Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18721 til 18740 af 56550
-
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJa som overskriften siger, er matematik på A-niveau svært? Starter på stx her efter ferien og skal have matematik på A-niveau, da det kræver matematik, dansk på A-niveau og biotek på B-niveau for at komme ind på det biologiske institut (hvilket er hvad jeg vil efter gymnasiet). Har altid været e... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
pH beregning....
ForumindlægJeg er igen rendt ind i et par problemer... er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt: Man har en opløsning med [H3O^+]=5,7*10^-9M a: Beregn pH log[H3O+]=-log(5,7*10^-9)= 8,2441 b: Beregn [OH-] i opløsningen (1,0*10^-14 M^2)/[H3O+] = (1,0*10^-14 M^2)/(5,7*10^-9M) = 1,75438965*10^-6... -
Sandsynlighedsregnig :O!
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg har matematik på C niveau på gymnasiet. Nu har jeg længe prøvet at forstå sandsynlighedsregning, og har måtte opgive, og beder ydmygt om jeres hjælp til følgende opgave: Et spil består i at kaste to sædvanlige terninger. Udfaldet er summen af de to terningers øjental. D... -
Sandsynligheden for at vinde et eller andet ved drej af lykkehjul
ForumindlægFelter i alt: 20 Bamse(r): 1 Æbler: 4 Lineaer: 7 Robotter: 3 Slikkepinde: 5 Hvad er sandsynligheden for på et lykkehjul at vinde a) et æble i første spil og en bamse i andet spil? SVAR: 4/20 * 1/20 = 1/100 b) to bamser? SVAR: 1/20 *1/20 = 1/400 c) ingen bamser? SVAR: ved ét spin er de... -
Statistik - Beregne den estimerede varians på middelværdiestimatet
ForumindlægDu er som nybagt cand.soc. blevet ansat i et ?rma, som kort før din tiltræden har foretaget en statistisk undersøgelse med henblik p°a estimation af en populationsmiddelværdi µ. Populationsstørrelsen er N = 10000, og man havde opdelt populationen i to strata, 1 og 2, med hhv. N 1 =... -
Vis at ladningen q =
Forumindlæg(9 * pi * n * d (v1 + v2)(n*(v1 - v2))^0,5 )/(2 * U (g*(p - p9;))^0,5) Jeg har følgende fire kræfterTyngdekraftenFt = 4/3 * pi * r^3 * p * gOpdriftenFo = 4/3 * pi *r^3 * p9; * gFriktionenFf = 6 * pi * n * r * vDen elektrostatiske kraftFe = q * E ...og bevægelsesligningen (homogen differenti... -
kæmpesten
ForumindlægAt forstå verden og fenomæner har optaget mennesket i årtusinder. Ofte alle de ubesvarede spørgsmål blev henvist til guds/-værk. Spørgsmålet: Hvis gud er allmægtig, ville han så være i stand til at skabe en sten, så stor, at han ikke kan bære den? Stammer fra Kina tror jeg. DeciMat -
logaritme
Forumindlægf(x) = 1000/(1+5*e^(-0,090x)) Jeg skal udregne f(10) og f(0) samt finde x så f(x) er 100. Kan I hjælpe? -
HTX forrebedelsesmateriale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der nogen der har lavet opg 4 og 5 i forberedelsematerialet til skriftlig eksamen mat A? Skal selv op mundtlig V.h. Alexander -
Beregning af aktuel koncentra
ForumindlægHej Er der nogle, der kan genfortælle mig hvordan jeg beregner den aktuelle stofmængdekoncentration og måske lave et eksempel med forsøg 1? -
Reaktionskinetik
ForumindlægGoddag Hvorfor er syre-/basereaktioner så hurtige og især når man opløser syre i vand? -
rette 8. sætninger?
Forumindlæghej, Er der nogen der vil rette og kigge lidt på 8 engelske sætninger? 1. Tim was a football player. 2. The new boy in the class, isn’t Christian, he is a Muslim. 3. Like mother is it hard to say goodbye to once little child at the morning. 4. Are you a teacher? No I am a pupil. 5. May I ... -
Geologi
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg skal snart op til geo-eksamen, men mangler nogle noter til "bjergarternes kredsløb" -er der nogen, som sidder inde med nogle gode noter omkring dette...?Hvis ja, så please læg dem ud på siden...:-) På forhånd tak - Og go9; eksamen til dem, som skal op:-)!!!Mvh.Line -
Afrikas kolonisering og afkolonisering
ForumindlægHejVille høre om der var nogle de rhavde nogle noter til "Afrikas kolonisering og afkolonisering", og til "Danmark fra 1945 - til nutiden" Hvis der er nogle ligger inde med noter til en af disse emner ville det være til stor hjælp hvis i kunne sende dem til min mail: Harald@fa... -
Hjælp søges til mellemkrigstiden. Hurtigst muligt!
ForumindlægHej. Jeg søger nogle noter, informationer om forfattere fra mellemkrigstiden.Forfatterne og novellerne er:Gunnar Jørgensen, Af:FlemmingHC Branner, Et barn og en musHarald Herdal : Gaden (digt)Hvis jeg på nogen måde bidrage med hjælp til den som har noter eller information om disse tekster gør jeg... -
Socialrådgiver mappen
ForumindlægHer kan man loade noter, begreber, modeller osv. Tråden kan være en rigtig god måde, at dele noter eller opgaver, så man bedre kan bruge teori og praksis :-)- spørgsmål og søgning af spicifikke ting er velkomne. -
Notater til samfundsøkonomi
ForumindlægHejsa Jeg skal til eksamen i samfundsøkonomi til januar og har desværre ikke rigtig nogle gode noter. Er der nogle herinde der har noter som jeg vil kunne drage nytte af? (Jeg læser til finansøkonom på 2. semester). -
Protagoras
Forumindlæger der nogen der har nogle noter, der omhandler Protagoras?synes ikke rigtig jeg kunne finde noget under opgaver, så hvis der er nogen der lige kan slynge noget ud af ærmet, eller ligger inde med noter -som de vil dele- så vil jeg blive glad.. -
Søren Mørch - Danmarks Historie
ForumindlægHey..Er der nogen, der har nogle noter til Danmark i efterkrigstiden (123-27) og Sikkerhedspolitiken (127-28) - Har selv lavet en del noter - men det er ikke de mest oversuelige nogle - så hvis det var, kunne det være skønt :)- selvfølgelig fra Søren Mørchs "Danmarks Historie" (1984)
