Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18941 til 18960 af 19042
-
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
Thise Mejeri IT-Case
ForumindlægForum til IT-Case -
retning af julefortælling
ForumindlægNogen der vil tage sig tid til rette min tekst her? mest tegnsætning og sådan. på forhånd tak :) December er hjerternes fest, det har de fleste personer hørt flere gange i deres liv. Men er julen noget, alle får glæde af? Er julen noget, alle glæder sig til? Denne fortælling er en historie der ... -
Novelle -jeg fik 12. Men vil gerne høre andres mening
ForumindlægNogen der vil give mig feedback på denne novelle jeg skrev for noget tid siden? P.s hver gang der kommer en stjerne (det bliver så lavet om til et spørgsmåltegn, men plejede at være en stjerne...) skifter jeg tid og kapitel. Det er altså et flashback. Byen er meget smuk på denne tid af året. E... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og laver SRP i øjeblikket, og skal lige nu lave noget argumentationsanalyse af kronikken 'Nej til status quo i Afghanistan' af bl.a. Mogens Lykketoft, og jeg vil så gerne kunne sige, at man kan bruge Toulmin modellen til at analysere denne kronik. Men jeg har v... -
Vudering/diskussion HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min Dansk og eller hisoie opgave, hvor jeg kun har valgt dansk delen. Men vuderingen/diskussion volder mig lidt probelmer, så hvis nogle ville læse min stil igennem og evt. rette nogle sjuske fejl, men ellers komme med idéer til min vudering :) Indledning og proble... -
Skriftlig Matematik Eksamen 2009 - STX
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan fortælle svaret i opgaverne 14 og 15 og fremgangsmåden? mvh. -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Starte på universitetet
ForumindlægJeg skal til at starte på universitetet for at studere psykologi. Men jeg ved ikke så meget om det? Hvordan er det sammenlignet med det at studere på gymnasiet? Er det hårdere? Skal man være kvikkere, mere arbejdsom og er det svært at bestå eksamenerne, og hvor klog skal man være? Og hvor mange d... -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Trefaset fasekompensation
ForumindlægHej SP har den her opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til i sidste spørgsmål (2,4) opgaven: http://s22.postimg.org/5l98h9a4h/sp_rgsm_l.png bilag: http://s21.postimg.org/5y9cvjq7r/bilag.png -
Spænding og strømstyrke
ForumindlægJeg har et opklarende spørgsmål: Der er den samme strømstyrke i et serieltkredsløb. Det er der fordi at strømmen skal igennem alle komponenter i kredsløbet, derfor vil strømstyrken være lig den komponent med den største modstand, også selvom du har andre komponenter der har en meget mindre modst... -
Varme, arbejde, enthalpi og energi.
ForumindlægHej! Hvordan beregner jeg varme, arbejde, enthalpi og energi i spørgsmålet her: https://imgur.com/a/hnOcp5b Jeg forstår ikke rigtig spørgsmålet, og er ikke helt sikker på, om de forskellige ting skal beregnes ift. a og b? Tak på forhånd! -
Hjælp med at rette novelle
ForumindlægJeg er ikke så god til at skrive noveller, og især ikke det med grammatikken. Nogle da ville hjælpe med det? Marker eventuelt fejlene, så jeg kan prøve at forstå dem. Deadline i aften... Fanget i cirkler En pige udbrøder et skrig i det rum under os. Jeg bliver bange, og trækker mig tilbag... -
Dansk stil.
ForumindlægVil gerne have respons på om min stil ser fin ud mht. sætningsopbygning, kommatering osv.På forhånd tak.Teksten Langsomheden er skrevet af den tjekkiske forfatter Milan Kundera; hans tekst fra 1995 er en blanding af en roman og et essay, da denne er opbygget med klassiske romantræk men også er st... -
Velfærds-samfund
ForumindlægSøger lidt hjælp til at besvare de tre spørgsmål her.. jeg ligger filerne ind =) da jeg ikke kan velhæfte alle, kommer det her nok til at se ret langt ud :s. 1. Definér begrebet ideologi og sammenlign hovedsynspunkterne i liberalisme, socialisme og konservatisme. 2. Undersøg holdningerne i bil... -
spørgsmål med svar
Forumindlægsp 1)En morgen, da en mand er på vej på forretningsrejse opdager han, at han har glemt nogle papirer på sit kontor. Han skynder sig hen på kontoret for at hente dem, men bliver stoppet af nattevagten der fortæller ham at han om natten har drømt at flyet, som manden skulle med, ville styrte ned at... -
Dansk Novelle - rettet til imorgen tak :)
ForumindlægHej dudes ;) Jeg skal imorgen aflevere en dansk stil. Opgaven er som følger: skriv en novelle. Selve Handlingen skal udspille sig i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashback. Dukken på stranden (et billede der følger med opgaven), skal spille en væsentlig rolle. Jeg håber at n... -
Kildekritisk opg, hjælp haster
ForumindlægKan i nævne nogen af de vigtigste beguvenheder fra kampen i stikordsform, for kilde 1 og kilde 2. Så jeg kan komme igang er helt blank...... Kilde 1 "Var det godt eller dårligt. Det er nok den fornemmelse man havde, da turen igen gik mod Roskilde efter at have overværet opgøret søndag e... -
bedømmelse af dansk stil
ForumindlægHej alle sammen Er der en der gider at kigge mit essay igennem og give en bedømmelse af den? Jeg har ikke prøvet at skrive essay før, så er meget spændt.. håber det går jer godt i eksamenstiden og på forhånd tak! Tale og samtale "God kommunikation er lige så stimulerende som sort kaffe, og d...
