Søgning på: amish folket. Resultater: 18761 til 18780 af 19974
-
andengradsligning uden c?
Forumindlægx2 + 8x = 0 Nogen der kan hjælpe mig med den her? -
håber i kan hjælpe for skal aflerver imorgen
Forumindlægjeg håber i kan hjælpe med at sætte komma,punktumer og rette fejllene opgaven. Jeg sidder på en bænk, jeg ved ikke hvad jeg skal laver ingen af mine venner eller veninder ville lege med mig, fordi de synes jeg er anderledes. Da jeg var 4 havde jeg en dukke jeg elskede, man så kom nogen a... -
At være pervers
ForumindlægHvornår er man pervers, hvor ligger grænsen både hos piger og mænd? Er det forkert at man på date hygger sig lidt, tager hjem til hende og man sidder i sofaen, at man så vil have at hun lige sutter den af? Eller at man bare siger noget frækt til hende og spørger om hvad hun kan lide af seksuell... -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Tour de France
ForumindlægKom med jeres bud. Hvem vinder Tour'en efter Sastres triumf på Alpe d'Huez? Har han fået tid nok i forhold til Cadel Evans til enkeltstarten? -
Ny Studieportalen
ForumindlægVi arbejder lige nu på at lægge en ny version af Studieportalen online, hvorfor der kan opstå en del fejl på siden. Skriv gerne i denne tråd, hvis I oplever underlige ting. -
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
Kilder - Kampen om ligestilling mellem sorte og hvide i USA
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal i fagene engelsk A og historie A skrive om kampen for ligestilling mellem sorte og hvide i USA i perioden 1950'erne og 1960'erne. Jeg skal derfor analysere nogle taler (engelskvinkling). Men da årets emne er "Kampen for det gode liv" skal je... -
Stakkels mig
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg hverken forstår tekster eller kan følge med mere.. Jeg går til læsepædagog og jeg kan hellere ikke se om det hjælper. Jeg skriver brainstorms over de tekster vi får for og prøver at forstå det,men mit sprog bliver næsten lign fra bogen af..Jeg har et snit på 1.6 og ... -
HVORFOR har jeg IKKE FÅET SVAR på optagelse??
ForumindlægJeg sidder her og har søgt ind på Københavns Uni og alle har tilsyneladende fået svar - fordi det skal vi jo have i dag! Men jeg har ikke! Hvad skal jeg gøre? -
Minus med blandede tal????
ForumindlægJeg sidder med min matematikaflevering, og er kommet i tvivl om hvordan jeg minus'er blandede tal med hinanden. Specielt fordi det bliver en "minus-brøk": 4 4/28 - 6 21/28 = ? nogen der kan hjælpe? ville virkelig være dejligt! -
Medicin?
ForumindlægHvad er efter jeres mening det bedste sted at studere medicin, og hvorfor? Jeg står pt. mellem KBH og Odense. Jeg bor tættere på Odense, og har også hørt at hospitalet lægger lige ved universitet, hvorimod det ligger langt fra i KBH, men er der en særlig god grund til at vælge KBH alligevel (ell... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Opgave - Er den god nok?
ForumindlægHej Jeg har de sidste 3 timer siddet og lavet en matematik aflevering til imorgen Ville lige høre om der er nogle som kan sætte fingeren på nogle tydelige fejl hvis det er nogle og ellers bare lige give noget feedback inden jeg afleverer den imorgen -
Uddannelses valg - nogen med erfaring?
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen! Jeg er igang med mit først sabbatår efter gymnasiet - jeg har indtil nu være på idrætshøjskole (Oure på fyn) og er så småt begyndt at tænke over hvad næste skridt i min uddannesle skal være - jeg er forresten naturvidenskabelig student med Mat-A, Kemi-A og Fys-... -
Cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? (: - Forklar om DNA-test kan anvendes for at sikre at Sofie ikke får søstre eller brødre med cystisk fibrose. - Kan man svare på spørgsmålet så ledes her: - Man kan jo undersøge den vej rundt, om der igen er et ressesivt gen f... -
Afledte funktioner - omregning. HJÆLP!
ForumindlægI funktionen 7x^6 + x * ln(x) - (3*e^x)/(x) - hvordan skal man omregne det til f ' (x) ? fordi jeg ved ikke om man skal blive ved at omregne det indtil der ikke er flere eksponenter eller hvad jeg skal :( - HJÆLP! -
de 3 sakkarider, fordøjelsessystemet, og blodukker
ForumindlægOkay jeg har virkelig brug for hjælp, hvis nogen kunne svare på disse spørgsmål, eller måske har nogle links med brugbart materiale, ville det være super! Beskriv de 3 typer sakkarider (mono- di- og poly), med mindst 2 specifikke kulhydrater i hver kategori. Fortæl også hvor de findes og hvad d...
