Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 19021 til 19040 af 86708
-
Privatunderviser i Århus søges!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik på B-niveau både mundtligt og skriftligt, da jeg skal have forbedret mine karakter for at komme ind på mit drømmestudie. Jeg bor i Århus C, så det vil være en fordel hvis du kom herfra. Skriv hvis du tror du er den rette. Lønnen kan vi snakke om. Mvh Maiken -
Hjælp til matematiske beregninger ift. klima!!
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal skrive AT i matematik A og samfundsfag C. Jeg vil gerne lave nogle beregninger på klimaforandringerne i Danmark, men det skal gerne være på a-niveau. Er der nogle, der har noget erfaring / forslag til hvordan man evt kunne regne på klimaforandringerne i Danmark - evt ... -
Beregn prisstigningen i procent.
ForumindlægHej jeg har denne opgave i min matematik bog i 8kl. Beregn prisstigningen i procent. A. Fra 40 kr. til 45 kr. B. Fra 250 kr. til 300 kr. C. Fra 7,50 kr. til 8,00 kr. D. Fra 23 kr. til 24 kr. E. Fra 2490 kr. til 3160 kr. Hvordan gør man det? -
HJÆLP TIL EMNE: VIRKSOMHEDSØKONOMI
ForumindlægER DER NOGLE DER HAR FORSLAG TIL EMNE, HVIS MAN HAR MATEMATIK A, VIRKSOMHEDSØKONOMI A SAMT FINANSIERING C? JEG HAR VALGT VIRKSOMHEDSØKONOMI SOM HOVEDFAG, MEN SYNES DET ER SVÆRT AT VÆLGE ET GODT EMNE?! HÅBER DER ER NOGEN DER HAR NOGLE GODE FORSLAG., VIL GERNE VÆLGE ET EMNE DER ER PÅ A-NIVEAU., ... -
Reducer udtryk mest muligt
ForumindlægJeg skal som sagt reducere udtrykkende mest muligt. Jeg læser matematik på c niveau på hhx, men det er to år siden jeg gik ud af folkeskolen, så husker ikke hvordan man gør. Har en opgave der lyder: 2 (3a -2) - 3 (2-a) Nogen der kan forklare mig hvordan man gør? -
At bestemme forskrift for potensfunktion ved hjælp af punkter.
ForumindlægHej, jeg har fået den her opgave i matematik. Jeg har haft en del problemer med den, og har simpelthen ikke kunne komme frem til noget ordentligt svar. Håber I vil hjælpe mig! Bestem den forskriften for den potensfunktion, der går gennem punkterne. a) (0.5; 3), (1.5, 7) b) (10; 8... -
Koordinatsystem og beregning! Hjælp mig :P
ForumindlægHejsa! Jeg har fået en matematik opgave for, og mangler lige lidt start hjælp..:) OPgaven lyder: I et koordinatsystem er givet punkterne A(2,3) B((8,5) og C (11,0) Beregn trekantens sider! Dette er jeg dog lidt i tvivl om hvordan man begynder på, når jeg kun har punkterne at gå efter. Håber n... -
Andengradsligninger - hjælp!
ForumindlægHej alle kloge hoveder derude! Jeg er i gang med en matematik aflevering om andengradsligninger, men dum som jeg er, er jeg gået i stå ved en opgave. Opgaven går ud på, at (x-1)/(x-2)=x-3 skal omformes til en andengradsligning altså ax^2+bx+c=0 Jeg har virkelig brug for hjælp.. Hilsen den fortabte! -
Hvilken graf hører til hvilken funktion
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en matematik aflevering hvor jeg skal kæde den graf og den funktion der hører sammen sammen De to grafer jeg behøver hjælp til er graf A og C(se den vedhæftede fil). forskrifterne man kan vælfe imellem er som følger: f(x)=0,5*0,5x h(x)=0,5*2x -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
Vækstmodeller
ForumindlægHey gutter og gut-inder. Jeg har lige et mundtlig eksamens spørgsmål til matematik C igen: "Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel. - og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhæng." Jeg er blank!!!:S nogle der kan ... -
Variable sammenhænge
ForumindlægJeg skal op til matematik eksamen imorgen. Og jeg har styr på resten af spørgsmålene. Men der er et spørgsmål jeg er fuldstændig lost i .. Gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable. Omtal et eksempel på anvendelse af lineære modeller. Niveauet er C-nivea... -
Finde hypotenusen? Kendte vinkler men ukendte kateter
ForumindlægHey allesammen Jeg sidder med min SRO, som er en opgave hvor matematik (A) og Fysik (B) er kombineret. Og jeg skal bestemme hypotenusen i en retvinklet trekant, men har ingen mål på mine kateter har dog mine vinkler A = 50o, B = 40o og C = 90o. Nogle som kan hjælpe mig...? -
GSK suppleringskurser
ForumindlægHej, jeg bliver student om en uge :o) ..-Jeg har matematik på C niveau og vil tage et sommerkursus så jeg kan supplere til B niveau. Mit spørgsmål lyder om B niveau's karakter kommer til at stå på eksamensbeviset, altså om den tæller med i gennemsnittet? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNæste onsdag skal jeg op i mundtlig matematik c-niveau, og i den forbindelse har jeg fået spørgsmålene oplyst. Fx: 1. Lineær vækst. Du skal bevise formlerne til bestemmelse af a og b udfra to punkter på grafen. Da jeg skal eksamineres i 20 minutter, eksl. votering, er jeg en smule usikker på, ... -
Vækst
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til et spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik c. Spørgsmålet lyder: Forklar ligheder og forskelle ved lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Omtal forskrifter og grafer for de tre væksttyper og vis, hvordan man ser, hvilken type vækst, der passer bedst ... -
Pensum for HHX
ForumindlægHej:) Jeg skal begynde på HHX efter somerferien, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvorhenne jeg kan finde pensum for: Vikrosmhedsøkonomi, afsætning, international økonomi, engelsk, matematik, historie, samfundsfag og dansk på på HHX på henholdsvis A, B og C nivea... -
koordinatsæt til skæring med andenaksen
ForumindlægHej alle i kloge matematikere. Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave??? Jeg skal finde koordinatsættet/ -sættene, til cirklens skæring med koordinatsystemets 2-akse. C=(3,-2) r=5 Jeg kan sagtens løse opgaven på lommeregner, men det er en opgave UDEN hjælpemidler, så hvis du/I har... -
Projektion af vektor AB på vektor AC
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har matematik aflevering for, og skal lave denne opgave, med ved ikke hvordan jeg gør. Håber I vil hjælpe mig. På forhånd tak! Opgave: Tegn trekant ABC hvor A(2,1), B(3,8) og C(12,6). 1) Bestem projektionen af vektor AB på vektor AC. -
forklaring på faktorisering
ForumindlægHej! vi er to piger der skal skrive en matematik aflevering om polynomier på C niveau på gymnasiet. Vi har meget svært ved at forstå og forklare, hvad faktorisering betyder/handler om. vi er heller ikke helt sikre på hvad ekstrema inde for polynomier betyder. vi håber der er nogle der vil hjælp...
