Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18781 til 18800 af 92738
-
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, jeg skal til optagelseprøve på fg ( Frederiksberg gymnasium) det er nogle skriftlige prøver i dansk, matematik og engelsk. Nogen der har prøvet det før? Eller ved hvordan det forgår?. Tak på forhånd -
Ubekendte "Haster"
ForumindlægHej Skal finde de ubekendte i en trekant hvor A =27 grader c =15 a =9 Jeg har ikke tid til at regne selv, så ville være meget taknemmelig hvis i gad hjælpe mig med det. -
Første skoledag eller tage på ferie? Dilemma
ForumindlægJeg kan vælge mellem at tage på ferie og få fravær for 2 skoledag, eller droppe at tage på ferie og tage i skole i stedet. Jeg starter som 2.g'er efter sommerferien, så jeg føler lidt at de første skoledag er vigtige, da vi sikkert bliver introduceret til de nye fag: biologi og religion (begg... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Logoritme
ForumindlægHar brug for hjælp til følgende opgave: I stratosfæren (en del af atmosfæren) kan trykket p (målt i millibar, som forkortet skrives mb) med tilnærmelse beskrives ved log(p) = -0,0682 * h + 3,104 1 =< (ligmed eller større end) h =< (ligmed eller større end) 25 hvor h e... -
graphs
ForumindlægConsider the graph y = e^(-x) and y = e^(-x) sin4x, for 0 ≤ x ≤ 5π/4 a) Ont he same set of axes draw, on graphing paper, the graphs for 0 ≤ x ≤ 5π/4 Use a scale of 1 cm to π/8 on your x-axis and 5 cm to 1 unit on your y-axis b) show that the x-intercepts of the graph y = ... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for at... -
det svært
Forumindlægnogle der ved hvordan jeg kan løse opgave c ha virkelig brug for hjælp:( -
Geometri hjælp søges desperat
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge hjælp til denne opgave Et retangle har grunlinje 20 og højden 7 beregn længden af diagonalerne og størrelsen af de vinkler, diagonalerne danner med retanglens sider -
Trigonometri hjælp!
ForumindlægHej har har blot det par spørgsmål ang. trigonometri, jeg vil sætte pris på jeres hjælp. Hvordan finder man de ukendte vinkler i en trekant? Hvordan finder man den modstående katetes længde i en retvinkelt trekant? På forhånd tak! -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet. -
Vektorer
Forumindlægb = c-a, |a|=5, |c|=3, a*c=0, skal finde b og vinklen mellem b og cPå forhånd tak. -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Optagelsesprøve d. 29. Marts!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet har skrevet det før, men da ingen svarede, så vil jeg gerne prøve igen. Jeg skal til optagelses prøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engesk, mundligt. Jeg vil bare gerne vide, hvad er det helt præcis man skal? Altså i dansk har jeg fået at vide, at man... -
Medicin kvote 2 i Århus
ForumindlægHej, Jeg har suppleret de 5 adgangsgivende fag til medicin: Dansk A, fysik B, matematik A, engelsk B & kemi B. Miine karakterer er (gennemsnittet af den skriftlige + mundtlige eksamen) : Dansk: 12 Kemi: 12 Engelsk: 12 Fysik: 9 MatematiK: 10 Gennemsnit: 11,0 Lad os s... -
Omeksamen/klage i 3.g. mat eksamen?
ForumindlægHejsa. Jeg går i 3.g. og går på matematisk linje, hvor jeg har matematik på A-niveau. Jeg har netop været til studentereksamen i mundtlig matematik, hvor jeg fik et 6-tal. Jeg føler selv at jeg kan mere end 6, hvilket også min årskarakter afspejler. Jeg ville høre om der var nogen som vidste... -
Hjælp,det vigtigt!
ForumindlægHej allesammen! jeg håber i kan hjælpe mig med det her, jeg er meget bagud. der er en mundlig matematik projekt jeg skal lave til den 24. og det er noget vi skal komme op i eksamen. jeg har så sagt til min lærer at min projekt skal handle om biler, men ved ikke hvor meget matematik jeg kan få ... -
HJÆLP - måske jeg ikke kan fortsætte til 3g
ForumindlægMine årskaraktere i de afsluttende fag lyder 00 i mundtlig matematik, 00 i skriftlig matematik, 02 i religion, 02 i naturgeografi og 4 i samfundsfag - altså er snittet her på under 2. Men sammen med mine andre årskaraktere i dansk, spansk, engelsk osv. er snittet over 2. Kan jeg blive nægtet... -
Differentialregning :)
ForumindlægHej Sp, Jeg skal op i mundtlig matematik her den 21. juni og jeg har et spørgsmål, som lyder: "Gør rede for sammenhængen mellem en funktions grafiske forløb og fortegnet for f´(x) samt brugen af denne sammenhæng i optimeringsproblemer". Jeg forstår intet ved dette? Er der nogen der k...
