Søgning på: matematik C. Resultater: 19021 til 19040 af 83846
-
Hjælp til forberedelse
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik fællesfag (C-niveau) i næste uge og har en del problemer med forberedelsen. Jeg går op som selvstuderende og derfor i fuldt pensum.Min lærer mener at jeg skal skrive omkring en side til hvert emne jeg kunne forestille mig at komme op i, men det er ikke helt så ... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder midt i en matematik aflevering, og er kommet til en opgave hvor jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal. Den lyder således: På figuren ses grafen for tre forskellige Andengradspolynomier f(x) =ax2+ bx+c Med d betegnes diskriminanten Opgave A) Bestem for hver af de tre... -
Trekant
ForumindlægHej sidder og knokler med nogle matematik opgaver som jeg er gået kold på den her:I en trekant er vinkel C = 45 grader, højden a = 35 og medianen a = 37. Fodpunkterne for højden a "højden a" og medianen "median a" kaldes henholdvis H og M, og det oplyses at trekant AMC er spid... -
Produktionsvirksomhed fremstiller en vare.
ForumindlægMatematik c hhx side. 146 opgave 2: Hej jeg skal bruge lidt hjælp da jeg ikke forstår denne opgave. En produktionsvirksomhed fremstiller en vare. I den forbindelse er der nogle faste omkostninger på 12.000 kr. og variable omkostninger på 1.4 kr. pr. stk. Virksomheden kan sælge hele deres pr... -
Eksakt værdi af rødderne i polynomier
ForumindlægHej Jeg har fået denne matematik opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse: Find den eksakte værdi af rødderne: a) f(x) = x^2+2x-8 b) f(x) = x^2+7x-8 c) f(x) = x^4+2x^4-8 d) f(x) = x^6+7x^3-8 Håber nogen kan hjælpe mig... PÅ FORHÅND TAK! -
Haster meget. Skal aflevere SRO på fredag!
ForumindlægHej. Jeg skriver SRO i biologi og matematik. Det vores forsøg går ud på er, at vi har målt gærcellers aktivitet vha. loggerpro og har ud af dette fået en kurve, som stiger til at starte med eksponentielt og ender logistisk. Formlen for selve grafen er således: y=M/(1+c+e^M*a*x) jeg skal så vise, ... -
Karakter
ForumindlægHej, jeg har været så uheldig at trække mat c mundtlig, som jeg afslutter efter eksamen. Jeg fik både 02 i mundtlig og skriftlig i min årskarakter. Jeg er lidt bange for hvad der vil ske, hvis jeg gik hen og fik 00, og hvad man egentlig skal kunne for bare at kunne bestå, jeg klarer mig rigtig ... -
Omkreds
Forumindlægjeg er i gang med noget matematik som jeg ikke helt kan finde ud af ... kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg løser opgaven Toppladen har form som en sekskant med vinkelspidserne A, B, C, D, E og F.Siderne BC, CD og DE udgør de tre sider i en regulær ottekant med centrum O. b) Bestem omkredsen... -
Bestemt integral
ForumindlægHej - jeg sidder med en drilsk matematik opgave. Jeg har fået at vide at en figur viser grafen for en funktion f(x), som skærer x-aksen i punkterne med førstekoordinat -3,2,4 og 8. sammen med x-aksen afgrænser grafen tre områder M1, M2 og M3 med areal henholdsvis 20, 1 og 10. Og så har jeg fået ... -
Hjlæp mig! (:
ForumindlægDER SKULLE SELVFØLGELIG HA' STÅET HJÆLP ! ;D Hej Jeg ved slet ikke om I kan svare på det her, men jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen ? Jeg vil gerne læse matematik på B-niveau på en aftenskole eller noget i den stil, men hvordan ?? (: Jeg har en HF, men har kun haft et c-niveau, og den udda... -
10.klasse
ForumindlægHej folkens Jeg fik min terminskarakter tilbage. Går i 10.klasse. Jeg er bange for ikke blive egnet. Min karakter ser på denne måde: Dansk del a 4 dansk del b 4 dansk del c 7 engelsk 02 matematik 7 tysk del a 7 tysk del b 7 Jeg er meget aktive i timerne. Laver altid min lekt... -
vektor i rummet - kugle og plan
ForumindlægHej derude :) jeg har spørgsmål om noget matematik: kuglen K har ligningen: x^2 + y^2 + z^2 + 4x - 6y=12 planen α: x - 2y + 3z = 3 Bestem kuglens centrum og radius C(-2; 3; 0) radius = 1 Bestem afstanden mellem kuglens centrum og α 2,939874 Bestem radius i den ci... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
pH-beregning ud fra diskriminantformlen.
ForumindlægHej, jeg har en opgave som skal løses vha. kemi/matematik. [H3O+]2+Ks*[H3O+]-Cs*Ks = 0 Vha. diskriminantformlen: d = b^2-4*a*c vil udtrykket se således ud: [H3O+] = (Ks/2)+√(Ks/4)+Ks*Cs Jeg ved at jeg skal bruge diskriminantformlen til at løse opgaven, men jeg kender ikke mellemre... -
Diffentialligning
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave hvor jeg er gået fuldstændig i stå. Opgave beskrivelsen er vedhæftet. Dette spørgsmål kan jeg ikke besvare a) Sæt a=0.5, b=0.03, c=0.5 og d=0.01, og antag at der er 50 kaniner og 10 ræve fra starten. Indtast differentialligerne med begyndelsesbetinger... -
trigonometri
ForumindlægHej. jeg skal op i matematik studenter eksamen på C niveau om 2 ugers tid og et af spørgsmålene lyder som følgende: Du skal gøre rede for nogle af emnets vigtigste problemstillinger. Redegørelsen skal omfatte definitionen af sinus og cosinus, og hvordan man bruger disse til at finde ukendte sider... -
kvadratsætninger
Forumindlægheeey jeg har en hjemmeopgave hertil på mandag og sidder med et problem i en af opgaverne. jeg er i tivil om havd min lærer mener jeg skal stille op med opgaven og hvordna den skal laves. den ser følgende ud: Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende tre udtryk til noget på form... -
find n ved hjælp af logaritmefunktionen
ForumindlægHejsaJeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik på c-niv. Jeg vil meget gerne have hjælp til at beregne n i annuitetsopsparingsformlen og i gældsformlen, hvis i gider at skrive ned lige nøjagtig, hvad i gør ved begge 2 alså både for opsparing og lån, for jeg er ike så god til a... -
Mundtlig eksamen-Hvordan foregår det?
ForumindlægHej. Jeg skal til at afslutte mit første år på HF, og skal til matematik eksamen mundtlig c niveau i morgen. Da jeg har været syg de 2 sidste uger af skoleåret, står jeg nu her i vild krise. Jeg aner, for at sige det mildt, ikke hvordan sådan en eksamen foregår. Jeg ved, at det er noget med, at m... -
Målestoksforhold 1 : 100
ForumindlægHej alle på Studieportalen. Jeg er ikke lige den bedste til matematik og håber på at jeg kan få lidt hjælp her inde :) Hvordan regner jeg målestoksforholdet ud? Der står her HVor stor er denne firkant i virkeligheden, hvis den er tegnet i målestoksforholdet : a. 1 : 100 b 1: 10 000 c. 1...
