Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18781 til 18800 af 153151
-
klorofyl og biomasse
Forumindlæghej.er der nogen der kan fortælle mig hvorfor det er at klorofylindholdet i alger kan bruges til at bestemme biomassen? -
undersøgelse
ForumindlægDM(f) = R`0 f(t) = (x(t)) = ( a cos(t)) t E R (y(t)) ( b sin(t)) x(t) = 0 y(t) = 0 a cos(t) = 0 b sin(t) = 0 t = og t= nogen der kan hjælpe med at finde t... det er en kurveundesøgelse jeg er igang med -
Metode ?? hjælp, skal snart i årsprøve!
ForumindlægHej folkens. Jeg og min gruppe skal op i årsprøve i AT på torsdag, og i vores tilbageleveret synopsis spørger vores lærere ind til, hva det er for en metode vi har brugt til et af vores besvarede spørgsmål. Vi er ret i tvivl om hvad det er for en metode, og tænkte på om nogle af jer kunne hjælp... -
computerspils analyse
ForumindlægHej jeg skal skriv en computerspils analyse af Pixeline og Kong Gulerod. hvad er vigtig at have med i en analyse af et omputerspil? på forhånd tak -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej SP! Jeg sidder her med et par stykker som jeg har svært ved. Jeg håber I kan hjælpe. - Beregn sandsynligheden for - fra samme bunke - at trække: a. 3 esser i træk b. 4 røde kort i træk - Hvis der fra samme bunke trækkes 2 kort, hvad er så sansynligeheden for, at det bliver: c. 2 so... -
Terminsprøve
ForumindlægHej...' Jeg har termisnprøve imorgen... det er min første gang... nogen der ville fortælle mig om hvordan en terminsprøve forgår, hvilke nogen regler der er, og hvad man må medbringe om ikke medbringe... På forhånd tak -
De første flyvemaskiner
Forumindlæghej Ville høre om der er nogen der har en god ide, til en problem formulering til AT i fysik A og historie A. Overemnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. og under emnet jeg har valgt er brødrene wright og deres første flyvere. på forhånd tak for hjælpen:) -
Omvendt proportionalitet (DET HASTER)
ForumindlægHej jeg sidder her og har et problem med en tricky opgave som jeg bare ikke kan finde en løsning på. Opgaven går ud på at skrive en regnehistorie, hvor svaret skal være at finde frem til denne hyperbel. Man må ikke skrive hyperblen i historien, men meningen er at få den der løser opgaven, til a... -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
altid italien?
Forumindlæghej. måske et dumt spørgsmål. men hvorfor snakker min historielærer altid om italien, romerriget og romerne og sådan noget? hvorfor er det at romerne fylder så meget i historien? er det fordi deres tid kan dateres præcist, mange mange år før kristi fødsel? forstår ik hvorfor vi har så meget om r... -
Mat A & Fys B (SRP)
ForumindlægJeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
HTX
ForumindlægNår jeg vil rette min profil bliver jeg bedt om også at vælge institutionstype. Jeg går på Roskilde Tekniske Gymnasium. Denne institution kan jeg ikke se nogle steder. Jeg vil gå ud fra at den skal ligge under gymnasier eller tekniske skoler. Jeg ser heller ikke andre HTX`er under jeres instituti... -
Hjælp
ForumindlægHeej.. :d Jeg er igang med at skrive en at-opgave i Historie og kemi om 1.verdenkrig. Men jeg har et lille problem, jeg kan ikke rigtig komme igang, da jeg skal starte med at skrive en problemformulering, som jeg ikke er så god til.. Så hvis der nogle der havde nolge forslag om nogle spørgs... -
Taylor-række
ForumindlægHej, jeg skriver SSO og har brug for hjælp til en opgave som en anden også har spurgt om herinde. lærer genbruger åbenbart opgaver der er stillet tidligere.\nMen jeg forstår ikke helt det der står i den anden besvarelse.\n\njeg skal også opskrive taylorrækken for funktionen \nf(x)=ln(1-x) for -1&... -
Leibniz' række og pi
ForumindlægHej.\n\nEr i gang med at skrive SSO om pi og skal lave opgave 11 i Torben Svendsen - "bogen om pi". Opgaven går ud på at beregne hvor mange led man skal medtage i Leibniz' række for at får pi med 3 decimaler. Jeg ved bare ikke helt præcist hvordan jeg skal gøre? Ville gerne have lav... -
Forholde sig kritisk/ræssonerende?
ForumindlægHej! Nu er SSO-ugen skudt i gang for mit vedkommende. Jeg skriver om Jekyll and Hyde og om tiden bogen er skrevet i. Sidder dog med et spørgsmål: min lærer har fortalt mig at det er VIGTIGT at man i opgaven forholder sig kritisk til det hele, hovedsageligt sekundærlitteraturen. Man skal være RÆSS... -
Wikipedia kildekritik
ForumindlægJeg er i øjeblikket ved at skrive SSO opgave, og har brugt mange artikler fra Wikipedia på både dansk, engelsk og tysk til min opgave. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til dem. Både med hensyn til kildekritik men også i litteraturlisten. Tag et eksempel her. Jeg har brugt adresse... -
Leibniz række
ForumindlægJeg er i øjeblikket i gang med at skrive SSO omkring approksimering af Pi. I min opgave stilling har jeg fået stillet følgende opgaver, som volder mig problemer: Her er en kendt rækkeudvikling, der kan benyttes ved beregning af p pi/4 = 1 - 1/3 + 1/5 - 1/7 ... Er det ligegyldigt i hvilken ræk...
