Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18621 til 18640 af 21415
-
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Økonomi (polit) eller Aktuar
ForumindlægJeg er blevet optaget på økonomi studiet i år, men er meget i tvivl om det er det rigtige, tænker om jeg hellere skulle have taget aktuar studiet. En aktuar får en del mere i løn. Men har jeg spildt et år, tænkt at skifte om et år, jeg har jo så læst økonomi og har haft matematik her, er det ikke... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Finde skæringspunkt imellem to funktioner matematisk
ForumindlægHej Jeg skal finde de to skæringspunkter, der er imellem funktionerne f(x)=cos(x) og h(x)=sin(x) i intervallet 0<x<2pi. Jeg har gjort det grafisk (se vedhæftede billede), men hvordan gør jeg det matematisk? Er det noget med at udnytte forskydningen? -
Udregning af de nye stofmængde konc.
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der bliver sagt +x på venste side og -2x på højre? Jeg har lavet andre lignende opgaver hvor andengradsligningen blev skrevet med minus x på begge sider. Takker -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Stress..
ForumindlægHey.. Lige for tiden har vi så mange afleveringer og andre lektier for og jeg er blevet så stresset, at jeg næsten ikke kan sove om natten. Det er lidt ekstremt, men jeg tænker hele tiden på mine afleveringer og lektier, selv om natten når jeg skal sove. Hvis jeg går i seng omkring klokken 23:0... -
Ligevægte
ForumindlægHalløj! Kan slet ikke finde ud af vedhæftet opgave. Er der én der kan hjælpe mig med den? -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
Moonlight
Forumindlæghar lige et spørgsmå til taktarter. Sidder lige og arbejder lidt på måneskins sonaten af Beethoven (taktarten er c med kryds igennem, er det ikke 2/2) men det passer jo bare ikke?? synes det ser ud til 12/8 = 3/2 ? -
A niveau?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og på mandag får vi en prøve i matematik fra gymnasiet i matematik på a niveau. Jeg har rimelig styr på anden- og tredjegradsligninger, integral- og differentialregning. Og lidt styr på Vektorer. Hvad mangler jeg? -
Problem med vindmøller
ForumindlægHej. Hvordan kan de være, at vindmøller producerer mest energi ved høje vindhastigheder? Hvorfor kan man ikke bare lave en gearing, så generatoren kører hurtigere, selvom møllen ikke drejer så hurtigt? Ser frem til en faglig diskussion. -
hvad menes der med det??
ForumindlægHej. Angående eventyrgenren hvad menes der så med at personerne kan være flade eller runde. Og hvad er et formelsprog? -
Trykket i en væskesøjle
ForumindlægEn der gider forklare mig trykket i en væskesøjle -
Forkorte brøker
ForumindlægGivet en funktion Hvis man tegner denne i matematikprogram får man en linje. Det er vel forkert. Jeg kan naturligvis se, at man kan faktorisere og forkorte væk for x ≠ -√5, men selv det passer ikke. For i omegnen af -√5 vil f(x) opføre sig ekstremt og være uendelig stor/uendel... -
hælp til to sætninger
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe med de her to sætninger? 1). Das kann man nicht nur an das Land und die materiellen Dinge sehen aber auch an die Personen und ihre Persönlichkeit hedder det an de to steder?? 2)So in ihre Freizeit verbringt sie viele zeit mit ihren Freunden, die funktionieren al... -
Hvad skal jeg sige?Hjælp mig idag!
ForumindlægKære venner! Det er den første gang under min treårige ophold i Danmark,da jeg må søge hjælp hos jer og kan ikke klare problemet selv. Det,der er så pinligt nu er denne ubehagelige situation,hvor jeg kan ikke finde rigtige ord. Altså Jeg har haft en god forhold med en af mine lærere.Hun er en æ... -
Hjælp til kvadratisk programmering
ForumindlægHej! Jeg sidder her med endnu en opgave omkring kvadratisk programmering (se vedhæftet dokument). Men forstår ikke, hvordan en ellipse med centrum i (60, 85), som jeg antager giver maksimum af varerne A og B pr. uge. Kan passe sammen med delspørgsmål b), hvor man skal tage højde for en begr... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Jeg er ikke klar til studie - alligevel
ForumindlægHej alle. Jeg står i en rigtig kedelig situation, som jeg håber I kan være behjælpelige med. Jeg er i dag begyndt på mit første år på lærerseminariet, og jeg havde en rigtig kedelig start. Jeg er selv kun 19 år gammel, lige blevet færdig med gymnasiet og alle i min klasse var over 23 år gammel....
