Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18641 til 18660 af 33233
-
Hjælp det Haster ???? Forskrifter..
Forumindlægnår spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5*0,887^t hvor t er tiden a) bestem t udtrykket ved y nitratindholdet i spinat ændre sig samtidig og følger forskriften z = 20,3+61,4*0,887^t hvor t er tiden b) bestem en forskrift for nitrat... -
Bestem en ligning
ForumindlægHvordan bestemmer man en ligning for linien gennem punkterne P(2,3) og Q(4,8). Jeg har prøvet mig lidt frem, men jeg kan stadig ikke få det til at passe. -
Afledede funktioner
ForumindlægI et sætning som;Ved en differentialligning forstås en ligningm hvori en eller flere afledede af en fundtio y=f(x) indgår.Hvad betyder afledede helt præcist i denne sammenhæng?? -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
regneregler: (x + Δx)^2
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde... -
eksamen i 9.klasse
Forumindlægnår man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-) -
At beregne X?
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan man beregner X Betragt linjen med ligning y=7*x+13. Beregn x, når y er 0, og når y er 117, og når y er -53. -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Hvad betyder ^ ?
ForumindlægHej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak! -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak. -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
SRP - Karakter
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-) -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk? -
Mere hjælp :)
ForumindlægDer ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak.
