Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18621 til 18640 af 20689
-
Hvad er spænding?
ForumindlægHej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding? -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Selvstuderende
ForumindlægHej, Jeg tænkte om der var nogle herinde der var selvstuderende, da jeg gerne vil vide noget mere om det. -
Standardentalpi for MgSO4 (aq)
ForumindlægSidder og kigger lidt på spændingsrækken...... H2SO4 (aq) + Mg (s) --> H2 (g) + MgSO4 (aq) Magnesiumsulfat er vel et meget alm. salt - hvordan kan det være jeg ikke kan finde standardetalpien for stoffet i Databogen?? -
tænke, tænke, tænke :)
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tænke over dette spørgsmål: Hvordan kan noget blive, hvad det ikke var? Hvad menes der med dette spørgsmål - jeg forstår ikke rigtigt pointen? altså hvad er det der lægger sig op til det? På forhånd tak :) -
protoner og neutroner
Forumindlægsidder lige og døjer med spørgsmålet .. Hvor mange protoner og neutroner findes i atomkernerne af a) calciumatomer med nukleontallet 42 b) fluratomer med nukleontallet 20 - hvordan beregner man sig frem til svaret, jeg forstår det ikke .. help -
Beregning af effekt
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har i et forsøg med opmåling af vand, målt hvert 20. sekund på et wattmeter og termometer. Jeg har fået rigtig mange målinger, og skal i mit forsøg fastslå hvad mit P(W) for forsøget er. Hvordan gør jeg dette? Skal jeg tage gennemsnittet af mine målinger, der er blevet m... -
Er et atom den mindste del af et grundstof?
ForumindlægHej. Overskriften siger det hele. Er atomet den mindste det af et grundstof? Nu kommer jeg til at tænke på partikler.... jeg er lidt forvirret lige nu! -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
bestem vektorhastigheden
ForumindlægHej alle. Jeg har fået tildelt denne opgave, som jeg slet ikke forstår. Er der nogle der forstår den, og muligvis vil hjælpe? -
diffrentialregning
Forumindlægder står funktionen fx) =1/4^2 har en tangent i (2,1). a. giv x=2 tilvæksten 1, og opstil et udtryk for hældningen af den tilhærende sekant. b. giv x=2 tilvæksten dx, og bereg dy/dx. -
Optagelsesprøve 2010
ForumindlægHej Jeg ville gerne lige høre om noget fra dem der har været til en optagelsesprøve til gymnasiet sidste år. og kan fortælle konkret hvad der forgår under prøven og om de giver kommentarer efter hver prøve....Er vildt nervøs for at jeg dumper. -
frafald
ForumindlægKan man begå frafald i Islam hvis man siger ( også at man er overbevist om ) at det er jorden der kredser om solen og ikke omvendt? Fik at vide, at i Islam er man forpligtet at tro at jorden er fast, og ikke bevæger sig, mens solen kredser om den.. men jeg er ikke helt overbevist om det. betyder ... -
Radioakativitet
Forumindlægey! Jeg sidder og skal til at lave en disposition til radioaktivitet. Jeg har læste rigtig meget om det, men forstå atadig ikke helt præcis hvad det er. Nogle der vil forklare det? Og også noget med alfa-, beta- og gammestråling? Tak på forhånd ;-) P.s Jeg skal op på mandag, og jeg ha... -
3 spørgesmål (((bare hurtigt:)))
ForumindlægHej jeg har lige tre spørgesmål som altid er hængende på mit hovedet, og ikke for svar af, håber i kan hjælpe 1 Hvordan kan man få sit gennemsnit hurtigt op, jeg ved godt at man skal række fingeren op, og lave lektier men hv... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ... -
Bevis af formlerne for tyngdepunktet
ForumindlægHej SP! Har fået vedhæftede opgave, om at bevise formlerne for udregning af tyngdepunktet - jeg er bare super ringe til beviser. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
ForumindlægSom på overskriften: Hvilke faktorer påvirker elektromagnetens styrke?
