Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18681 til 18700 af 156873
-
Dansk stil - Kommafejl?
ForumindlægHej ! :) Jeg har skrevet en klumme, som skal afleveres mandag. Nu mangler jeg kun at få rettet mine kommafejl, og evt. andre fejl. Det skal lige siges at jeg kun går i 8. klasse, så derfor behøver den ikke være perfekt :) Jeg håber virkelig en herinde har lyst til at hjælpe mig med den! :) Hil... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Det er s*u da utroligt!
ForumindlægHejsa.For et par dage siden oploadede jeg en fysik rapport om "Boyle-Mariottes og Charles lov", og allerede 4 timer efter at den blev lagt ud på hjemmesiden, fik jeg respons på min opgave.Det var "michael.padowan.dk" der havde været så venlig at poste følgende indlæg:"Det... -
eksamen
Forumindlæger der nogen der har, eller ved hvor jeg kan finde eksamenssættet "2009 Maj - Matematik - STX A" ? jeg har været i i studienet, men der er kun besvarelserne. Jeg er ude efter selve opgaverne. tak på forhånd -
At undersøge i samf opg.
ForumindlægHej I samfundsfag får man typisk en opgave der lyder, redegør, undersøg og diskuter. Men er der nogen der kan uddybe hvad undersøgelses-delen hovedsageligt skal bestå af, altså er usikker på hvad de mener med at undersøge. (ved at det skal gøres udfra nogen tekster, hvorefter man så sammenfatter) -
produkt
Forumindlæghejsan, vi er i gang med at lave vores 9. klasses projektopgave og vi er sgu løbet rimelig meget tør for fede idéer til et produkt. vores opgave er om menneskerettigheder, under overemnet konflikter:D på forhånd tak for hjælpen -
Eksamenssæt i matematik
ForumindlægDet er virkelig svært at få fat i eksamenssæt.. så ville høre, om der er nogle her, som eventuelt ligger inde med nogle eksamenssæt? Det må også gerne være lavede opgaver, som jeg kan bruge til inspiration! Mvh -
ligninger er SVÆRT!!! HJÆLP
ForumindlægHej venner jeg har altid haft svært ved ligninger, men håber i kan hjælpe mig. opgaven lyder således: 1) løs ligningssystemet grafisk. y = 3x + 3 og y = x + 5 håber der er nogen der kan give mig svar :-) -
tekst mat opg
ForumindlægEn encellet alge, bevæger sig ved hjælp af svingtråde. Til tidspunktet T=0 (timer), hvor algen dannes ved celledeling, er længden af en svingtråd = 47umMed l(t) betegnes svingtrådens længde (målt i um) til tidspunktet t (målt i timer). Det oplyses, at væksthastigheden l'(t) for svingtråden er... -
fortolkning af XY plot
ForumindlægNu er det noget tid siden jeg har haft statestik så jeg er lidt lost. Jeg har målt 20 patientprøver på to forskellige maskiner (cobas6000 og reflotron). Jeg er i tvivl hvordan jeg skal fortolke mit XY plot. Der er jo god korreleation, men mine punkter ligger ikke på ideallinien. Hvorfor har jeg o... -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægHej :) Hvad er omvendt proportionalitet med henblik på den proportionale funktion y'=ky? -
Monotoniforhold og anvendelse
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en lang matematik aflevering og jeg er gået lidt i stå nu. Det egenlig hele opgaven jeg ikke kan. Håber der sidder en derude og kan hjælpe mig med den. -
Grafer
ForumindlægHej derude. Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Mener at: A = h Da den ikke har nogen hældning B= f Da det er den eneste graf der har en konstant hældning C = g ved ikke -
differenskvotientens udtryk
ForumindlægHvad menes der med dette, altså hvad ville opgaven have jeg gør?: opskriv et udtryk for differenskoventienten delta y/h = f(1+h)-f(1) / h ? -
MAT.
ForumindlægHej En familie af funktioner er fa er givet vedfa(x)=x^(2)-a , x større eller lig nul.For a=4 afgrænser grafen for fa og koordinatsystemets akser i fjerde kvadrant en punktmængde M4. Når punktmængden M4 drejes 360 grader om førsteaksen, fremkommer et omdrejningslegeme, der har et rumfang.Jeg skal... -
arkimedes lov
Forumindlæghej er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave 11 og opgave 12. tænker at opgave 12 kommer an på densitet end masse men uden videre begrunding.. -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1 -
Hej nogle som kan hjælpe
ForumindlægKan ikke finde ud af opgaverne -
Hjælp til matematik
Forumindlæger der nogle der kan giver mig nogle formler til nogle procent regning: Opgave 2 En størrelse aftager med 6,5% om året. Efter en årrække er størrelsen aftaget med 55,36%. a) Beregn, hvor mange år der er gået. Opgave 3 I 2000, 2001 og 2002 var renten 4,3%. I 2003 var den faldet til 2,5%. Så begy...
