Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19001 til 19020 af 59860
-
Løse ligning
ForumindlægHej jeg skal løse denne ligning uden hjælpemidler, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre. Nogen der kan forklare step by step? 7-x/7=x/5 -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har prøvet på at reducér dette stykke: 7(x+4)-3(8-y)-2(y+3x) x=4x og y=-2 Det gi'r 6, men jeg kan ikke få det til at give 6, så det vil være fantastisk hvis en af jer vil vise mig det :D -
Bevis +
ForumindlægHvordan beviser man a^b = e^(b*ln(a) -
Skriftlig Spansk årsprøve
ForumindlægHey alle sammen, Jeg skal op til spansk årsprøve i morgen, og så tænkte jeg bare på om der var nogle der havde nogle gode råd, eller anden form for hjælp. Jeg har forstået at vi skal oversætte et stykke, og derefter skrive en stil på 250 ord eller sådan.. Nogle der har erfaringer med dette? Ved h... -
Uligheder
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med disse uligheder og deres udregninger. Har selv prøvet at løse dem, men syntes ikke det lyder rigtigt. Det drejer sig om opgave 13 i denne fil :) -
Talteoretisk Bevis
Forumindlæga^(phi n) ==1 mod n Bevis: phi n repræsenterer de primiske restklasser mod n som er a1,a2, ... , a(phi n) Hvordan kommer jeg videre? -
13'eren, skriftlig matematik
ForumindlægNu fik jeg 13 til skriftlig terminsprøve i marts, men jeg lavede ikke en opgave på to forskellige måder. Er det ikke det, man plejer at sige der skal til, for at 13'eren er der? Eller er det en skrøne? Min lærer snakkede især om at helhedsindtrykket var vigtigt. Vil gerne lige have det helt... -
Beregn:
ForumindlægBeregn: A: -5 (3+6) * (-3+8) = Tak. -
HJÆLP TIL FUNKTIONER
ForumindlægHvordan regner man følgende opgaver ud: f(x) =b * ax 20 = b·a2 80 = b·a4 -
afstand fra kerne til atom
Forumindlægskal bruge et meget hurtigt svar: Hvor langt befinder elektronen sig ude iforhold til kernen? På forhåndtak -
sæt 2
ForumindlægFru Enevoldsen tjener 175.000 kr. om året. Hun betaler 13/25 af sin løn i skat. A) Omskriv 13/25 til procent. B) Hvor mange penge betaler fru Enevoldsen i skat om året? B) Hvor mange penge har hun tilbage til sig selv om året? -
ILIADEN - Homers - Noter til 1. og 24. sang
ForumindlægHej Jeg skal snart til old-eksamen, og i den forbindelse ville det være UTROLIG, utrolig dejligt med nogle noter til 1. og 24. sang. På forhånd mange tak Vh Anne -
Blåforskydning m.m.
ForumindlægHvad er blåforskydning? Samt rødforskydning? Ved godt at det skyldes dopplereffekten, men forstår ikke hvorfor. -
Det skyer til
ForumindlægDet danske sprog fornyer sig til stadighed, og heldigvis for det. Jeg så, og hørte, for et øjeblik siden vejrudsigten, hvor meteorologen sagde: "det skyer til" over de ......... egne. ´skyer´ er et substantiv, ´sky´, i pluralis. Med gammeldags kryds og bolle, udsagnsled = ´skyer´ o... -
MaB - Additionsformler
ForumindlægJeg har et bevis som starter med 3 additionsformler, som jeg ikke forstår: sin(a+h) = sin(a)*cos(h)+ cos(a) *sin(h) cos(a+h) = cos(a)*cos(h)-sin(a)*sin(h) tan(a+h) = (tan(a)+tan(h))/1-tan(a)*tan(h) Nogle der kan komme med en række supplerende forklaringer?? -
Student på tirsdag.
ForumindlægHejsa :) Jeg bliver student på tirsdag d. 26/06.07 og det glæder jeg mig selvfølgelig MEGET til. Jeg skal op til dansk som den aller sidste eksamen, og jeg har egentlig altid følgt mig god tilpasse i det fag. jeg har fuldt med i timerne, og afsluttede dansk i år med 0% fravær. Jeg føler mig kort... -
Kontinuitet for f(x) = 6/x-3
ForumindlægHej kloge hoveder :) Har siddet og rodet lidt med en funktion, kigget på hvordan den så ud vha. Graphmatica. Jeg skal undersøge om funktionen er kontinuert for alle værdier af x. Funktionen er : f(x) = 6 / x - 3 Håber i kan/vil hjælpe mig, for kommer ikke videre i dag selv :) Mvh. Kenn. -
Opdrift på isflage
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Et legeme med massen 50 kg ligger på en isflage (som flyder i ferskvand) der er 0,20 m tyk. Hvor stor skal isflagen være, så emnet ikke bliver vådt? Jeg går ud fra, at isflagen så må synke 0,20m, så det lige præcis ikke berøres af vandet. Jeg har forsøgt at opstil... -
Hvilken ordstilling har spanak oftest?
ForumindlægHejsa. Hvilken ordstilling bruger man mest i spansk? Omvendt eller ligefrem? Mvh Louse -
Definitionsmængde
ForumindlægHvordan finder man definitionsmængden af en funktion, hvis f(x) = ln(1+2x)-1/3x ?
