Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18841 til 18860 af 149177
  • Redegøre for fremskrivningsfaktor med renteformlen

    Forumindlæg
    Hej Til min mundtlige eksamen lyder spørgsmålet: "Redegør for begrebet fremskrivningsfaktor. Redegørelsen skal omfatte renteformlen" Jeg ved godt at fremskrivningsfaktoren ligger i renteformlen, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan jeg kan forklare fremskrivningsfaktoren ud fra...
  • ellipseligningen

    Forumindlæg
    hej.. jeg har fået en ligning: 4x^2+25y^2-100=0 og jeg vil gerne have den til at være den normale ellipseligningsform og syntes ikke rigtigt det svar jeg har fået giver nogen mening, så ville lige høre om nogen ville give den et forsøg og se hva de får... håber i gider hjælpe på forhånd tak
  • Decimaltal til brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan skriver man 0,005 til brøk?
  • Værdimængde

    Forumindlæg
    Billedet viser et damplokomotiv, hvor højden (i meter) over skinnerne af den vandrette stang, kobbelstangen, er mens lokomotivet kører. Her er t måltallet for tiden i sekunder. f(t)=0,328*sin(32t) + 0,948 Jeg har a) og b): a) T=2pi/b=2pi/32=0,2 b) f=1/T=1/0,2=5,09 c) Beste...
  • 3. grads polynomium med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej Det har regnet i en eleves taske og nogle af koefficienterne til polynomiet er ulæslige, derfor indsættes a og b f(x)=ax^3+2x^2-x+b Eleven kan se på en graf at polynomiet går igennem punkter (0,7) og (1,4) Bestem a og b er fuldstændig lost... håber I vil hjælpe (:
  • Hjælp til Ulighed

    Forumindlæg
    Jeg tror ikke at jeg forstår nedenstående implikation: hvordan kommer man fra det ene udtryk til det andet? Her er et bud: Jeg er dog i tvivl om jeg må bruge absolutværdi på begge faktorer i trin 3. Nogen der kan hjælpe mig? :-) Mvh.
  • bevis dette !

    Forumindlæg
    kan ikke løse denne opgave, har prøvede på en masse forskellige måder men kan ikke få den til at gå op. bevis at kvadratroden af x godt kan være større end x ?
  • Optimering.

    Forumindlæg
    En kasse med kvadratisk bund med sidelængden x, målt i cm, og højden h, mplt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen foor materiale A er 2 kr pr cm^2, og prisen for materiale B er 3 kr pr cm^2. Så er det så jeg skal opstille et regneudtryk for udgif...
  • Velfærdsstaten

    Forumindlæg
    Vi mangler omkring 4 åbne spørgsmål med henblik til Velfærdsstaten i Danmark?
  • Opgave.

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne? 210) Udregn funktionstilvæksten af trekanty, når f(x) = kvadratrod(x-3), xo = 4 og h = 3?
  • brøk

    Forumindlæg
    hvordan laver man 0,05 om til brøk?
  • matematik :)

    Forumindlæg
    hej Jeg har en brøk er der nogen der kan lave den om til en partialbrøk, så jeg kan se om jeg har fået den rigtige svar. håber nogen kan hjælpe
  • Indledning- længde?

    Forumindlæg
    Hvor lang skal indledning være i SRP?? Mit eget bud er 15-20 linger
  • ægyptisk matematik

    Forumindlæg
    hej, er der nogle der ved/har et bevis for: "hvordan man altid kan opløse en brøk 2/n i to stambrøker"? takker på forhånd :)
  • Omregning af enhed

    Forumindlæg
    Hej Skal dividere to tal, som har hver deres enhed. Det ene er J*nm og det andet µm. Resultat skal ud i J, hvordan regner jeg enten nm eller µm om? På forhånd tak
  • udregning af stamfunktion

    Forumindlæg
    hej jeg har fået til opgave at giv eksempler på udregning af arealer dels ved hjælp af stamfunktion (håndkraft) dels ved hjælp af lommeregner( hvor der er 2 metoder) håber i vil give mig nogle eksempler
  • Har alle skrevet SRP?

    Forumindlæg
    Hej, Bare af ren nysgerrighed - har alle 3g'ere skrevet SRP'en eller er der nogen der først skal til at skrive den her til foråret? :)
  • gauss-matrix

    Forumindlæg
    http://peecee.dk/upload/view/99824 nogen der kan reducere den?
  • linjers ligning

    Forumindlæg
    har fået til opgave st bestemme a, så linjernes med ligningerne Y=(a+3)x+6 og y=2x+a står vinkelret på hinanden. Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal komme igang med den og nå frem til en løsning? har efterhånden prøvet mange ting, men håber der er nogle som synes det er enkelt og vil hjælpe :P...
  • gitterligning

    Forumindlæg
    Som i nok ved hedder gitterligningen: d*Sin=n*lambda Nu skal jeg finde Sin, derfor omskriver jeg ligningen til: Sin=(n*lambda)/d .... meeen nogen steder står der at formlen hedder: Sin=(lambda/d) ??