Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 18941 til 18960 af 36230
-
Perfectum, Imperfectum m.m.
ForumindlægJeg forstår ikke forskellen på, Perfectum, Imperfectum, plusquamperfectum og præteritum, Er der en venlig sjæl der vil forklare? og måske med nogle eksempler, har en eksamen torsdag :-) -
100ords tekst
ForumindlægHay mucho gitano en el mundo, pero el 12 millones de ellos vidas en Europa y en 1425 de las vidas gitanas en España, donde mucho está extranjero muchos de los habbitants. La cultura gitana existe de múisica del flamenco, al iqul que muy popular en la Espana meridional y para un gitano está la fam... -
En der gider se min oversættelse efter?
ForumindlægHej. Jeg har skulle oversætte dette og har gjort det så godt jeg kunne, ville bare høre om der var en der gad se det efter? Førhen var det faderen der bestemte i hjemmet. F.eks. de unges udgangstilladelse. Skolesystemet var meget religiøst, klasserne var dengang delt op i køn. Dengang boede... -
Passivsætninger?
ForumindlægHey Folks! Har fået en lille opgave til gennemgang i klassen, men tror desværre ikk, at jeg har forstået opgaven;( Håber I kan hjælpe mig med at forstå det, så ska jeg nok selv prøve at lave sætningerne. Men håber i kan hjælpe mig:) Lav følgende sætninger om til passivsætninger: (hvad forstås der... -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski... -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Lyder det her rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har lige brug for lidt hjælp. For på dansk siger man: "For der er kun en ting i verden der gør mig lykkelig". Er dette så rigtigt oversat til engelsk her: "For there is only one thing in the world that makes me happy". Er i tvivl om "for" kun er noget man si... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
Forside
ForumindlægHejsa.... Jeg har et lille problem... Jeg ville gerne have, at min forside lignede den til højre. Hvordan kan jeg det? Min kode er vist nedenunder billedet.. Altså. Tekstens overskrifter skal rykkes helt ud til linjens højre hjørne, og standard oplyningerne skal rykkes ned i højre hjørne \beg... -
paper
Forumindlæghej alle sammen, jeg har for første gang skrevet en paper i engelsk, så jeg ville spørge om det er rigtig skrevet, ik det grammatiske, men mere om det er en paper :) ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” The phenomenon ”New Narcissism” We get... -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Aflevering
ForumindlægHej er der nogen der lige ville kigge min spansk aflevering igennem? Det tager max 5 min :-) Tusind tak La forma en los jugadores de fútbol son estados, es muy diferente. No es sólo lo que han hecho en el campo, sino también la forma en que están fuera del campo. Aqu&iacu... -
Hjælp til retning af Opgave
ForumindlægHej - Jeg skal aflevere min sidste spansk opgave for i år, og jeg håbede, at der en der ville være sød og lige kigge og evt rette den, hvis der er fejl! Muchos chileno espero el mejor perìodo, como socialista Salvador Allende llegar al poder en 1970. Pero él resultado en tragedia, como P... -
opsætning af direkte tale
Forumindlægjeg er i gang med at skrive en engelsk stil hvor jeg har fået brug for at sætte noget i direkte tale. På dansk ville jeg fx. skrive "Du skal huske at fodre hundene" sagde Caroline. jeg mener dog ikke at man skal bruge anførelstegn/gåseøjne når det er på engelsk. Så vidt jeg husker bru... -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
Grundled
ForumindlægEr i tvivl om noget på engelsk. På dansk kan man jo godt sige: De tilhørte underklassen, havde hjemme i Columbia gjort oprør mod regeringen, og var derfor nødt til … Jeg undlader altså grundleddet ”de” i sætningen efter kommaet: … havde hjemme i Columbia gjort .. Kan je... -
Søge ind- kvote 2 JURA
ForumindlægHej alle sammen... Jeg vil gerne søge ind på min drømmeuddannelse, som er JURA! Jeg har desværre ikke det højeste gennemsnit, da det ligger på cirka 6,7. Jeg ved, at jeg kan gange det med 1,8 efterfølgende. Vil det overhovedet være muligt for mig, at skulle betragtes som en egnet kommende jurast... -
Simpel Induktion VS Fuldstændig induktion
ForumindlægHej Derude. Jeg forberede mig til eksamen i "Induktionsbeviser". I min bog står der to foskellige metoder "Induktioner", som hedder Simpel Induktion og fuldstændig induktion. Der står forklaring hvad simpel induktioner går ud på, og jeg synes, at jeg er rimelig med. Jeg kan d... -
Synes I jeg skal klage...
ForumindlægHej. Jeg ved ikke om det er muligt at klage over årskarakterer, men jeg har fornyligt set min afsluttende årskarakter i engelsk A hvor jeg har fået 10. Men i de sidste to standpunkskarakterer havde jeg fået 12. Jeg har alt haft 14 afleveringer i engelsk hvor jeg i alle sammen har fået 12, undtag...
