Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18601 til 18620 af 21415
-
Om DDR og muren - hjælp mig (eksamen i morgen)
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i morgen, og har simpelthen kørt mig selv helt forvirret ang info om DDR og muren. Roder rundt i det hele Jeg er 99,9 % sikker på at østsiden var den der var hegnet ind, men over alt hvor jeg kigger på nettet står der vest. fx her: http://www.mauer.jp/mauer0/mauer0e.htm... -
Fart og radius
ForumindlægHej er der nogen der har en idé om hvordan jeg kan læse disse to opgaver. Jeg kan komme frem til i den anden delopgave til en radius på 51m men det er ikke korrekt. På forhånd tak. -
sunni og shia? indviklet. .:d
Forumindlæghej.. hvad er forskellen på sunni og shia muslimer? Altså jeg ved at shia ville have at Muhammed svigersøn/fætter Ali skulle være kalif efter muhammed og sunniere ville have en der havde mere efaring. :) -
Bølger og Vand
ForumindlægHej. jeg har trukket bølger og vand til min 24 timers fysik eksamen.. jeg har nu skrevet 7 sider notater, men spekulerer bare over hvad der er vigtigst at have med i mundtlig fremlæggelse på 8 min. kunne være lækkert med et forslag og nogle indskud Hilsen Jesper :) -
Selvmord :S
ForumindlægHey allesammen!! Jeg har et spørgsmål til Jer :) Mener I, at selvmord er en forbrydelse? Synes I, at der er en retfærdiggørelse i at begå selvmord? Knus Artemis -
Jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej Sidder men en større fysikraport som giver lidt problemer. Emnet omhandler en jævncirkelbevægelse, og spørgsmålet lyder: Hvorfor er den resulterende kraft rettet imod cirklens midte, når objektets bevægelse i cirklen følger cirkelbanen. Plejer den resulterende kraft ikke at udgøre ret... -
16-årige
ForumindlægHey allesammen! Mener I, at man skal give 16-årige valgret? Altså de har jo pligt til at betale skat, og de kan komme i fængsel. Men de må ikke være med til at vælge landets statsminister. Virker det ikke lidt absurd? Knuz Artemis..;) -
Demokrati og magt
ForumindlægEt ganske kort spørgsmål: Hvordan hænger demokrati og magt sammen? Mvh I-Ved-Hvem :) -
Velfærdsstaten i det 20. årh.
ForumindlægHejsa! Jeg har lige trukket Velfærdsstaten i det 20. årh., hvor politikere som Jakob Knudsen, K.K. Steincke, 1930ernes kriselovgivning (kanslergadeforliget), Poul Møller og hvor bl.a. Lars Løkke Rasmussen snakker om den internationale krise, er teksterne som jeg har. Nu er historie/samf ikke min... -
Odysseen 9. sang
ForumindlægHej :) er det forkert af mig at tænke at den 9. sang handler om identitet? Jeg tænker at Odysseus gerne vil møde kyklopen som repræsenterer det ucivilicerede for at finde sig selv uden for kendte rammer. Derudover håber han at få gæstegaver hvilket tyder på at han har et ego og vil se om han ... -
Mat A eksamen HTX 27. maj 2016
ForumindlægHej SP'er Er der nogen der har været oppe til Mat A eksamen på HTX, hvis der, er der så nogle, der vil lægge ud med facit til de enkelte opgaver så jeg kan sammenligne med mine resultater? -
Didaktik spørgsmål?
ForumindlægHjælp Beskriv og diskuter hvorfor og hvordan du som lærer kan inddrage og anvende forskning og empiriske undersøgelser i din undervisningstilrettelæggelse? -
Gribereglen
ForumindlægJeg skal jo holde om spolen/sømmet/tinget/ -hvad som helst -, med fingrene i strømmens retning. Men hvordan kender jeg strømmens retning? - Det har altid undret mig? -
Kender nogen til karaktersnittet på sygeplejerskeuddannelsen?
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig! Jeg er spændt til bristepunktet efter at have søgt ind på sygeplejerskeuddannelse; og selvfølgelig først får svar den 30.7 om jeg kommer ind. Jeg har søgt ind i Odense, og ved de optager 106 elever pr. ½ år. MEN... jeg har ikke så højt et snit. Nærmere 6.7 fra H... -
Parralakser
ForumindlægHej, Jeg undrer mig lidt over, hvordan det kan være, at man kan opgive det gamle verdenssystem, altså det geocentriske, ved at måle en stjernes parralakse.. Det var i hvert fald det endelig bevis for at vi havde et heliocentrisk verdenssystem i 1600-1800-tallet. Jeg forstår det simpelthen i... -
Jødeforfølgelsen
ForumindlægHejsa. Vi er tre piger, der går i 8. klasse, og vi har om 2. Verdenkrig - jødeforfølgelsen. Desværre kan vi ikke finde så meget om jødeforfølgelsen, og har derfor valgt at spørge herinde, om der er nogen, der ved noget om jødeforfølgelsen? Mange tak for hjælpen på forhånd :-) -
Fodbold
ForumindlægSelvom mange herinde er her for at hjælpe andre mm. Men hvor mange vil have noget imod at mødes og spille lidt fodbold hvis man nu engang var frisk :-) ?? Man kunne blive enige og så arrangere noget fodbold til dem som er interesseret i det. -
Hvad betyder det at "bølgelængder absorberes"?
ForumindlægHej alle. Jeg læser til fysikeksamen, og læser ligenu om absorptionslinjer i galaksespektre. Der står i min bog, at der fra stjernens indre udsendes et kontinuert spektrum, inkluderende hele det synlige spektrum (hele regnbuens farver), mens der i stjernens ydre lag bliver absorberet lys med ... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægJeg skal skrive noget om Alfa, beta og gamma stråling og jeg synes ikke, at det der står i min bog, giver en ordentlig forklaring. Jeg vil gerne vide noget om de forskellige stråler, men også om forskellene på dem? :-) -
Medicin- og tandlægestudiet, men ikke højt nok snit :(
ForumindlægKære alle brugere, i næste uge skal jeg op til min sidste eksamen AT, og dermed få afsluttet mine eksamener. Problemet er bare, at hvis jeg nu får 12 til AT vil mit snit når det ganges op, komme op på de 9,7, samt et snit på 9,6 hvis jeg får 10.. hvilket jo ikke er nok til at komme ind på en af ...
