Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18561 til 18580 af 92738
-
Skifte til HHX
ForumindlægHej allesammen, p.t går jeg på Gymnasiet og har gået der godt 2 måneder nu... Det er helt ok socialt, men fagligt er det rigtig blandet. Vi har fysik, biologi, matematik (en masse af det matematik jeg ikke interesserer mig for overhovedet!), idræt, billedkunst whatever.. En masse fag, som... -
Retvinklet trekant
ForumindlægEn retvinklet trekant har omkreds 60 og højden på hypotenusen har længde 12. Bestem sidernes længder?Lidt hjælp ville være dejligt, så jeg også kan se hvordan det skal gøres ;) -
Forståelse af bevis 2.gradspoly
ForumindlægJeg har uploadet en fil, da der hører en graf med til. Deri står min komplikation http://peecee.dk/?id=47676 Anders -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg står her med nogen projektopgaver om andengradspolynomium. Jeg har 4 grafen stående foran mig, hvor jeg har meget svært ved at læse præcise koordinater af, da det ikke er ternet, så ved nogen grafer kan jeg ikke finde koordinatsæt for begge rødder som er pålidelige. Hvordan kan jeg find... -
Hjælp til formel: b = 2ac-a
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver noget selv-studie på noget matematik angående formler. Jeg er støt på denne formel b = 2ac-a og dertil må jeg så ærligt indrømme at jeg sidder godt og grundigt fast. Jeg håber der er en hjælplig sjæl derude som kan forklare og vise mig hvordan den skal løses. O... -
Trigonometri - på 8. klasses niveau
ForumindlægHej alle, her er lidt 8. klasses matematik, som nok er ret så let for de fleste af jer... Jeg har en trekant, og jeg kender en katete og to vinkler. Jeg kan selvfølgelig sagtens finde en sidste vinkel, men så mangler jeg de to sider... Jeg ved, at hvis jeg havde haft hypotenusen, kunne jeg have s... -
HJÆLP TIL OMFORMULERING AF TEKSTSTYKKE
ForumindlægHej alle, Om to dage skal jeg op i mundtlig tysk eksamen i 9. Klasse. Jeg har skrevet en tekst, som jeg selv er ret godt tilfreds med, problemet er bare at den er for kombliceret til at kunne huske. Jeg håber derfor desperart at der er en her inde der er i stand til at hjælpe mig med at omformul... -
Perspektivering
Forumindlæghej jeg skal til dansk eksamen om et par dage. jeg skal Perspektivere til to tekster. min primære tekst er om frihed og er fra bogen bommuldens dronning. jeg skal Perspektivere til digtet"på det tørre" og sangen "man binder os på mund og hånd". hvordan kan man perspektiver... -
kemi-B
ForumindlægKemi- B Hjælp Jeg sidder og skal øve til mundlig kemi og kan ikke svare på de her spørgsmål nogle der kunne hjælpe mig?? definere begreberne syre og base og forklare, hvad man forstår ved syre- og basestyrke, og definere pH og gøre rede for, hvordan man beregner pH i opløsninger af stærke og sv... -
Kunstbillede
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen og har trukket kunstbillede. Jeg har valgt "Familien Waagepetersen" af Wilhelm Bendz. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvad jeg kan snakke om? Jeg har nemlig lavet min synopse. Er der nogen, der er gode til kunstbilleder, som kan hjælpe m... -
Mat omkring toghastigheder
ForumindlægHej Jeg har fået nogle opgaver for i min bog, MAT C stx. Jeg har problemer med én opgave, nummer 226, omkring to tog, der kører i forskellige hastigheder. Opgaven lyder som følgende: "To tog afgår fra Tombstone City samtidigt i modsatte retninger. Efter 11 timer er baneafstanden mellem d... -
Kulhydrater og blodsukker
ForumindlægJeg har prøvet at samle nogle brudstykker... men kan ikke se om der mangler noget imellem og om det giver mening. Mine andre klassekammerater har på C, så hvis nogen vil læse det igennem og give feedback til sammenhæng og hvad jeg evt mangler, ville det være skønt! årsager til diabetes 2 samt hv... -
Hvad s¨kal jeg vælge? Fysik B eller Kemi A?
ForumindlægJeg er i tvivl mht. valgfag. Godt nok skal vi først bestemme os om et stykke tid, men...\n\nMin studieretning hedder Biologi A, Matematik B og Kemi B.\n\nSå har jeg tænkt mig at opgradere:\nMat B --> Mat A\n\nOg så er jeg i tvivl. Hvad skal jeg vælge mellem:\nFys C --> Fys B\neller\nKemi B ... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
SØGER NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG TIL AT LØSE OPGAVER I FREMTIDEN
ForumindlægHej! Jeg elsker Studieportalen, men et af dets mangler er hurtigere svar. Derfor har jeg valgt at spørge om folks Facebook eller andre sociale medier, så det er nemmere at kontakte det kloge venlige sjæle der vil hjælpe med fremtidige opgaver. Håber nogen vil hjælpe. Det er primært Matematik C-... -
En lille hjælp tak :)
ForumindlægEn funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) bestem de lokale ekstrema for f(x) og de er: -2 , 0 , 1 b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c den forstår jeg ikke?? -
Hjælp med at beregne mark.
ForumindlægHej. Jeg har nu i et stykke tid prøvet at beregne en opgave som er en del af vores matematik aflevering til på fredag. Hvis nogle kunne hjælpe ville det være fantastisk. Opgaven lyder således: a. beregn markens omkreds b. beregn markens areal Jeg har vedhæftet en fil hvor jeg har tegnet marken op... -
GOD LØN HJÆLP !! MAT B
ForumindlægHej folk (: Jeg skal til eksamen på tordag, og jeg er helt på bare bund med nogle af spørgsmålene (: derfor vil jeg høre om jeg ikke er så heldig at en af jer har lyst til at hjælpe mig enten tirsdag eller onsdag, ved det er sent men i får god løn. Jeg bor i nordsjælland(Hørsholm) og har matema...
