Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19061 til 19080 af 33873
-
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
underlige tal
ForumindlægTænkte om der er en forklaring på Når 0,5+0,3=0,8 hvorfor er 0,8+0,5 så ikke lige med 0,13? Bedes forklaret uden brug af tal. tak //DeciMat -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
signifikansniveau
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med opgave b? carolina -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Opgavebesvarelser
ForumindlægKan nogen af dem, der anvender LaTeX til besvarelser af afleveringsopgaver, sige lidt om, hvordan de opsætter deres besvarelser? Jeg har lige afsluttet et såkaldt specialkursus på DTU (dvs. et kursus udenfor den udbudte vifte af kurser), hvor jeg gennemgik bogen Differential Geometry of Curves a... -
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
Eksamen mundtligt
Forumindlæghej jeg skal op i mat a til august jeg skal bare have mindst en 4 tal for at komme videre så det som jeg ville spørge om er hvordan husker jeg alle de her 14 spørsmål på mindre end en uge jeg er ikke engang god til det skriftlige så jeg afhænger rigtig meget på at bestå den mundtlige eksamen. ... -
Opgave hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg er rigtig forvirret omkring denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe Tak på forhånd -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Sin cos tan
ForumindlægKan ikke finde ud af opgave B :-/ billede er vedhæftet med opgave og trekant -
Gange ind i pararentes
ForumindlægHej Jeg har en et gangestykke jeg ikke kan finde ud af, som jeg håber og få lidt hjælp til? 2x + (3x - 4) - 2(5 - x) Facit kender jeg, 7x - 14 men kan ikke se hvordan jeg skal komme frem til det? -
Rente, procent eller annuitetsregning?
ForumindlægJeg aner ikke hvilken formel jeg skal bruge, til at regne denne, jeg har prøvet alle mulige forskellige, men intet giver det rigtige:/ En forretning tilbyder en afbetalingsordning for et fjernsyn til 10.500 kr. Ordningen går ud på, at lånet skal afvikles over 3 år med månedlig ydelse på 440 kr. ... -
trekanter
Forumindlæghej kan I hjælpe mig med opgaven. tak -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer
ForumindlægKunne måske godt tænke mig det, men kunne forestille mig det måske ikke er helt lige til Har I noget viden omkring det?
