Søgning på: billedkunst c. Resultater: 18841 til 18860 af 60281
-
Vinkler!
ForumindlægJeg har vedhæftet et billede af en opgave jeg har fået, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal gribe an :-) -
Ligevægt.
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad produkterne af denne reaktion bliver? Fe(NO3)3+3KSCN+AgNO3 Jeg ved der bliver dannet AgSCN, men jeg ved ikke med det andet. -
Prøve
Forumindlæghej.. jeg skal op til en kemi prøve i næste uge. emnet er: syre-base... prøven er uden hjælpemidler. Hvad kan der tænkes min lærer kan spørger om, idet prøvet som nævnt tidligere er uden hjælpemidler.? Hun har dog sagt at vi skal kunne de vigtigste syre og base uden ad.. tak.. -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1 -
Gaschromatografi - sortering efter kogepunkt?
ForumindlægJeg har læst et sted, at hvis den stationære fase v. gaschromatografi er upolær vil stofferne adskilles efter deres kogepunkter. Hvorledes hænger det sammen? Samme sted står der, at hvis den stationære fase er polær, vil stoffernes polaritet spille ind. Det kan jeg forstå, da en større polaritet... -
trekant
Forumindlæghej der er en trekant i min opg som står trekanterne ABC og A1B1C1 er ensvinklede nogle af trekanternes mål fremgår af figuren a bestem længden af siden B1C1 og længden af siden AB hvilken formel skal jeg bruge endelige -
Projektion
ForumindlægHvis man får oplyst at et punkt A er givet ved den vinkelrette projektion af et punkt F på en plan beta, kan man så godt finde projektionen A ved hjælp af F og planens normalvektorer? -
Kemisk formel for fedtforbrænding i kroppen?
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle, der kender den kemisk formel for fedtforbrænding? Jeg vil skyde på noget i stil med: C15H13COOH + ?O2 → 16CO2 + 7H2O + energi Dog kan jeg ikke få den til at stemme -
Skæringspunkt - lineære sammenhænge
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med en opgave. Jeg skal finde skæringspunktet for en lineær sammenhæng, men jeg ved bare ikke, hvordan jeg gør. :-/ Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) Formlen: y = ax+b y =-1x+b -
Toppunkt! Korrekt?
ForumindlægParabel: y=-2x^2+8x+1 Jeg har fået toppunkt til (8,36) Korrekt? -
pH i opløsninger
Forumindlæg"Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an? -
repetitionsspørgsmål
Forumindlæghejsa vennerrrrr, jeg er i gang med at læse til geografi og har brug for lidt hjælp 1. hvad er et lavtryk (termisk) 2. hvorfor blæser det 3. hvorfor regner det ikke, når der er højtryk 4. hvilken vej afbøjer en vind på nordlig halvkugle 5. hvilke klimazone ligger Dk i 6. kan solen stå i zenit o... -
Areal osv af et hus hjælp med beregning
ForumindlægPlease tjek billedet og hjælp -
Beregning
ForumindlægI opgave 2 i opgavesættet på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx skal man i del d) svare på, hvor stor en procentdel af asparaginindholdet i kartoflerne, som er omdannet til acrylamid under stegningen ved 180 grader i 7 min... -
skrf. mat. 10. kl.
ForumindlægHej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside? -
Funktioner
Forumindlæggrafen for f(x) = x^2 -4 når -3< x <2 grafregner : A) Angiv værdimængden .? HJÆLP forstår den ikke helt :-) forklar ;-) den til mig -
Amfolytter
ForumindlægHej, hvordan kan man beregne ph af 0,10 M natriumdihydrogenphosphat. Jeg skal vel bruge den her formel. pH = 1/2*(pKs(amf)+pKs(syre)) natriumdihydrogenphosphat er det syre eller amfolyt?? Kan ikke finde pKs værdier. -
Matematik tutor?
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette -
differential ligning
ForumindlægHejsa. Jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til differentialligningen . dy/dx= yx2 - y√x, y>0 og x>0 Jeg har flyttet yx2 over på ventre side og sat at h(x) = - y√x og min g(x) = x2 og min G(x) = 1/3x3 det giver mig så y= e-1/3x^3 * ∫ e1/3x^3 * (-y√x) dx Men herfr... -
halveringskonstant??
Forumindlægdette er min sidste blækregning, og jeg prøver virkelig at gøre det perfekt.:) Men er lige gået i stå . Opgaven lyder: En eksponentiel aftagende funktion er givet ved´: f(t)=100*e^-0,2*t Så står der BEREGN HALVERINGSKONSTANTEN. Gør man det via logaritme ? Og er e forresten ikke altid 2,7 ? s...
