Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 19061 til 19080 af 19366
-
redox
ForumindlægReaktion Cl2 + HS- --> Cl- + SO42- 0 +1 +1 6+ Der er noget, der ikke helt stemmer, jeg har dog forsøgt at tildele molekylerne OT. -
Hjælp til vedhæftet fil om oxidation
ForumindlægJeg har vedhæftet to billeder fra kemibogen Aurum, som jeg har svært ved at forstå. Hvis der er en eller nogle der har lyst til at hjælpe mig med at forstå det vil jeg blive rigtig glad. Jeg håber det kan forklares lidt simpelt da jeg allerede har meget svært ved at forstå det. 1000 1000 tak... -
Projektopgave: Rundkørsel opg 4
Forumindlæg4. Bestem koordinaterne til punkterne C og D, når det gives, at Kalundborgvej møder rundkørslen symmetrisk fra B til D. Vinklen imellem de to veje er 91 grader. Bestem herefter vinklen imellem de to tangenter til cirklen i punkterne A og C samt B og D. -
Erik Morsing er tilbage
Forumindlæg:-) -
Aldehyd- og ketongrupper
ForumindlægHej Er der en der kan redegøre for mig, hvad en aldehydgruppe/aldose og ketongruppe/ketose er? Jeg skal bruge det i sammenhæng til at forklare glukose og fruktose På forhånd - tak -
Haster!! Fysik formel: v(t)=-Aωsin(ωt)
ForumindlægHej allesammen! Har problemer med at sætte tallene ind i denne formel: v(t)=-Aωsin(ωt), hvad står de for? tak på forhånd! -
Mængdeberegning Kemi C
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og da jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal, ville jeg lige prøve herinde? Håber der er nogle som kan hjælpe. På forhånd tak. Beregn massen af den mængde ethanol (alkohol), som teoretisk set kan dannes ved gæring af 1,00 kg sukker. Reaktionsskemaet er: C12H22O1... -
Øjenoperation
ForumindlægKender I nogle, som har fået en øjenoperation og hvis I har, hvad synes de så om det? Jeg skal nemlig selv have en om små to uger, så ville gerne høre lidt personlige meninger om det:) (og jeg gider ikke at høre om hvad I har set i fjernsynet el., da det ikke er neutralt synspunkt) -
Udseende
ForumindlægHvor meget tænker I på udseende, når I ser efter en kæreste, og væsentlig en faktor intelligens? -
FSA Tysk imorgen....
ForumindlægHey kloge hoveder og andet godtfolk Skal op i Tysk mundtlig imorgen og er rimelig lost. Jeg skal redegøre for mit selvvalgte emne som er "Kinder mit Schulproblemen" i 5 min og så trække et emne og snakke om det i 10 min. Nogen der kan hjælpe mig med at finde noget relevant jeg kan k... -
Klasse fyldt op :(
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne skifte linje til matematik A, Fysik og Kemi B på mit kommende gymnasium.. Men da jeg ringede til gymnasiet for at høre om det var muligt, sagde de at der var fyldt op i den klasse og det ikke var muligt.. Jeg ville ellers så gerne gå i den klasse, men hvad skal jeg nu gøre... -
Eksamen forbrændnings reaktion
ForumindlægHej jeg vil vide om mine noter er korrekt især den sidste reaktion, går ud fra "C" er sod? Ved fuldstændig forbrændning; Ved ufuldstændig forbrændning; Tak for hjælp på forhånd -
pH beregninger - kemi
ForumindlægHar lidt problemer med følgende opgaver om pH beregniner, håber virkelig nogle kunne hjælpe - på forhånd tak! Opgave 1 15,0 mL 0,025 M saltsyre titreres med 0,1015 M natriumhydroxid. a. Beregn pH i opløsningen inden titrering. b. Betegn stofmængden af hydrogenchlorid i 15,0 mL 0,025 M HC... -
Afstemning af reaktionsskema mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt svært med at løse denne opgave; En hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. for at bestemme SO2-koncentrationen udtages 200ml af vinen, og der tilsættes fortyndet svovlsyre. Herefter titreres der med en 0,0208M KMnO4-opløsningen Følgende reaktion finder sted und... -
Hvordan kan man for ok karakter i tysk?
ForumindlægHej vil gerne vide hvordan man muligvis kan få 12/12 i tysk! Nogle som kan hjælpe for syntes selv det er ret svært at bare få 10. -
Bestem monotoniforholdene for f'(x)=(x+2)^2 (x-3)x
ForumindlægHej Jeg skal bestemme monotoniforholdene for Dm(f) = R For at finde fortegnsvariationen sætter jeg f'(x) = 0 Så får jeg: x=-2, x=0 og x = 3. Da f' er defineret for alle , kan den kun skifte fortegn der, hvor f'(x)=0 Fortegn findes ved at bestemme f '(x) for en tilfældige v... -
bestem halveringstykkelsen?
ForumindlægHEJ ALLE JEG HAR ET LILLE SPØRGSMÅL. HVORDAN FINDER JEG HALVERINGSTYKKELSEN X1/2, SAMT ABSORPTIONSKOEFFICIENTEN ? JEG HAR LAVET EN GRAF, HEREFTER MENER JEG AT MAN SKAL BESTEMME HALVERINGSTYKKELSEN VED AT AFLÆSE PÅ GRAFEN, MEN JEG VED BARE IKKE HVORDAN JEG GØR DET ? HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE MI... -
Fedtstoffer..! hjælp
ForumindlægHej :) nogle som vil hjælpe mig med de her spørgsmål: Hvor finder man fedtsoffer i kosten..? Hvad er triglycerid..? Og dannelsen af et fedtstof..? på forhånd taaak.. :) -
ph..
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at forklare pH-begrebet og fortælle hvordan pH-værdien måles, og hvordan den kan beregnes ?? på en pædagoisk måde så jeg forstår det.. -
Marathon?
ForumindlægHej Sp. Jeg er en 16 årig knægt, 1,85 m høj og slank.jeg har løftet mig et nyt mål, nemlig kunne løbe halv marathon! (22 km) Men er jeg i utrolig dårlig form, så jeg håber I kan svare på disse spørgsmål: 1 - Hvor langtid tager det, at opnå til at kunne løbe sådan et marathon? Er 6 Måneder, en re...
