Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19001 til 19020 af 156873
-
Problemformulering/indledning respons please
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om jeg behøver at skelle mellem min problemformulering og min indledning i min Dansk historieopgave (egentlig er det vel nogenlunde det samme?) Her er hvad jeg har skrevet og har herfra tænkt mig at gå direkte videre til opgaven. Giv mig noget respons og på forhånd tak: ... -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
skr. engelsk a stx imorgen
Forumindlæghvad er vigtig at få læst op til prøven udenhjælpemidler på stx a niveau skriftligt. på forhånd tak. -
Andre der har været til fysik A eksamen i dag?
ForumindlægHej studieportalen. Nogen herinde der har været til skriftlig fysik A eksamen i dag, og har lyst til at sammenligne vores besvarelser? Bare for sjovs skyld (: -
Antal eksaminer?
ForumindlægKære Studieportalen!Jeg har tre højniveau fag: matematik 3 årigt A niveau, fysik A og kemi A. Derfor overraskede det mig og mine medstuderende da vi fik vores eksamensplan og så, at vi havde en mere mundtlig eksamen end de andre 3. g'ere som havde matematik 1 årigt A nivau. Vi fik at vide at ... -
Eksamen maj 2008 (Alvor og spøg) - bedøm den venligst
ForumindlægDet lader til, at jeg ikke er den eneste, der er RET så chokeret over eksamensresultatet i skriftlig dansk, hvorfor jeg nu ligger min opgaver herinde, for at få en vurdering med kommentar tak.....: Alvor og spøg _________________________________________________________ Ingen alvor uden spøg! Hv... -
Gode links (FY)
ForumindlægHej, som profilen hentyder... Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget Fysik? Niveauet bør som minimum være equal A-niveau. -
SRP Emne? Engelsk - Historie
ForumindlægHej, jeg har besluttet for mig at blande Engelsk og Historie i min SPR opgave.. Jeg har planlagt at skrive om Bob Marley og hans liv, og så bruge nogle af hans tekster som Engelsk.. Er der nogen der kan hjælpe med en god problemformulering? P.F.Tak :-) -
Vurdering af srp
ForumindlægJeg har skrevet srp i engelskA psykologB og har netop været til eksamen. Jeg er meget forundret over min karakter og fik en virkelig dårlig feedback. Sidder der en gymnasielærer eller anden kompetent fagperson, som vil læse min opgave igennem og give mig sin vurdering? -
STX skr MA A 2007 ????
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med besvarelsen på den skriftlige eksamen fra 2007 i Matematik A??? Mangler den virkelig og skal til terminsprøve i morgen.. Jeg er næsten stensikker på det er den jeg skal op i og kunne virkelig bruge en hjælpende hånd for at redde mit gennemsnit så jeg kan komme ind... -
Forkert opgavenummer
ForumindlægHey.. Jeg er lige kommet hjem fra Dansk skriftlig eksamen og har netop opdaget at jeg har skrevet det forkerte opgavenummer på.... Altså jeg har skrevet "Opgave 2" istedet for "Opgave 3" i sidehovedet. Jeg gik derfor med det samme ind på Lectio og skrev det til min dansklær... -
Kemisk ligevægt - Aflevering
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet følgende opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Ved passende temp og tryk og med anvendelser af en katalysator kan følgende reaktion finde sted: 2 H2 (g) + CO (g) --> CH3OH (g) I en beholder findes gasserne H2, CO og CH3OH i følgende koncentrationer [H2... -
Hjælp - Gaslove, idealgasligningen
ForumindlægHejJeg skal til atlave en fysikrapport om gaslove og idealgasligningen. Jeg sidder lidt fast, og håber derfor nogle af jer kan hjælpe mig:----------------Formål:At undersøge gaslovene, udlede idealgasligningen, og herunder bestemme gaskonstanten R ud fra egne målinger.Under forsøget forekommer 4 ... -
Matematik b
Forumindlæg3) f(x) =2x-6 og g(x)=-x+4 Løs ligningen f(x) =g(x) 4) Bestem tallene a) log(50)+log(2) b) log(600)-log(6) c) log(4000)+log(40)-log(16) 5) I en sæk er der 15 gule kugler med forskellige størrelser og 11 røde kugler der også har forskellige størrelser a)... -
Hjælp søges!
ForumindlægHvordan løser jeg denne opgave? Eller i hvertfald den første opgave. -
Terminsprøve
ForumindlægDavs, skal snart til terminsprøve i engelsk skriftlig fremstilling Min lærer har aldrig givet os en FSA i engelsk, og har ingen anelse om hvad det er man skal skrive om på engelsk til terminsprøven. Findes der nogle hjemmesider hvor man kan finde opgavesættet til engelsk FSA opgaver? Hvis n... -
Formulering og sproglig forståelse
ForumindlægHej! Er itvivl om dette er det rette forum, men har igennem min gymnasie tid haft større/mindre problemmer med formulering og sproglig forståelse, både skrifteligt og mundtligt på dansk. Jeg vil gerne have gjort noget ved det i løbet af mit kommende sabbatår. Tænker både det kunne være privat lær... -
Formler udledt af pythagoras sætning
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive et større skriftlig projekt om Pythagoras. Jeg har brug for hjælp til at finde ud af, hvilke matematiske formler som er blevet udledt vha. Pythagoras læresætning. Jeg har indtil videre fundet følgende matematiske formler: • Cosinusrelation • Afstandsformel Er de... -
interne kræfter og torque
ForumindlægHejsa, Hvis to partikler A og B i et større stift legeme påvirker hinanden med kræfterne FAB=kraften A udgør på B og FBA=kraften B udgør på A. Hvordan kan jeg så vise at tauAB= -tauBA? Her er bogstaver med fed skrift vektorer. -
Kronik - Dansk studentereksamen 2009
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig dansk eksamen i torsdags. Her valgte jeg at skrive kronikken, som omhandler grænseoverskridende underholdning. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igen...
