Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18621 til 18640 af 170365
-
Liberalisme- VIGTIGT
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med de nedenstående opgaver: 1. Redegør for hovedpunkterne i politisk og økonomisk liberalisme. 2. Diskuter i hvor høj grad liberalismen præger det danske samfund. -
Analyse af markedet.
ForumindlægHej - nu har jeg set flere forumopslag herinde med folk der spørger efter hjælp til en opgave. Jeg har nu fået samme opgave, og jeg stiller lige så stort spørgsmålstegn ved den opgave som alle andre. Min opgave lyder: "Analyser markedet for det nye produkt" Jeg aner ikke hvor jeg ska... -
grænsehandel i tysklanf
ForumindlægNår man køber varer fra tyskland er det fordi afgifterne og skatten er lavere i forhold til DK. Det påvirker staten og det danske butikker fordi de mister penge er det rigtigt, ønsker en uddybning på forhånd tak -
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
Hjælp til tidligere eksamensopgaver
ForumindlægHej. Jeg forbereder mig til eksamen ved at løse gamle eksamensopgaver og faldt over disse følgende opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det er flere opgaver vedr. reeksamen Februar 2014 1. Til produktion af varen Q medgår der arbejdskraft L og kapital K. Sammenhængen mellem den mængde af... -
Hjælp til tidligere eksamensopgaver i Matematik
ForumindlægHej. Jeg forbereder mig til eksamen ved at løse gamle eksamensopgaver og faldt over disse følgende opgaver, som jeg har svært ved at løse. Det er flere opgaver vedr. reeksamen Februar 2014 1. Til produktion af varen Q medgår der arbejdskraft L og kapital K. Sammenhængen mellem den mængde af ar... -
Linær regression?!
ForumindlægHej (: Har et eksamens spørgsmål om Linær funktioner.. Her indgår spørgsmålet: Forklar begrebet Linær regression? Nogen som kort kan forklare mig hvad det går ud på? På forhånd tak. -
hjæææææælp
Forumindlægheej.. skal snart til eksamen, så ville spørge om i ikke nok ville skrive nogle ting som er sket for nylig som jeg kan snakke om det. -
Enheds cirklen
Forumindlæghej skal op til mat b eksamen mundtligt e der nogle som kan hjælpe mig med hvad det er og hvad det betyder -
Hjælp - Matematik
ForumindlægHej alle... Jeg skal til eksamen på mandag og er ved at skrive mine dispositioner færdige.. Men jeg forstår ikke hvad min lærer mener, når der står i det ene spørgsmål: Gør rede for forskriften og grafen for eksponentialfunktioner. Og i det andet spørgsmål står der: Gør rede for den eksponetielle... -
Linearitet
ForumindlægHar fået mine eksamens-spørgsmål til matematik.. Men er simpelthen gået i stå, så ville høre om i kunne hjælpe med disse spørgsmål. Spørgsmål 1) Hvordan kan man ud fra ligningen for en ret linje tegne linjen i et almindeligt koordinatsystem? Spørgsmål 2) Betydningen af konstanterne a og b i ligni... -
Gas
ForumindlægJeg vedhæfter spørgsmålet og der er ikke direkte givet facit, så hvis nogle har tid og lyst til at kigge og fortælle om jeg har regnet rigtigt Indtil videre har jeg regnet i a)delen og fået følgende n = m/M = 8g/28(g/mol) = 0.268 mol og TB = TC = 673 K TA = 168 K ... -
Matricer (igen)
ForumindlægHej, sidder med to drilske matriceopgaver: 1) Jeg har beregnet den reducerede echelonform af matricen T (se fil). Hvis jeg sætter x3 (som er en fri variabel) lig med t, gælder der så ikke, at: x1 = 11/6t x2 = -1/6t 2) Det er givet, at A-1B = AT. Skal bestemme B, og min umiddelbare ... -
SSO
Forumindlæghej jeg har tænkt mig at skrive i matematik (3.g's opgave). jeg vil srkive om emnet "matematik og økonomï", men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om,altså (underemner)hvad jeg skal komme ind på. Håber at der er nogle der kan hjælpe... -
Forskel på universitet eller erhvervsakademi?
ForumindlægSom titlen siger så søger jeg svar på om der er forskel på universitet og erhvervsakademi? Her tænker jeg både de personer som går på uddannelses stedet samt niveauet i undervisningen :) Gælder Århus Uni og Erhversakademi Århus -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
Samfundsfag - BNI
ForumindlægHej hej alleEr der nogen, der kan forklare mig, hvad BNI (bruttonationalindkomsten) præcis indbærer - og hvad det er et udtryk for?Hvad er fx et fald i BNI ensbetydende med i et lands økonomi? -
hjælp til c og d
Forumindlægog er a og b rigtig? opgaven lyder, Et firma forsøger hvert år sin fortjeneste på et bestemt produkt med 4,2 mio. kr. i 2014 var fortjenesten 16,8 mio. kr. a. vælg passende variabler og opskriv en forskrift, der beskriver udviklingen i fortjenesten. y=4,2mio·x+16,8mio b. Hvilken f... -
Spansk sætninger, Duffy :)
ForumindlægHej, jeg vil se om jeg ikke kan forstå det med spansk datid. Jeg prøver på at gøre mig parat til gym, som jeg skal starte på til næste år. Jeg tænkte en god måde at skrive i datid på, var at skrive om min juleferieI begyndelsen af juleferien slappede jeg af og lavede næsten intet. Nogle dage derp... -
Karakterer i folkeskolen
ForumindlægHej..Jeg har fået en opgave der går ud på at man skal give sin mening om man synes at karaktererne fortsat skal blive i folkeskolen.Så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Gerne vel argumenteret.Daniel.
