Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18661 til 18680 af 60202
-
dipol?
ForumindlægEr CHCl_3 en dipol? hvordan regner man Elektronegativiteten ud her? 2.5-2.1-3.0= 2.6 ? -
Ligning og en lineær model..
Forumindlæg1. Lös Ligningen: -2x^2 + 2x - 10 = 2x^2 + 22x + 6 Mit bud: -2x^2 + 2x - 10 = 2x^2 + 22x + 6 -6 - 10 = 20x + 22x + 2X^2 + 2X^2 nogen der kan ka hjælpe med at finde resultatet? -------------------------------------------------------- 2. En landsbys befolkning aftager med ca.25 indbyggere o... -
Redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant
ForumindlægEr der nogle, som kan give et råd i, hvordan man redegør for, hvordan vinkler og sider bestemmes i en retvinklet trekant Det er til den mundtlige prøve -
Rektangel ABCD! 3.001
ForumindlægArghhh, jeg kan ikke huske hvordan jeg løser sådan en opgave? Opgaven er 3.001 !!!!! Figuren viser et rektangel ABCD, hvor AB = 9,12. Punktet E ligger på DC, således at det for trekant ABE gælder, at vinkel E = 110 grader og AE = 4,52. M er midtpunktet af siden AB. - Beregn vinkel B i trekant A... -
hvordan løses denne
Forumindlægse vehæftet fil -
Saccharin
ForumindlægHejsa, er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? :) Indholdet af saccharin i sødetabletter ønskes bestemt i et kemilaboratorium. i sødetabletter findes sødemidlet som natriumsaltet af saccharins baseform. 20 tabletter pulveriseres og blandes med 20,0 mL 0,0818 M sølv(I)nitratopløsning. Søde... -
Komposanter
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en forklaring af komposanter, eller en definision ? Mange tak :) -
Statistik og chi2-test HJÆLP ://
ForumindlægHejj Jeg har fået en eksamensspørgsmål og noget af det lyder således "Redegør for begrebet bekræftende statistik".... Hvad er bekræftende statistik? Mener min lærer ikke "beskrivende statistik"? er helt lost, fordi har aldrig hørt om det før :D nogen der kan hjælpe? -
brøker ??
ForumindlægHej jeg prøver at løse (4d-c/5) +3c-(c/3) De 3c siger jeg er 1 hel og dermed også 3c/3c, og ellers ganger jeg alle tre nævnere så de bliver 15 og jeg får 12d-3c-15+15/15 -15+15 går ud med hinanden og mit resultat bliver 4d-c/15 men facit siger at resultatet skal give 12d+37c/15 så j... -
trigonometri
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? "Gør rede for regnereglen for ensvinklede trekanter, udled hældningstallet for den rette linje." Tak på forhånd :) -
integrale - korrekt ?
Forumindlæger dette korrekt ? S(4x-x^2)dx = (4x^2/2) - (x^3/3) = (2x^2) -( x^3/3) -
Hjælp til ligninger!
ForumindlægSkal man finde diskriminanten? Løs ligningen: x2+3x-10=0 -
Eksamen imorgen! Hjæææælp
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i eksamen imorgen klokken 10:40 og mangler at svare på nogen af de mulige spørgsmål jeg kan risikere at trække. Det ville være fantastisk hvis nogen ville have lyst til at hjælpe hvis de ser det her :) 2. Procent og rentesregning Du skal gøre rede for en gældsannuit... -
Rødforskydning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg løser. Det drejer sig om rødforskydningen for kvasaren PC 1158 + 4635. Jeg håber virkelig, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_08.html -
Afbrænding af kobberioner?
ForumindlægHej Sker der noget hvis man brænder træ eller strå, der har adsorberet kobberioner? Det er i forbindelse med en miljømæssig vurdering af en sådan afbræding. -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1 -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Shakespeare - sonnet
ForumindlægSkal til eksamen på mandag, men har et problem med Shakespeare. Hvordan analyserer man egentlig en sonnet? -
Atom
ForumindlægHvordan er det nu et atom er opbygget, jeg ved der er en elektron(negativ ladning), en proton(positivt ladning), og en neutron (neutral ladning). Men hvordan er det man finder ud af hvor mange neutroner der er? og er der altid det samme elektroner som protoner? Hvis vi tager udgangspunkt ... -
Hvordan foregår Fysik eksamen og Kemi eksamen (hvis man trækker det) på gymnasiet?
ForumindlægSkal man op i grupper? Altså arbejde sammen? Hvordan foregår den?
