Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18541 til 18560 af 19441
-
Det dobbelttydede tilfælde
ForumindlægHej SP Jeg skal op til mundtlig eksamen og gennemgik mine noter, og stødte på det dobbeltydede tilfælde. Jeg har et rigtig godt eksempel men er lidt i tvivl omkring slutningen af det. Vi har en trekant hvor vi ved A=30 (grader) b=32 a=27 Vi vælger derefter at bruge vores sinus... -
Eksamensæts resultater Juni 2012???
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været til HF skriftlig matematik b eksamen i dag, og jeg kan simpelthen ikke vente med at se, hvordan det er gået... Er der nogen, der kender nogen steder på nettet, hvor resultaterne er blevet lagt ud for HF matematik B eksamen d.4.62012? Tak for jeres til. Mvh... -
Droppe ud af 3g
ForumindlægJeg overvejer at droppe ud af 3g og holde et sabbatår. Men hvordan er det med den nye reform og sådan?? Kan jeg godt starte i 3g igen til næste år? -
FACIT: Matematik A STX 27. maj 2016
ForumindlægFACIT TIL MATEMATIK A 27. MAJ 2016 Evt. afrundingsfejl kan forekomme, idet jeg har arbejdet hurtigt igennem. Kommentér gerne! Mvh Anders Jensen ___________Delprøve 1___________ Opgave 1 x^2+10x (eller x(x+10) hvis du faktoriserer den) Opgave 2 det(vektor a, vektor b)=71 Opgave 3 Mod... -
Sammensatte funktioner?
ForumindlægJeg sidder med følgende funktion: f(x,y) = g(h(y),h(h(x)),xy), og jeg skal bestemme alle første ordens partielle afledede af den. Jeg er nået frem til, at Kædereglen (for sammensatte funktioner) er oplagt at bruge, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at opstille nogle "rigtige" u... -
Intelligenstest!!!
ForumindlægBliver man intelligent pga. intelligenstestning? -
Hvor mange mener at igårs Melodi Grandprix var snyd?
ForumindlægHvor mange mener at igårs Melodi Grandprix var snyd? -
faktorisering af højere polynomier
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i mat komme inde på polynomier af højere grad, og der tænker jeg, at det ville være sjovt at snakke om dem i forhold til faktorisering af dem. Jeg er med på, hvordan udtrykket for polynomier ser ud med n som højeste potens osv. Jeg kan desværre ikke rigtig fin... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Kan dette lade sig gøre?
ForumindlægJeg skal snart flytte hjemmefra, og læse videre. Men tror måske at jeg kommer til at komme i økonomiske vanskeligheder, og tænker derfor at et fritidsjob nok bliver nødvendigt for at kunne det hele kørende, men er det overhovedet muligt at have et fritidsjob ved siden af. Men hvormeget... -
truth tabel(ikke det samme)
ForumindlægVi anvender + som symbol for ekslusiv og således at P+R betyder P eller R men ikke begge. a) Lav en "truth tabel" for P+R, det har jeg gjort b) Find en formel hvor du bruger ∧∨¬ som er ensbetydende med P+R. Ville svaret på b være: ¬(P∧R)∧(P∨R) -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg er lige blevet optaget på Cand.Polit - uddannelsen til studiestart d. 1. september. Jeg vil lige høre om der er nogen her som læser det/har læst, eller har indsigt indenfor faget, og gider at dele nogen erfaringer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er man beskæftiger sig med, ... -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
Opstille differential-ligning
ForumindlægOpgave 8 i dette vejledende sæt kan jeg ikke lige få hul på. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAA2%20V_vejl2.pdf Hvordan tænkes tabel-data brugt til at finde f(x)? -
Salg af pædagogik bøger
ForumindlægEr lige blevet færdig med pædagog uddannelsen, og i den forbindelse sælger jeg ud af alle mine bøger: Her kommer den lange liste;0) Beskrivelse af småbørn af Mariane Hedegaard 2. Udgave, 2. Oplag 2001 sider: 108. Aarhus Universitetsforlag 50 kr.- Udviklingsbeskrivelse af sm... -
Potensregression
ForumindlægHej! Jeg skal svare på denne opgave: I tabellen nedenfor (ses i det vedhæftede dokument) ses sammenhørende værdier af længde og vægt for en bestemt type alligatorer. I en model betegner W en alligators vægt (målt i kg.), mens L betegner alligatorens længde (målt i cm). I modellen antages det, a... -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
legeme
ForumindlægHej. Jeg fatter simpelthen ikke hvad et legeme er og hvad det bruges til. Er det bare en mængde af tal, som man kan plusse og minus?? vh. Susanne -
haster fortynding
ForumindlægStamopløsning n=m/M=0,1000 g/534,37 g/mol=1,87*10^-4 c=n/V=1,871*10^-4 mol/1 L=1,87*10^-4 Ud fra stamopløsningen fremstilles 6 fortyndede opløsninger i 3*50 mL og 3*100mL målekolber. OPløsningen skal være på ca. 4*10^-5 M, 2*10^-5 M, 1*10^-5 M, 5*10^-6 M; 2,5*10^-6 M; 1,25*10^-6 M For hve...
