Resultater: 18641 til 18660 af 436512
-
Hvordan starter man på DIO
ForumindlægHej, På mandag, skal vi aflevere vores DIO opgave. Jeg har søgt på informationer og lavet notater, men jeg kan ikke komme rigtig igang med opgaven. Skal jeg først skrive synopsen, eller indledningen. Har i nogle erfaringer med, hvordan man starter på en DIO opgave ? -
2 problemer med tangenter
ForumindlægHej (igen)1. problemf(x)=x^3-6x+2 har en tangent gennem punktet (2;f(2)). Dens ligning har jeg beregnet til y=6x-14. Nu skal jeg så finde ligningen for en anden tangent med samme hældningskoefficient. Hvad gør jeg?2. problemBestem Vm for f(x)=x^4-4x^3+1 , x er element i [-1;4].Jeg har beregnet f&... -
Analyse af Daytripper
ForumindlægHeysan, ingen som lige tilfældigvis har en analyse af The Beatles - Daytripper... Det vil sige; noget som indebærer noget med modrytmer, off-beat osv...//gert -
Hjælp til rettlse! :D
ForumindlægHej. jeg har lavet en boganmeldelse. Er der lige en som vil bruge noget tid til at rette den. :D - På forhånd tak -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Elever der kommer forsent, ikke afleverer
ForumindlægHvad syntes I om at der er mange gymnasie elever der afleverer ofte op til en måned efter at de skulle? Personligt kunne jeg ikke drømme om det... Jeg har afleveret 3 opgaver for sent i hele min gymnasie tid (går i 3g nu), og 2 af dem har jeg aflevert senere samme dag. Det syntes jeg da er de... -
Nogen der har lyst vil hjælpe??
ForumindlægJeg har tysk på højniveau (hep hey) og det er første gang jeg skal afl. i morgen så jeg vil høre om der er nogen der måske lige vil rette de allerværste fejl? her er teksten på dansk:De sidste 9 måneder af den anden verdenskrig var de blodigste såvel for de allierede som for Tyskland. De sammensv... -
SRO - Høresans og lyd
ForumindlægEn del af min problemformulering lyder: Gennemgå forsøgsopstillinger til måling af lydkilders styrke. Inddrag evt. egne målinger på en model af det ydre, hvor der anvendes gængse lydkilder tilsluttet høretelefoner, mindst én type. Målingerne analyseres. Denne del forstår jeg ikke rigtig. Er der ... -
skifte gymnasium
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeg håber at I vil svare mig hurtigst muligt. Jeg har nu gået i 1.G siden sommerferien sluttede, men jeg kan seriøst ik lide min klasse. Er det muligt at skifte gymnasium? skal jeg kontakte min studievejleder oder was? Please hjælp, for det... -
Anmeldelse ??
ForumindlægHej .. Jeg skal skrive en anmeldelse (review) om en film, som vi har set. Men hvad bør en review indeholde ? Hvad er vigtigst at tage med og hvad kan undgåes osv? -
Parasitisme
ForumindlægJeg har fået til en opgave om fladormen plogiorhynchus cylindraceus som er parasit i flere spurvefugle, og som har bænkebidere som mellemvært. Jeg har så fundet nogle oplysninger, om at bænkebideren ændrer adfærd når den bærer parasitten. Den gemmer sig ikke lige så meget som den plejer, og er de... -
Socialrådgiver?
ForumindlægHeeej Er der nogen som læser til socialrådgiver herinde? Jeg har nemlig brug for en, der vil kigge min projekt igennem (kort) som jeg har skrevet.. -
f(x)=2*kvdr(x) ... Hvad er f'(x) ?
ForumindlægHej!Når jeg skal finde f'(x) af f(x)=2*kvdr(x) bliver den så f'(x)=2/(2*kvdr(x)) ??Tak på forhånd! -
Bestem integralet
ForumindlægHeej! jeg håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave!?integralen af(x+kvadratrod x + 1/x)dxNogen der kan give mig en jumpstart? -
fortegn?
Forumindlægr^2 – 2r + r = 0 hvis d = 0, så gælder følgende –b/a x = -2/1 = -2 eller skal det give x = -(-2)/1 = 2 -
Hæmoglobin C
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her midt i juleferien og har fået opgaven hæmaglobin c som er fra en eksamensopgave. Jeg sidder og skal besvare spørgsmålet "hvilken mutation kan føre til dannelse af hæmaglobin c". Der er udskiftet to baser for at udskifte aminosyren Glutamin til Lysin. Mit spørgsm... -
brøker
Forumindlæghar brug for hjælp til denne opgave håber her er nogen der kan hjælpe mig........ 2x i andene+32-16xbrøkstreg_____________________ (x-2)(x-4)-2(x-4) -
Fysik hjælp!!!
Forumindlægsidder lige og har problemer med denne opg; håber der er nogen der kan hjælpe...Radio- og TV-signaler er elektromagnetiske bølger, der bevæger sig med lysets hastighed c=3,00*10^8m/sa) hvor lang tid er et radiosignal om at tilbagelægge 1000km?b) hvor langt kommer et lydsignal i samme tidsrum? -
Ligning
Forumindlæg2:3x-2=3-x Kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogle kloge hoveder derude, der kan hjælpe?
