Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18861 til 18880 af 47497
-
nogen der vil hjælpe
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at lave de her opgaver uden hjælpemidler -
Kosmologi - skalafaktor for masse/stofdomineret univers
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, hvis man skal belyse skalafaktoren for et massedomineret univers, hvad skal man komme ind på og er der nogen der evt. har den formel? -
Historie eksamen stx
ForumindlægHej Jeg skal op i historie om få dage og har masser af stof jeg skal nå. Jeg er meget forvirret og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. det er self. umuligt at læse alt kernestoffet osv. hvad skal jeg gøre? hvordan skal jeg nå¨3'års pensum på såå kooort tid?? noget der har gode råd?? -
6 og 9 sang i Iliaden
ForumindlægEr der nogen af jer der ligger inde med en god analyse af 6 og 9 sang i Homes Iliaden ? Er så 'heldig' at have den som min afsluttende eksamen på mandag , men syntes ikke helt jeg har styr på de to sange , så det ville være en kæmpe hjælp hvis der var nogen af jer her inde der kunne hjæ... -
Engelske sætninger
ForumindlægHej. Jeg kan ikke få disse sætninger oversat til engelsk, så de får den rigtige mening, har prøvet. 1. Det er derfor meget vigtigt for samfundet at de i en tidlig alder får de unge til at indse hvor vigtigt det er at tage skolen og deres uddannelse seriøse. 2. Uddannelsen er med til at sikre at ... -
ligning Hjæælp!
ForumindlægNogen der kan løse denne ligning med mellemregning?. 5/7x+2=x -
Hvordan regnes denne brøk?
ForumindlægHej. Hvordan regnes denne?: 3(4-x)=(1+7x)/3 På forhånd tak :-) -
Rette engelsk opgave!
ForumindlægHej :-) Jeg har skrevet en engelsk opgave/essay der skulle handle om miljøet. Den fylder cirka 2 sider og jeg håber meget at nogle vil rette den! -
Skriftilig dansk stx
ForumindlægHej Jeg skal som mange andre op i skriftlig dansk i den kommende tid, men jeg er i tvivl om, det er tilladt at tage studienets vejledninger til at skrive de forskellige opgavetyper. Konkret står der jo ikke noget, som er snyd, da det er en vejledning, dog står der studienet oppe i hjørnet? Nogen ... -
Hvilket "mappesystem" bruger i?
ForumindlægHej, jeg er ved at være godt træt af mit gamle ringbind, med mine tusind ark i... Hvad bruger i til at holde styr på jeres ting? Noget der kan anbefales? -
Dansk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej! Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen her i næste uge, og jeg vil gerne vide, hvor mange notater det er tilladt at tage med op til prøven. Jeg har ca. 6 sider (ikke fyldte og i punktform). Tænker at jeg bare vil overstrege de ting, jeg vil sige, men er 6 sider for meget at have med eller? ... -
Hjælp ligning..
Forumindlæg5/4x + 7 = 13 + x -
Bestem væksthastigheden
Forumindlæg"Bestem væksthastigheden for x=1,4 for funktionen med forskriften f(x)=103*1,2143x" Hjælp søges?? -
Gør skolen lettere?
ForumindlægHej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :) -
33% NaOH
ForumindlægHej alle! Hvis jeg har en 33% NaOH opløsning, hvordan omregner jeg det til, så jeg har koncentrationen i mol/l.. Det er virkeligt vigtigt det her, da jeg skal op til eksamen i morgen, og min hjerne er lige pludselig blevet blank! Tak på forhånd! Anders -
Any eller some?
ForumindlægHej hvornår bruger man any - some somebody-anybody anything-something -
SRP Matmatik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder, måske lidt i god tid, og spekulerer over fag til SRP, som jeg skal skrive engang til december. I den forbindelse kunne jeg mægtigt godt tænke mig at skrive om Julen, da jeg er lidt af en fanatiker. Jeg har besluttet mig for at skrive i faget historie, da dette jo er en o... -
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Mat paa uni
Forumindlægheej med jer. Hvis man nu gerne ville studere matematik paa universitetet lad os nu sige aktuar studiet, tror i saa man skal huske alle formler i A,B,C nivauerne? er da sikker man skal huske statistik delen og sandsynligheds regningen? men kunne da ikke forstiller mig man skal kunne huske geometr... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v...
