Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18861 til 18880 af 43092
-
Analyse af kortfilm
ForumindlægHej. Jeg har trukket kortfilm ( 9 kl. afgangs eksame) jeg har endnu ikke valgt en film, og ville derfor både spørge om i kendte nogle kortfilm? Og om nogle af jer havde en analyse model af en eller flere kortfilm? Jeg er klar over at der findes flere af disse spørgsmål på studieportalen, men ... -
kort tekst -ret?
ForumindlægHejsa, nogen som vil rette min tekst igennem? Er ikke helt sikker på kompositionen af mine sætninger This is a story about a woman named Coventry who’s life boring and uniform. This she wants to change and she tries to be another person for some hours every day (except for weekends where her fam... -
Kort tx. få spg. ret. komp.
ForumindlægJeg oprettede lige dette nye indlæg med min forbedrede tekst. Jeg har tilføjet nogle spørgsmål i () i denne tekst og jeg vil meget gern have hjælp til disse og evt. også hvis I finder andre fejl og mangler. Denne tekst afleverer jeg i morgen. Håber virkelig på hjælp! OBS.: Især grammatikken er ... -
HTX eller STX?
ForumindlægHar allerede søgt ind på STX, hvor jeg så er blevet accepteret. Men er sådan begyndt at undre mig, over nogen ting.. Har hørt at HTX (Højere teknisk gymnasium), er anderledes. Hvad er forskellen mellem HTX og STX. (Her tænker jeg både studiemæssigt og sammenholdet) - Hvilke af disse gymnas... -
GANG SNIT MED 1,08!
ForumindlægKan enhver gange sit snit med 1,08 hvis de søger ind på vidergående uddannelse inden 2 år efter de er blevet studenter?? -
Glose/formulering
ForumindlægJeg prøver igen :) Jeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. ... -
Hvad er STX og HTX? Hvad uddannelse kan man få? (Vigtig)
ForumindlægHej, jeg er i tvivl her, da jeg ikke ved hvad jeg skal efter folkeskolen. Jeg er en smule i rush nu da det er sidste år, hvor jeg ikke ved hvor jeg ender. Først og fremmest noget om mig: Fysik/Kemi/Samf/Geo/Bio er ikke noget for mig, da jeg rimelig er dårlig til det. Jeg har ikke fremmedsporg (fr... -
mm
Forumindlægm -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Intersubjektiv falsificerbar viden
Forumindlæghvad vil det sige? -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Islam' Sura?
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at forstå sura 93 Morgenlyset og sura 83 De med mål snydende i koranen? og forklare mig hvad begreberne, Sidjdjin og Illijun er? -
De bedste krimiforfatter?
ForumindlægHej, kender i en god krimiforfatter el flere? Kan i anbefale en rigtig god krimi bog? Ps er sara blædel en god krimiforfatter? Hvis i kender nogen gode krimiforfatter så kan ogs skrive en bog el flere bøger, som i synes er den bedste? -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
that og which
Forumindlægheeyy Hvornår var det man brugte that og which ? -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg har trukket tysk b og skal til mundtlig eksamen. Har i nogen gode råd derude og hvordan kommer eksamen til at foregå? Er det svært og få en god karakter? Har de høje forventninger osv? Takker på forhånd -
Pyramus og Thisbe
ForumindlægHej med jer. vil høre om nogen af jer, der har læst pyramus og thisbe, ved hvad henholdsvis byen, landet, løven og muren er et symbol på, samt hvad der menes med "symbol på" i oldtidskundskab -
er det en bachelor?
Forumindlæghttp://www.ug.dk/programmes/universityprogrammes/bachelordegreeprogrammes/socialscienceandeconomicsprogrammes/business_language_and_culture.aspx Hvad er BSC? -
droppe gymnasiet
Forumindlægkan jeg tage hf hvis jeg bliver smidt ud eller dropper ud af 1.g jeg har ikke tænkt mig at starte på hf før om et par år jeg har IKKE gået i 10. klasse -
medicin studiet?
ForumindlægHej. Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Min drøm har altid været at læse til medicin. Men tror i adgangskvotienterne vil stige i år ?
