Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18801 til 18820 af 32350
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x)
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • FSA. 2008 jan/dec. (sygeksamen. )-

    Forumindlæg
    heej. Jeg vil spørger om der er nogen der har været til sygeeksamen. 2008 dec/jan.- - Nogle der har emnerne?. Eller som kan huske dem. altså hvad var overemnet til matematik?. Og hvad var stilemnerne til dansk.. JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP.. !!!!! - Så er i søde, Hvis i hjælper.
  • Beviser

    Forumindlæg
    Hej..Jeg ville høre om der var nogen der havde en samling af beviser til 1-årig A?Da jeg regner med at jeg ikke er den eneste der skal op i mundtlig matematik kunne vi gå sammen nogle stykker også dele beviserne ud så man ikke skal til at lave noter til alle beviserne selv...
  • y=0,5^2 + bx +c, find b og c!!! hjælp

    Forumindlæg
    hej.. Skal til matematik skr. imorgen og har lidt probs med denne slags opgaver... lidt hjælp ville gøre godt =)parabel: y= 0,5^2 + bx + cFing b og c når punkterne: P(-1,5) og R(3,-3), ligger på parablen..HVORDAN???
  • mundtlig mat

    Forumindlæg
    Hey.. jeg skal op til studenter eksamen i matematik (ét årig A).. og ville høre om der evt er nogen der har eksempler på hvilke spørgsmål der kunne blive stilt.. og evt nogle gode råd?? På forhånd TAK...
  • Funktion i excel

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har en matematik aflevering for til efter ferien, og jeg skal lave et diagram ved hjælp af denne funktion: f(x) = 0,65x + 21 Jeg kender ingen x- eller y-værdier, og kan ikke se hvordan jeg skal kunne lave diagrammet ud fra de kendskaber jeg har til excel. hjæælp!
  • vilkårlig firkant

    Forumindlæg
    Hej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik jeg tror jeg skal bruge en formel eller sådan - vis man skal dele en vilkårlig firkant op i 4 lige store dele. det må være en formel for det jo venlig hilsen Steffen Skovgaard Loop
  • -3 i mundtlig?

    Forumindlæg
    Sagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives?
  • Terminsprøver

    Forumindlæg
    Til januar måned har jeg Terminsprøver, og jeg vil gerne vide om det er FSA maj eller FSA december man får? jeg skal op i dansk, matematik og engelsk. kan nogen evt. komme med råd til at forberede sig? på forhånd tak
  • Mundtlig eksamen - noter

    Forumindlæg
    Hej! Er der en venlig sjæl som tidligere har været oppe eller en som skal op i mundtlig matematik? Jeg søger med lys og lygte efter nogle brugbare noter - gerne med forklaringer. Nogen der kan hjælpe? Kh.
  • Kvadratisk programmering

    Forumindlæg
    Hejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie
  • Redegør for annuitetsbegrebet.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast med en af eksamens stor mundtlige spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt hvad der menes med annuitetsbegreb, for har mistet tråden efter at have arbejdet med matematik i en lang periode siden vi fik læseferie. Nogen som har styr på dette?
  • differential kvotient

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan sige mig, hvad det betyder når f er dirrentialbel i Xo...? Hvad er en differential kvotient? hvad betyder en differential kvotient?Håber der er en der kan svare på mine spørgsmål da jeg skal til eksamen på mandag i matematik......
  • kort spørgsmål om differentialregning

    Forumindlæg
    Efter jeg har gennemgået mine notater fra matematik B, kan jeg se at min lærer både har brugt ordet differenskvotient og differentialkvotient. Nu er jeg så blevet i tvivl... men det er vel bare det samme, ik???
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • Hvor mange % af gassen består af propan og hvor mange af butan?

    Forumindlæg
    Hvis en gas med en molarmasse på 56,678M er en blanding af propan (44,094M) og butan (58,12M). Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent af gassen der er propan, og hvor mange der er butan??Dette hører sikkert til under matematik, men håber I kan hjælpe alligevel :)
  • Binomialfordeling

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne.
  • Omvendte funktioner

    Forumindlæg
    Jeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd
  • hurtig hjælp til optimering kapitel

    Forumindlæg
    hey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak...