Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18941 til 18960 af 92738
-
plzzzzzzzzzzzzz hjælp fortolkning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk og skal analyser mit oplæg. Men hvordan fortolker man en novelle f.eks. og hvordan er det bedst at fortolke. Har i nogle gode råd, for det er nemlig første gang jeg skal op, og er ret forvirret da jeg også skal op i andre fag som for det meste er mundlige. -
Tysk mundtl. B
ForumindlægHej Sagen er så den, at jeg skal op i tysk mundtlig på B niveau. Jeg vile derfor høre, om der var nogle der havde nogle gode fifs til hvordan man scorer den høje karakter til sådan en eksamen? Alle råd er værdsat :) -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Eksamen - Hvilken tekst skal jeg tage?
ForumindlægHej. Jeg skal til folkeskolens afgangsprøve i mundtligt dansk. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvilken tekst jeg evt. kunne vælge. Som fordybelses område har jeg trukket: "Fra barn til voksen". På forhånd tak. EDIT: Den skal helst ikke være for kendt så den er blevet &q... -
Hvor dårlig skal man være for at få 02? ?
ForumindlægJeg skal op i kortfilm her på tirsdag, men jeg føler ikke at det er lavet så grundigt/ at jeg har været så dybt nede i den... Så jeg tænkte på hvor hvor lidt/meget der skal til for at få 02? Mundtlig dansk er i forvejen ikke min stærke side... skal op i prøveform B -
varme
Forumindlægnogen som kan hjælpe? Varme kapaciteten kan beregnes af formlen C=m*c. c er stoffets specifikke varmekapacitet. c(vand)=4,18kJ/(kg*K) c(pyrex)=0,78kJ/(kg*K) Systemet består af 100 g vand i glas af pyrex med massen 51g hvordan finder jeg barmekapaciteten for systemet bestående af bægerglas og... -
HJÆLP - SINUSRELATIONERNE???
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med denne opgave, jeg har lidt svært ved det. Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak:) Jeg har fundet vinklerne, men ikke siderne.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ I en trekant har vi vinkel A=95 º, b=6 cm og a=7 cm. Beregn vinkel B og C sa... -
Hjælp til halverings- og doblingskonstanter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med disse to opgaver? Forstår dem ikke. Beregn halveringskonstanten (2. dec.) for følgende eksponentielle udviklinger a) f(x) = 180 * 0,95x b) f(x) = 0,03*0,88x c) f(x) = 1,5*0,4x d) f(x) = 0,5x Som øvelse i en mundtlig fremlæggelse ønskes der en gennem... -
en trekánt
Forumindlæg´Jeg skal udregne denne trekant. Det eneste jeg ved er , at A= 33 grader. B= 79 grader samt at AB= 46 cm. C= 180 - 33 - 76 = 71 grader... og så kan jeg ikke komme længere -
Cosinus og sinus
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hælpe? Jeg har 3 vinkler i en trekant. Men hvordan finder jeg den ene side i den? Vinkel A= 37,6 grader Vinkel B= 52,4 grader Vinkel C= 90 grader Jeg skal finde siden BC.. På forhånd tak. -
SAMF/ENG - BLOGS/FB OG YOUTUBE - NARCISSISME
ForumindlægHej allesammen. I er sikkert alle sammen igang med AT, og jeg ønsker alle held og lykke. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg føler mig lidt på bar bund. Jeg har valgt engelsk og samfundsfag, og jeg vil fokusere på hvordan selvrealisering resultere i narcassisme(Giddens og Laschs te... -
Hjælp til opgave om reulær ottekant
ForumindlægHej er der en venlig sjæl derude, som kunne have lyst til at hjælpe mig med en enkelt opgave i min matematik aflevering. Jeg har vedhæftet opgaven som en fil. Mange tak på forhånd! -
Rettelse af areal beregnings opgave
ForumindlægHej, Jeg har denne matematik opgave som jeg er lidt i tvivl om er løst rigtigt. Er der en venlig sjæl der vil rette den? (det omhandler bla. areal beregning) -
omskriv kvadratet..
Forumindlæghej matematik elskere :) har lige brug for hjælp med en opgave, kan ikke rigtig finde ud af det.. jeg vedlægger opgaven, og siger tak på forhånd :D -
regning af tværtsnitareal
Forumindlæghej her sidder jeg med en matematik aflevering, er der nogen herind kan hjælpe mig med de følgende opgaver. på forhånd tak for hjælpen. -
Linearisering
ForumindlægHej! Det er første gang jeg bruger "linearisering" og det er vist bare symbolbehandling i mit tilfælde, men er kørt fuldstændig fast i det. Hvordan kommer jeg fra y=(M*x)/(x+c) til 1/y=(c/M)*(1/x)+(1/M) ? Håber I forstår og kan hjælpe. Tak -
Det blå bevis svarark
ForumindlægER DER NOGEN der har svarark til matematik opgave det blå avis????? -
Cosinusrelationerne - HÆÆÆÆLP!
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende spørgsmål: Isolér C og c i cosinusrelationerne (altså, så der ikke står "cos" form C og c ikke er sat i anden) -
STX A 27 Maj 2016
ForumindlægHej Jeg har lige været til Matematik A eksamen. Den gik ikke så godt, og jeg ligger nok i den meget lave ende karaktermæssigt... Jeg ved godt, at det er ulovligt at offentliggøre eksamenssæt, og derfor kan jeg sende sættet som privatbesked til den, som gerne vil rette min opgave igennem. Kan ikk... -
eksamenstræning i Mat/Fys/Kemi tilbydes
ForumindlægHej går du i Gymnasiet, HF eller du studerende på en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Skal du snart til skriftlig eller mundtlig eksamen i Matematik, Fysik eller Kemi? Er du nærvøs for dette? Bor du i Aalborg eller omegn? Så er der hjælp at hente :) Eksamenstræning til Gymnasieelev...
