Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 18921 til 18940 af 48931
-
Er den danske gymnasieskole for rummelig?
ForumindlægDe sidste par år har der været stort politisk fokus på at øge optagelsen af elever på de danske ungdomsuddannelser. I den forbindelse er optaget på de danske gymnasier naturligvis også øget. Problemet er, at de optagne elever i alt for høj grad mangler de basale kompetencer, der må forvente... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal, som mange andre, skrive SRP snart. Det store problem er bare at jeg ikke engang er sikker på hvilken fagkombination jeg skal tage. Mine studieretningsfag er Engelsk A, Samf A og Mat B, dog er matematik udelukket. Så overvejer at vælge engelsk og dansk med fokus enten seriemordere e... -
Regler i skriftlig eksamen
ForumindlægHej med jer, håber I kan hjælpe mig. I opgaveformuleringerne til den spanske stil står der som regel, at man skal skrive mellem 100-150 ord eller sådan noget. Jeg plejer altid at skrive mere, siden jeg kan spansk og ikke føler, at jeg kan uddybe mig nok på så få ord. Min lærer har altid givet mig... -
Oversættelse; tidspræpositioner
ForumindlægHej ..Nogen der vil rette eventuelle fejl i følgende 16 sætninger:Jeg skal være hjemme kl. 2, siger min morMy mom says that I have to be home at 2.Det skete for mange år siden, da jeg stadig var ungIt happened many years ago, when I still was young.Om 3 uger vil jeg sidde på en restaurant i Paris... -
ESSAY HJÆLP
ForumindlægHej, jeg skal til dansk eksamen imorgen tidlig, og jeg har derfor øvet mig i at skrive et essay, og tænkte på om der er ngoe herinde som kunne være så venlige at hjælpe mig med at læse det essay jeg har skrevet, og fortælle mig hvad de synes. evt give nogle gode råd til et bedre essay:) tak på ... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
ekstemporaltekst til spansk eksamen. Gode råd søges!!
ForumindlægHej..Jeg skal til eksamen i spansk til sommer.. Er rigtig nervøs. Jeg er ikke god til at gå til eksamen, går fuldstændig i baglås. Men egentlig synes jeg at jeg har fint nok styr på de tekster der bliver opgivet til eksamen. Mit problem er virkelig ekstemporalteksten. Er der ik nogen der kender e... -
At sige mere i tysk!
ForumindlægDav. Jeg har ret svært ved at få tungen på gled i tysk-timerne ! Kender i en eller anden måde, at komme igang med det, og få bedre mundtlige karakterer? Øve sig derhjemme eller noget?\n\nNogle erfaringer måske? -
hvad betyder dette
ForumindlægIf the Earth's axis were perpendicular to the ecliptic, as in the drawings here, the Sun's position in the sky would be halfway between the celestial poles, and its daily path, seen from any point on Earth, would stay exactly the same, day after day. Each point on Earth would be carried a... -
Hvad kan jeg gøre uden gymnasiet?
ForumindlægHej :) Jeg har gået i STX, derefter skiftet over til HF, og havde tænkt mig at gå på HTX. Men jeg har hele tiden aldrig haft lyst til at gå på et gymnasium. Efter at gå i skole halvdelen af mit liv er jeg blevet træt af det. Jeg vil bare gerne vide om der er sucess uden en gymnasial ud... -
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
Tysk hjælp
ForumindlægEr dette rigtigt (grammatisk korrekt)? Das Wunder von Bern erzählt von dem Fussballmatch zwischen Deutschland und Ungarn im Jahr 1954. Es war eine sehr wichtige und interessante Begegnung, weil es die deutsche Bevölkerung zum ersten Mal seit langer Zeit sammelte. Man kann diese Begegnung mit der... -
Kronik - hvorfor er mennesker afhængig af facebook
ForumindlægJeg sidder her og er ved at skrive en kronik som handler facebook. Jeg er gået i stå, jeg kan ikke skrive hvorfor mennesker er afhængig af facebook.. Er der nogen som ved hvorfor vi mennesker er afhængig af facebook?? -
Skriveredskaber på STX?
ForumindlægHej Jeg vil spørger om, hvad man bruger af skriveredskaber på stx, og passer, linealer o.s.v. Eller er det, det samme som i folkeskolen. tak på forhånd -
MEMO...
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at: Write a memo from the manager to the employees of the resort to inform them of a coming visit from a group of businesspeople. Please inform the employees of their duties and responsibilities.Og det har jeg så gjordt! Men detkunne være dejligt hvis der varnogen der... -
Pi- og sigmabindinger
Forumindlæg"Alkenes typically undergo addition reactions in which the pi bond is converted to two new stronger sigma bonds."Forklaring uddybes venligst. Er det, fordi pi-bindinger er meget reaktionsvillige, eller hvordan skal det forståes? -
HASTER rettelse mm.
ForumindlægHASTER ! Jeg skal aflevere dette imorgen om filmen American Beauty. Og det er meget vigtigt at sproget er godt, grammatikken korrekt, og vigtigts af alt KORT beskrevet og GODT.Hvis I har nogel tilføjelser eller guldkorn, vil jeg meget gerne høre ! (: På forhånd mange mange tak! Har virkelig brug ... -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Er gymnasiet anderles end skolen
ForumindlægHej Hvordan er det egenligt at være gymnasieelev, altså faglige og socialt? og forringerr man sin eksamesnit fra folkeskolen én eller to karakere ned? -
Er terminsprøver vigtige ?
ForumindlægHej allesammen Jeg vil gerne vide om terminsprøver, i 9 klasse er vigtige som eksamen, og årskarakterne. Og om de er med til at bestemme om jeg kommer på gymnasiet, eller ej?
