Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19061 til 19080 af 40954
-
Oversættelse
ForumindlægHjælp med oversættelse af denne fra dansk til engelsk. Dansk: Min onkel og tante bor i et gammelt hus i Swindon. Hver sommer, så snart skolen slutter (finish), skynder vi [os] til stationen, tager det første tog og rejser (go) ud til dem. De har en stor have; der er masser af bær og frugt, og v... -
au pair oversættelse
Forumindlæghej jeg skal oversætte denne tekst fra dansk til fransk. Jeg ved ikke om det er rigtigt det jeg har oversat. Se venligst om der er fejl og skriv dem i et nyt indlæg: En ung dansker, Anne, kommer til Paris for at være au pair pige i et år. På grund af sproget møder hun af og til visse problemer... -
Studerende på 1. klasse
ForumindlægDe venlige sjæle fra LO har lavet en undersøgelse, som viser, at den danske studerende lever et liv på første klasse. Undersøgelsen viser, at der er mange studerende ved de højere læreranstalter, som får en eller anden form for støtte af forældrene eller optager et studielån. Derudover viser und... -
Kort stil
ForumindlægNogen der vil tjekke min stil ??Dan danske version:Jeg kender ikke mange udlændinge. Og jeg nakker kun med meget få af dem. Jeg har aldrig nogensinde haft en rigtig samtale med en udlænding. Ikke fordi jeg ikke kan lige udlændinge, men fordi jeg ikke kender nogen.Jeg har kun kendt en udlænding. H... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score... -
HJÆÆLP, DET HASTER!!
ForumindlægHeeij :D... Jeg vil gerne have hjælp til en dansk Essay.. Mit afsæt er ''Mobiltelefon'', det er ikke selv valgt, men det er min lærer der har valgt det ... :D Jeg ved ikke helt rigtigt hvordan jeg skal komme videre.. :D Altså på vores skole er det sådan at vi skal aflevere vores m... -
AP prøve
ForumindlægNu er grundforløbet på mit gym snart slut, så vi skal have Ap prøve på fredag. vil bare lige hør' af dem der haft ap prøve : hvordan læser man til den prøve? jeg fatter virkelig ikke latin og er ikke god til det der direkte objekt osv (dansk.delen) -
Oversættelse - please hjælp :)
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en tysk stil, og har en sætning, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Hvordan vil i sige denne sætning på tysk?: "Hun ved, at hvis hun siger fra, vil det medføre store konsekvenser" På forhånd mange mange tak - Håber i kan hjælpe en pige i nød! -
Årsbog
ForumindlægHej til jer derude. Jeg går i 3.g nu og er med til at stå for alt det praktiske mht. årsbog. Jeg har søgt lidt på nettet m.m. men har ikke kunnet finde nogle som laver årsbøger. Har dog ikke prøvet at ringe til nogen endnu. Jeg ville derfor høre om der var nogen af jer som kendte et firma som lav... -
3.g's opgave
ForumindlægHi. .Jeg ville li høre om der er ikke er nogen med nogle geniale ideer til 3.g's opgaver. .Bare for at få lidt inspiration. .(Jeg har engelsk og samfund på høj-niveau)Noura -
Acetylsalisylsyres kemiske egenskaber
ForumindlægHej. Hvilke kemiske egenskaber har acetylsalisylsyre? -
Essay
ForumindlægHej der ude!Skal skrive en stil og det skal være en essay! Det er første gang vi har fået sådan en, og jeg er bare helt lost for ideer!! Nogel der har nogle gode emner!?Hvis, må I også meget gerne svare på min mail! :-)Håber nogen lige vil hjælpe!Silje -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
Historieopgave... igen..igen..
ForumindlægHejJeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange før.Jeg vil dog gerne høre hvilke emner der ville være gode hvis man gerne vil skrive om noget der ikke er alt for politisk.Håber der er nogen der vil hjælpe med deres erfaring... :O)Hilsen Maria -
Hvad kendetegner helt præcist Oplysningstiden?
ForumindlægHej. Efter at have læst om oplysningstiden, den gang hvor samfundet var styret af en konge og hvor det gjaldt om at oplyse folk, har jeg stadig lidt svært ved at finde det helt rette som kendetegner denne periode og hvilke temaer der behandles i litteraturen. Kan I hjælpe? På forhånd tak. -
Eng oversættelse '5 sætninger'
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan man oversætter de her sætninger til engelsk. Håber nogen vil hjælpe (dem som er forhåbentlig gode til eng)..1. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 2. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 3. Der var ro i min sjæl da jeg va... -
hjælp til rette
ForumindlægNogen der gider kigge det igennem :) 1. Teksten „Marthas kleine Reise“ handler om en kvinde, som har slået sin mand ihjel. Der Text ,,Marthas kleine Reise’’ handelt von einer Frau, die ihren Mann getötet hat. 2. Hendes mand slog hende ofte, når han var fuld. Ihr Mann schl... -
Hjælp til Tysk!!!
ForumindlægJeg skal Forbered 5 sætninger i perfektum om, hvad jeg har lavet i ferien. I kan bare finde på noget, jeg skal bare sige 5 sætninger , så har i hjulpet mig. Jeg har brug for jeres hjælp :) -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i?
