansk.Så er der nogle der kan anbefale nogle gode websites, bøger eller andet der kan bruges?-Michael -
Golf FSA spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med denne opgave, som lyder følgende: ''Golfbolden har en radius på 21,5mm og er pakket i kasser med tre bolde i hver.'' ''Angiv målene på en kasse, der netop kan rumme tre golfbolde'' Hvordan jeg regner, jeg det ud? Har brug for hjæl... -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd. -
Ligning
ForumindlægHJÆLP :SEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse ligningen (x+3)*(x+1)^2*(x-1)=0 -
Hjælp til løsning af: dy/dx = ay(M-y)
ForumindlægJeg er lidt lost på lige denne her.Jeg skal for dy/dx = ay(M-y) bevise at løsningen er Y = M/1+ce^-aMx er der nogen der kan hjælpe mig med den? -
hjælp til opgave 4.024- haster
ForumindlægHvis der er nogen der har løst opgave 4.024 så hjææælllppp -
Højeste og laveste karakter?
ForumindlægHejHvad er den højest og den laveste karakter, du har fået, og hvor mang egang hver?Mig:11 (ca. 5-7 gange, tror jeg)03 (1 gang, en prøve jeg opgav totalt):) -
integral regning.
Forumindlæghvordan tager jeg integralen af følgende x*sin(2x) i intervallet -pi til pi? For så vidt jeg kan se er det en funktion ganget sammen med en sammensat funktion. Dette vil vel sige at man skal bruge en blandning af partiel integration og integration ved substitution, men kan ikke få det til at gå ... -
Fysik eller Kemi
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp.Jeg er lige dårlig til både kemi og fysik. Men jeg skal vælge mellem Fysik A eller Kemi B Hvad er lettes af få en god karakter i ????
