Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18561 til 18580 af 32900
  • pH i mættet opløsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe
  • Hjælp det Haster ???? Forskrifter..

    Forumindlæg
    når spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5*0,887^t hvor t er tiden a) bestem t udtrykket ved y nitratindholdet i spinat ændre sig samtidig og følger forskriften z = 20,3+61,4*0,887^t hvor t er tiden b) bestem en forskrift for nitrat...
  • Bestem en ligning

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man en ligning for linien gennem punkterne P(2,3) og Q(4,8). Jeg har prøvet mig lidt frem, men jeg kan stadig ikke få det til at passe.
  • Afledede funktioner

    Forumindlæg
    I et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng??
  • Eksamen - differentialregning

    Forumindlæg
    Hejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p...
  • At beregne X?

    Forumindlæg
    Jeg er lidt usikker på hvordan man beregner X Betragt linjen med ligning y=7*x+13. Beregn x, når y er 0, og når y er 117, og når y er -53.
  • Hvad betyder ^ ?

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak!
  • Forskellen mellem HTX og STX

    Forumindlæg
    Kan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag?
  • Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.

    Forumindlæg
    hejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener...
  • SRP - Karakter

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-)
  • Privat undervisning

    Forumindlæg
    Nogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med...
  • Enkeltlogaritmisk

    Forumindlæg
    Hej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk?
  • Skr. årsprøve tilbage?

    Forumindlæg
    Får man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter?
  • Differentiabillitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe?
  • Seriøst??

    Forumindlæg
    Hvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?!
  • Lommeregner HF B-Niveau

    Forumindlæg
    HejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa...
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • Færdighed

    Forumindlæg
    Hvordan renger man det her ud? En løber tilbagelægger 6 km, med en gennemsnitsfart på 10 km/time. Hvor lang tid er han om at gennemføre de 6 km? Hvis han gennemførte de 6 km på 30 minutter hvad var gennemsnitshastigheden så?
  • Forklaringsrad

    Forumindlæg
    Har bruf for fandens meget infor omkring forklaringsgraden, det skal gennemgåes til sømmene.. har i et par links? kan ikke finde noget som helst :-S
  • EN der vil se min opgave igennem?

    Forumindlæg
    EN der vil se min mat opgave igennem og komme med deres mening omkring den?