Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 18861 til 18880 af 153440
-
hjælp!!
Forumindlægjeg skal forklare hvad denne strofe handler om, har virkelig prøvet at finde ud af hvad den handler om, men det går ikke så godt. Gå da frit enhver til sit og stole på Guds nåde! da får vi lyst og lykke til at gøre gavn, som Gud det vil, på allerbedste måde. nogen som vil hjælpe, skal være... -
Differentiation af e^x
Forumindlæghvis f(x) = e^(2x) så er f'(x) = 2e^(2x) (den indre ganges på) men hvis f(x,y) = e^(x+y) så bliver f'(x,y) = e^(x+y) når man differentierer over x. Er det fordi den indre differentieret over x blot giver 1? -
Passiv-form
ForumindlægHej, jeg skal finde passivformen i følgende sætninger, er der nogen der lige vil rette/kigge på dem? 1) Hvordan passer man sin opvaskemaskine? --> "hvordan passer" 2) Hvis opvaskemaskinen passes godt, vil den behandle opvasen bedre. --> "passes" og "vil den"... -
opløselighedsproduktet for calciumhydroxid
ForumindlægHej.. jeg har lavet et forsøg hvor jeg bestemte opløselighesproduktet for calciumhydroxid Ca(oH)2 til 5,32*10^-6 M 1)Hvad er tabelværdien? 2) Hvordan beregner jeg opløseligheden i g/100ml? 3) Hvad er tabelværdien for opløseligheden i g/100 mL? Ville være dejligt hvis noen havde tid til at hjæ... -
Gør rede for - differentialligning
ForumindlægHej alle :) Kan I hjælpe mig i gang med denne opgave: Gør rede for, at funktionen f(x) = -x - 1 + e^x er en løsning til differentialligningen dy/dx = x + y. Jeg har simpelthen aldrig fattet det med at gøre rede for. Håber I kan hjælpe.. -
Differentialligning
Forumindlægdy/dx=2*y+x den løsning hvis graf i punktet (2,f(2)) har en tangent, der er parallel med linjen med y=3x+1. Også står der som forklaring: Her står at hvis x=2 så er y'=3 Hvordan kan jeg se at y'=3????? -
Gøre Prøve??
ForumindlægHallo Folk her til aften. Ville høre om i kunne hjælpe kære mig med at lave en opgave hvor jeg skal gøre prøve. Jeg forstår det ikke helt, har denne ligning: Y^1 = 28-7*y Den skal jeg gøre prøve ved, nogle som kan hjælpe, for er helt lost i det??? Mvh. Christian -
Enzymer...
ForumindlægEnzymet Lipolase fremstilles af en genetisk modificeret udgave af svampen Aspergillus oryzae. Enzymet kan anvendes i opvaskemidler og vaskepulver og fjerner pletter, der indeholder smør, olie, hudfedt og læbestift. Opgave: Forklar på baggrund af figur 1, hvilke stoffer Lipolase spalter. Figur: ... -
Redoxreaktion - HJÆLP
ForumindlægJeg har fået til opgave at løse denne redoxreaktion: Au + NO3^- + Cl^- --> AuCl4^- + NO2 Jeg får oplyst at på højresiden er oxidationstallet for Au = 3 og Cl = -1. Jeg har nu prøvet at løse den på flere måder, men kan simpelthen ikk få det til at passe. En som kan hjælpe? På forhånd tak -
Differentialregning
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x3+bx2+cx+2 Det oplyses, at grafen for f har to vandrette tangenter, hvoraf den ene har røringspunkt i (1,-3). Bestem røringspunktet for den anden vandrette tangent. Er svaret (-0,060445 & 1,83822) eller forkortet (0,2)? -
serotin.
Forumindlæghej jeg har fået disse tre spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår, og vil høre og håbe nogle kan hjælpe mig på vej? a. Forklar serotins virkning på kanalproteinet vist i figur 1. b. Forklar, hvordan fremmede synapser virker. c. Hvorfor har en behandling med et stof, der hæmmer genoptagelsen... -
To opgaver fra eksamen d. 23/5 2017
ForumindlægHej! Jeg har i opgave 6 løst f'(x)=1/x+3. Nu ved jeg så bare ikke hvordan jeg undersøger om y=4x+1 er en ligning for en tangent til grafen f... I opgave 12 ved jeg slet ikke lige hvordankjeg skal gribe den an; jeg har en idé om, at jeg skal bruge cosinus eller sinus men ved ikke lige hvor... -
Vektor - Gør jeg det rigtigt?
ForumindlægDer er givet to vektore: a(5 -2) b(2 1) I en af opg.'erne skal jeg finde vinklen mellem a-vektor og a-vektor + b-vektor. Er det så ikke korrekt at plusse a og b vektor sammen, så man får et nyt punkt (10 -2) ????? -
Bestem konstanterne i andengradspolynom
ForumindlægEt andengradspolynomium er bestemt ved: f(x)=ax^2+bx+c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4 samt at f(1)= 4,5 . Bestem a, b og c. Jeg har vitterligt ingen anelse. Nogen der kan hjælpe evt. bare med metode jeg skal bruge -
beregning af volume
ForumindlægC_12H_22O_11 + H_2O Bliver til 4C_2H_5OH altså sukker til ethanol. jeg har klaret første opgave som er hvor meget ethanol kommer der ved 1 kilo sukker, hvilket er 538.55 gram. Næste opgave er "beregn volumen af den dannede alkohol, når densiteten er 0,789 g/mL Nogle der kan hjælpe her, ... -
Stamfunktioner
ForumindlægHej Jeg er i gang med stamfunktioner, men der er lige tre jeg ikke kan finde stamfunktionerne til, så håber nogen kan hjælpe videre og vise hvordna man kommer frem til dem: ln(2x+1) (2x+3)/(x^2+3x+7) (x+e^x)^2 Det haster.. så hjælpe søges hurtigst muligt ;) På forhånd mange tak.. -
redoxreaktioner kemi
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål? Opgave 1 Afstem følgende redoxreaktioner: S2- + Cl2 -> SO42- + Cl- (basisk opl.) I2 -> I- + IO3- (basisk opl.) Opgave 3 På en børnetandpastatube står der, at den indeholder 0,04% F, hvilket er det samme som 0,09% NaF. Kontroller, a... -
Blækmat
ForumindlægEr i gang med at lave blækmat og gik i stå her ved denne opgave. Langs en bådebro er der 9 pladser. Bådpladserne uddeles ved lodtrækning. I en pose lægges en nummerseddel for hver bådplads. Hvor stor er sandsynligheden for, at der trækkes en yderplads(nr. 1 eller nr. 9) ved første... -
Syrestyrke
ForumindlægHej. Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg sidder med en kemi aflv og er i tvivl om følgende: 1) Hvad er det præcist pKs er i forhold til ks? 2) Hvordan beregnes ?? 3) Jeg bliver spurgt hvilken syre der er stærkest og hvilken der er svagest, skal jeg beregne det (bevise) eller bare sige det ud... -
Rumgeometri parameterfremstillinger
ForumindlægHej Jeg har 3 ligninger: x=2+s+2t y=2s+t z=1+2s+t og jeg skal give en ligning for planen, men når jeg prøver at regne det ud ender jeg altid med at have enten t eller s tilbage i den sidste linje. Kan i hjælpe mig med en udførlig beregning?
