Søgning på: filosofi c. Resultater: 18921 til 18940 af 60665
-
diff. ligning
Forumindlæghej, håber på hjælp til følgende opgave. \n\nI en model for bakteriesygdomme udbredelse går man udfra, at den funktion I(t), der angiver antallet af smittede til tiden t (målt i uger) , er løsningen til en diff.ligning af formen: \n\ndI/dt = I(rN-k-rI),\n\nhvor N, r og k er konstanter. N er befo... -
Google - det' genialt !
ForumindlægI ved det sikekrt godt, men ville da lige komme med lidt "public service". Til jer, der ikke gider at slå op hvad én unit er, og hva elektronens masse er, og i det hele taget ikke gider at omregne til SI-enheder.. Brug google som lommeregner, men hvordan ? Jo, skriv blot stykket i søgef... -
haster
ForumindlægVed det er et meget dumt spørgsmål, men hvor er højden og bredden i en trekant der har følgende mål: VinkelC=116,8 de to hosliggende kateter er 2 og 11,2 -
funktioner i Array
ForumindlægEr der Nogen af jer der ved hvorfor han skrive " strlen(arrayAlias) - turn - 1 inde i forloopen ?? hvad gøre variablen Turn ?? ?#include? <stdio.h> #include <string.h> void sortCharArray(char[]); int main() { char volapyk[] = "asdfhfk"; int index, turn, slut = 0... -
hjælp til spørgsmål om mængdeberegning!
Forumindlægjeg har fået disse to spørgsmål i min kemi rappport. jeg er i tvivl hvad de 5 størrelser er ? 1.hvilke 5 størrelser benyttes i mængdeberegning? 2.hvilke enheder har størrelserne? håber i kan/ vil hjælpe ;) -
Areal og to sider af en trekant
ForumindlægJeg kender areal og to sider af en trekant. Hvordan finder jeg de resterende sider og vinkler? Nolge der har en kilde til dette? -
tjæk om det er rigtigt
Forumindlægen cirkel har centrum i 1,2 og går gennem A(2,4)..\nBESTEM EN LIGNIG FOR CIRKLENS TANGENT I A..\n\ny=ax+b\na=4-2/2-1=1\nb=4-2=2\n\ntangent=Y=x+2....\n\ner det rigtigt??? -
Prescott
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget om økonomen Prescott? -
En kugle i en kegle (Matematik A)
ForumindlægHej, jeg har MEGET svært ved denne opgave, og håbede på lidt hjælp herinde fra :) I en kegle er indlagt en kugle, således at kuglen rører keglens grundflade og krumme overflade. Keglens højde er 12 cmog radius i grundfladen er 5 cm a)Bestem kuglens diameter b) keglen fremstilles af t... -
Stofmængde - bakterie
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med den her opgave. Skal jeg finde koncentrationen af mælkesyren først? -
Bakterier
ForumindlægHejsa Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med den her opgave. Så vidt jeg kan se, falder antallet af mælkesyrebakterier, men hvorfor gør det egentlig det? -
Flydende upolære stoffer?
ForumindlægHvorfor er nogle upolære stoffer flydende? -
Mastermix
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad komponenterne i en PCR mastermix skal bruges til? 66 µl milliQ 40 µl Primermix 16 µl dNTP 32 µl GC buffer 2 µl pfu x7 DNA polymerase Tak på forhånd -
Omskrivning
ForumindlægHej folkens,\n\nEr der nogle, som der har forstand på flg.:\n\nOmskriv 4x^2 + 12x + 9\nTil formen: (ax + b)^2\n\nGlæder mig til at høre fra jer. -
HJÆLP til ΔEvand / J
ForumindlægHvordan udregner man ΔEvand / J? er der en bestemt formel, når man allerede har nogle tal? -
Hvad gør man her?
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: Beregn i den følgende retvinklede trekant de manglende stykker. Vinklen A = 21,2 º og stykket a = 11.7. Jeg kan bare ikke huske hvad der skal gøres. Kan nogen/en hjælpe? -
opgave 7.006 i eksamensbogen
ForumindlægHej...\nHåber, der er en der kan hjælpe mig med opgvae 7.006 i eksamenesbog 2, for jeg har stirret mig helt blind på opgave a. \n\nDet er lidt svært at forklare opgaven, da den er knyttet til en skitse, men håber, at der måske er en, der har lavet samme opgave og kan hjælpe mig igang.\n\n - Maria - -
Hvor mange fotoner udsender laseren hvert sekund?
ForumindlægHvilken formel skal man benytte, når man skal bestemme, hvor mange fotoner en laser udsender hvert sekund? -
Kapacitans
ForumindlægEn LC-svingningskreds benyttes til AM modtagelse ved en bølgelængde på 300 m.- Hvor stor skal kapacitansen af kondensatoren være, hvis spolens induktans er 2,0 µH?Jeg er på bar bund her... Ville være glad for lidt hjælp -
Differentialligning
ForumindlægHvis jeg er givet en differnetialligning, hvordan bestemmer jeg så den løsning, hvis graf går igennem et punkt P(a,b)?
