Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18881 til 18900 af 31575
-
Udledning af arealfunktionen
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op til matematik på mandag, og er igang med at skrie talepapir. i emnet integralregning skal jeg vise udledning af arealfunktionen. Og jeg har gjort et forsøg, men vil godt lige have det accepteret inden - har lige vedhæftet hvad jeg har lavet :) Håber det er rigt... -
hjælp
ForumindlægNogen der ved hvordan grafen for f(x)=b·e^kx ser ud? og noget om vækstegenskaberme. jeg har prøvet at kigge i min matematik bog, men kan ikke rigtig finde noget håber i kan hjælpe -
Test: Trigonometri
ForumindlægHej Studieportalen Der har vist sneget sig en lille fejl ind i testen trigonometri under matematik, idet svaret er noget andet end hvad der står under forklaringen: http://img253.imageshack.us/img253/9493/trigonometri.jpg -
Midtnormalernes skæringspunkt
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg har en trekant og skal finde ligning for midtnormalerne og derefter finde deres skæringspunkt. Jeg kan ikke rigtig find eud af hvordan jeg skal løse dette, er der nogen der kan hjælpe mig? -
A maj 2013: X^2
ForumindlægJeg vedhæfter opgave 12 fra Stx matematik A 29. maj 2013. Jeg er fundet frem til en P-værdi på 6.24%, og en Chi-2-værdi på 8.95. Signifikantsniveauet er 5% og derfor kan hypotesen accepteres. Er dette rigtigt? -
Mod hos hyp sætningen ??
ForumindlægJeg har i mit ene spørgsmål til matematik eksamen fået stillet: giv eksempler på anvendelse af mod-hos-hyp-sætningen? jeg er i tvivl om hvad mod-hos-hyp-sætningen er og hvordan den formuleres. -
Rente
ForumindlægSidder lige med noget matematik og kan ikke rigtig komme videre. Jeg kan ikke lige huske hvordan man regner den her ud? Hvor mange hele terminer skal 28000kr. stå på en konto inden saldoen kommer over 35000kr. hvis rentefoden er 1,65%? På forhånd tak :) -
MODELLERING
ForumindlægHejsa. Vi er 2 piger der skal op i mundtlig matematik imorgen. Vi vil gerne have styr på de mest normale og brugte modeller. Er der nogle af jer derude, som vi bruge lidt tid på at forklare de forskellige moddelings modeller. Hvad bruges de til, og hvad står de for? -
Bevisførelse - hjælp!
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg jeg skal læse matematik op på a-niveau fra c-niveau. B-niveauet har jeg allerede gennemført, og næste skridt fortsætter jeg med i marts. Problemet er dog, at jeg står svagt i bevis-delen i matematik. Jeg forstår udmærket beviserne osv, men har svært ved s... -
Hvad er værdipapirer??
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
færdighed
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak -
renteformlen er en eksponentiel funktion
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på mandag. Jeg har lavet en disposition til alle spørgsmålene men mangler ligde dette ene jeg ikke kan svare på håber der er nogen der kan hjælpe mig:) Gør rede for, hvorfor renteformlen er en eksponentiel funktion?? -
Bestemmelse af en ret linjes ligning via skæringspunkter på akserne
ForumindlægHej! :) Som den Matematik C-niveau tumpe, jeg indrømmer, jeg er, har jeg brug for lidt hjælp til en opgave... Den lyder: En ret linje skærer x-aksen i tallet 4 og y-aksen i tallet 1.6 - beregn linjens ligning. Hvordan gør jeg dette? :) -
Simpelt spørgsmål om statistik
ForumindlægHej :-) Jeg er stødt på en lille forhindring i min matematik opgave.. Hvad skal man skrive ved intervalmidtpunkt, når man har alder: ]80;∞] Jeg har vedhæftet min tabel, hvis man gerne vil se det i sammenhæng På forhånd tak for hjælpen :-) Gry -
hvor mange procent udgør..?
ForumindlægHey! Har en smule problemer med en matematik opgave. Den lyder sådan her; Hvor mange procent udgør; 20 kr af 200kr _____ 50 kr af 250kr _____ 33 kr af 400kr _____ 21 kr af 352kr _____ Hvordan skal jeg regne det ud?!?!?!?:O Håber, nogen kan hjælpe mig:) -
inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri
Forumindlæghej til jer derud, i morgen skal op i mundtlig matematik og har den sidste sp. som driller. Den lyder: inddrag vektorregning i en perspektivering af den oldgræske geometri. Hvad ikke hvad jeg skal inddrage, er helt blank. Kan I hjælpe mig ? vh Diana -
det hasterrr !
Forumindlægnogen der kan definere det gyldne snit inden for matematikken ? og tallene Φ= 1+√5 / 2 og Φ'= 1+√5 / 2 :( det haster virkelig håber at der er nogen der kan hjælpe .. !!!!!!! -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg har skrevet en synopsis om renæssancen indenfor historie og matematik. Det jeg skrev mest om var "oprøret" imode kirken. Men nu er jeg nået til perspektiveringen, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Er der nogen der kan hjælpe? -
Summering av vektorer på ti89 og ti83
ForumindlægEfter mange år væk fra matematikken, har jeg glemt hvordan man lægger to vektorer sammen på lommeregneren. Eksempelvis 14 med cos phi = 0,89 plus 55 med cos phi = 0,86 Hvordan tastes dette ind på lommeregneren?(gerne både ti89 og ti83) -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
