Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19061 til 19080 af 28984
-
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
hvordan spiller dansk historie sammen
Forumindlæghej jeg skal snart op i ATi dansk historie.... og ville vide om hvordan dansk og historie er gode sammensætning. Da man jo inde til fremlæggelsen skal fortælle hvorfor disse to fag er gode sammen omkring det emne jeg har fået..- min opgave omhandler kønsrolledebatten i det moderne gennembrud.... -
Jeg sidder fast...!
ForumindlægHar trukket mit 24-timer eksamens spørgsmål og sidder fast...! Overskriften: DANMARK I EN NY INTERNATIONAL VERDEN Har fået 4 tekster: tekst 1: Handler om Anders foghs tale til holmens officere og søkadetter på 50 årsdagen for den 29. august i 1943. Talen blev holdt kort efter, regeringens st... -
Engelsk B mundtlig HF
ForumindlægHej -Jeg har været så uheldig at få 00 i billedkunst, hvilket gøre at jeg skal ha' 10 i engelsk mundtlig istedet for 4(Hvis jeg ikke havde billedkunst ) Jeg fik 7 i skriftlig Engelsk og brugte 1½ time ud af de 7 vi fik til rådighed. Så her kommer spørgsmålet: Vil i tro jeg kan opnå et ... -
Hjæælpp 1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
trussel mod demokrati..
Forumindlæghvad kan være den største trussel mod et morderne demokrati.... teorisme.. og hvad mere..? any ideas...? -
Artikel - objektiv/subjektiv?
ForumindlægKan en artikel både være objektiv og subjektiv? Er en artikel subjektiv hvis der er en holdning fra en person der er blevet interviewet, men det er ikke journalistens holdning? -
Indledning til DHO
ForumindlægHej allesammen Jeg er i fuld gang med min dansk/historie opgave, og mangler stor set kun indledning. Men jeg er meget i tvivl om, hvordan denne skal skrives. Vi har fået at vide, at vores problemstilling og vores 3 taksonomiske niveauer skal præsenteres, men inden da skal man vel have en "... -
Bindeord/konj.
ForumindlægHej! Hvordan skriver jeg: "under vores ophold i Jersey boede vi ved en familie, som bestod af en mor og en datter" på tysk? Er det en bisætning (er 'som' et bindeord? Hvis ja, hvordan oversætter jeg 'som'?). Jeg håber, I vil hjælpe mig :) -
Relativ pron.
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad det relative pron. er? Er lidt i tvivl................... VH -
multiplikation-tabel
Forumindlæghåber der er nigen der kan hjælpe mig med første og anden opgave, har ikke så meget tid. please help! tak -
Beregn titrervæskens molaritet
ForumindlægHej er der en her inde som kan hjælpe mig Ved indstillingen afvejes/forbruges følgende mængder: Analysenummer g Natriumoxalat mL ca. 0,02 M kaliumpermanganat 1 0,1313 19,31 2 0, 1412 20,70 3 ... -
Hepatitis
ForumindlægHvorfor er det især narkomaner, der får sygdommen? Tak på forhånd. -
Hvad viser dette billede? AKUT HJÆLP
Forumindlæghej en der ved hvad dette billede betyder kan ikke finde en forklaring på det nogen steder og har ingen ide om hvda den kunne handle om? -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Engelsk rettes
ForumindlægHej :) er der nogle som vil rette et kort engelsk resume / abstract på 14 linjer for grammatiske fejl ? Helst inden imorgen kl. 14 -
Hjælp til AT årsprøve - synopsis
ForumindlægHej alle. Det ligger sådan, at jeg skal i gang med min 2.g AT årsprøve, hvor jeg skal skrive en synopsis ud fra selvvalgt emne og fag. Emnet handler om h.h.v. selviscenesættelse og overvågning (emnet varierer i valgte fag), og til dette har jeg valgt Historie og Psykologi med emnet: "Overvåg... -
Hvad svarer et A-fag på universitet?
ForumindlægDet her er måske et mærkeligt spørgsmål, men; hvis fx matematik A var et fag på uni, hvor lang tid vil man så have til at kunne lære pensum? -
Bøjes ord som erste, dritte, neunzehnten osv.?
ForumindlægSom overskriften siger. Og hvilken bøjning følger de? Adjektivernes (bøjning) endelser eller en anden? Eksempel: den vierundzwanzig- (24.) (hvilken endelse og hvorfor?) Dezember. -
PLEASE HJÆLP!! hurtigt
ForumindlægTil i morgen skal jeg finde et tema'er der er i filmen Rainman? er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan virkelig ikke finde nogen! (btw hvis der er nogen der kan forklare mig det på engelsk, ville det være perfekt! :D
