Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18821 til 18840 af 117955
  • differentier

    Forumindlæg
    hej jeg er ikke med på hvordan man dif. noget hvis det er i ln eller exp så jeg har brug for lidt hjælp med disse: a f(x)=(2x^2+5x)*ln?(x) b f(x)=exp?(x)*√x
  • 11 eller 13

    Forumindlæg
    HejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13?
  • vektorregning

    Forumindlæg
    En sidste opgave som jeg ikke forstå! Om to egentlige vektorer a og b oplyses at |a| = 3 (b-a)*(a+2b) = 72 a*b = -9 bestem |b| og vinklen mellem a og b.
  • Tilblivelsen af formlen for binomialfordeling

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber I kan hjælpe mig! Sidder med opgaverne til mundtlig matematik B eksamen på STX, hvor jeg skal gøre rede for tilblivelsen af binomialfordelings-formlen: P(x=r)=K(n,r)*p^r*(1-p)^n-r Og jeg aner virkelig ikke, hvordan man er nået frem til denne formel! Generelt har jeg svært ved ...
  • 2.gradspolynomien (faktorisering)

    Forumindlæg
    hej. jeg forstår ikke følgende:(-b-sqrtd-b+sqrtd)2a=-2b/2a = -b/ahvordan kommer jeg fra 1. til anden linje? hvordan får man -b/a på højresiden????
  • Årsprøve!

    Forumindlæg
    HejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak
  • har jeg antaget rigtigt? matricer...

    Forumindlæg
    er det rigtigt som jeg har sat krydser?
  • Hvilke grunde?

    Forumindlæg
    I dag er pjækkeri mellem unge et stort problem, men hvorledes kan det være at vi ikke vil gå i skole? Hvad ser i er grunden til pjækkeriet? og hvilke undskyldninger har i selv brugt for at komme uden om den daglige rutine? jeg håber virkelig i alle vil give en besvarelse eller lill notat, denne...
  • hjælp til SSO-emne i matematik

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SSO, og kunne godt tænke mig at skrive i matematik. Men jeg har ingen idé om, hvilke emner man kan vælge. Er der nogle af jer der har nogle forslag? Og evt. nogle erfaringer? Håber I kan hjælpe :-)
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej :) Sidder med en matematik opgave og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = 4*0,5^x og g(x) = 4*2^x. Jeg vil meget gerne høre hvordan finder ud af det, evt med udregning, på forhånd tak:) Grafen ser sådan, på det vedhæftet bilag:
  • andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået et spørgsmål til mundtlig, hvor der står, at jeg skal gennemgå egenskaber ved 2. gradspolynomiet. Jeg tænker, at jeg kan sige, at parablen er sur, hvis a<0 og at parablen er glad, hvis a>0, og at c er skæringen er med y-aksen. Men hvad er det lige b er for noget?
  • lille opgave, funktion. Please hjælp:)

    Forumindlæg
    Kan ikke løse sidste del af denne opgave, så ville være super hvis der var en der kunne hjælpe...Jeg har regnet frem til følgende forskrift i af en funktion: f(x)= -0,3455 grader/gram *X plus 21,86 graderTil behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer der indeholder 190g ammoniumnitrat o...
  • Engelsk stil

    Forumindlæg
    Har spurgt om dette før men forsøger igen da jeg ikke fik noget respons, kunne være nogen ikke har set det. Er der nogen der har nogle noter, en stil eller kan finde noget på nettet om ""The Web", an anbridged story by Frances King" Det er B-opgaven til højniveau engelsk matem...
  • Tangent og røringspunkt

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe mig med opgave 6b og 6c, håber virkelig nogen kan finde ud af det på forhånd tusind tak En funktion f er givet ved forskriften f (x) = Kvardratrod(x + 4 – 2) , x > – 4 a) Gør rede for, at f´(x)= 1/ 2kvadratrod(x +4) b) Bestem en ligning for den tangent til grafen fo...
  • HHX - opgavesæt på nettet?

    Forumindlæg
    Hej..Nogen der ved om man kan finde alle eksamens opgaverne på nette? altså selve opgave sættet?Har set nogen har gjort det her inde, men kan ikke finde ud af hvordan!?
  • Notatbrug

    Forumindlæg
    Hej alle .Jeg kommer til at tænke på om man godt må have notater med i tysk og engelsk eksamen?Altså det er FSA.tak på forhånd.
  • Hvad skal der til for at få 02?

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved hvormeget og hvad der skal til for at få min 02 (6) til matematil C eksamen?
  • Samfundsfag Begreber

    Forumindlæg
    Hejsa.jeg skal til mundlight eksamen i samfundsfag imorgen og jeg skal snakke om Storbritanniens brexit og ville høre om er der nogen; der har nogle gode tips og begreber ? :D
  • Bekræftelse fra undevisningsminiterium

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan bekræft fra undevsnings ministerium hvor meget ens skriftlig karakter vægst til eksamen i stx. Her er der tale om A niveau. Tak på Forhånd
  • 2 funktioner

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvordan man løser disse typeopgaver til en mulig eksame?:)