Søgning på: amish folket. Resultater: 18741 til 18760 af 19974
-
Opvejning forskellige studier
ForumindlægHej SP. Som kommende 2.g'er, og fordi tiden går så pokkers hurtigt, er jeg jo begyndt at overveje uddannelser. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal opveje plus og minus ved de forskellige, og vil derfor spørge om råd. Pt. står jeg imellem tre. De ligger dog alle indenfor medicinverdenen. Jeg v... -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg er lige blevet optaget på Cand.Polit - uddannelsen til studiestart d. 1. september. Jeg vil lige høre om der er nogen her som læser det/har læst, eller har indsigt indenfor faget, og gider at dele nogen erfaringer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er man beskæftiger sig med, ... -
stx matematik A august 2012
ForumindlægHej Hvert år lægges der et facitsliste op på studieportalen, men hvorfor er der ikke blevet lagt noget op i dag? Det ville være intressant at vide om man har regnet rigtigt ud i de forskellige opgaver :) -
SDU - jura
ForumindlægJeg ville helst læse jura i KBH, men pga. jeg lider af socialfobi/socialangst, vil det være meget svært for mig at gennemføre studiet dèr med den nye studiereform. Mit spørgsmål er derfor hvordan undervisningen med jura foregår på SDU? Bliver man TVUNGET ind i studiegrupper som på KU, ... -
hvad er budskabet i bogen "jeppe på bjerget" ?
Forumindlæg -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
Kan det virkelig være rigtigt??
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt, at det er forbudt at bede fredagsbøn på sit gymnasium? Hvad er der galt i at man beder sin bøn? I dag har vi fået af vide af rektoren, at det er forbudt, at bede fredagsbøn på vores gymnasium. -
Evolution - Livets udvikling.
ForumindlægSå har jeg lige det sidste spørgsmål, inden min rapport skal afleveres som hedder "Kan en art leve evigt, hvad med vores egen (homo sapiens)" Det her spørgsmål irriterer mig græseløst, fordi jeg ved det er nej. Men hvorfor nej? Håber mindst en af jer klogeåger kan svare på det..... -
Grammarfejl
ForumindlægHej En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. -
Gymnasier i Gentofte
ForumindlægHej med jer Jeg går i 9. klasse, og skal til at beslutte mig for en videregåendeuddannelsen. Mit gennemsnit er nuværende på 9,5 og min UPV har fået et kryds i parat til en gymnasial uddannelse. Min studievejleder er afsindig uengageret, så jeg... -
case
ForumindlægJeg har fået en case om en person med: Lavt BT 90/60, høj puls 115, lav Hgb 6,0mmol/l Det jeg har tænkt mig at tag fat i er det lave blodtryk eftersom hun har fået revet en arterie over, og derefter vil jeg bruge formlen BT=MW*PM og forklare hvorfor pulsen er steget og hun måske har en tenden... -
Elektrisk energi
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forstå begrebet elektrisk energi, som kan forstås som en genstands elektriske ladning. Men hvis denne energi skal ændres, så ændres fordelingen af elektriske ladninger i systemet. Herefter kommer min fysikbog med et eksempel: "fx et batteri, hvor positiv og negativ ... -
Rentesregning
ForumindlægHej Jeg har formlen for rentesregning: K = Ko · (1 + r)n 1) Jeg er vant til at bruge formlen, hvor jeg betragter n som antal år i forhold til en kendt rente pr. år. Jeg har dog set flere steder, hvor n betragtes som antal måneder. Kan man det? I så fald, i hvilke sammenhænge? Kom ger... -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Hvilken betydning har dette citat?
Forumindlæg"It is not much better to even die fighting for something than to have lived an uneventful life, never gotten anything and leaving conditions the same or worse than they were and to have future generation to go through the same misery and poverty and degradation? The only people whose names ... -
Hjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 skal afleveres i morgen
ForumindlægHjælp! til Engelsk Breve Niveau B s.77 12 minutter siden af ch2200charlotte nielsen Rang: Praktikant Uddannelse: HHX Alder: 19 år Indlæg oprettet: 1 Indlæg besvaret: 2 Test bestået: 0 - Niveau: B-niveau Sidder med en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive et brev til en virksomhed, og kan simpleh... -
Andengradsligning
Forumindlæghej :) - mangler min sidste opgave i min mat aflevering :) x+5√x-6= 0 Nogen der kan hjælpe mig? (mellemregningerne skal være der) -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
At lyve for piger
ForumindlægEr det forkert at lyve for en pige. For eksempel at man siger, at man holder af hende osv.. men i virkeligheden er det fordi man vil eksperimentere. Det er ikke fordi at jeg gør det, men jeg vil gerne høre jeres mening. Så efter et par måneder siger man, at man har haft andre piger og ikke vil v...
