Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19081 til 19100 af 62610
  • Interval på x-aksen

    Forumindlæg
    Hej alle. Er ved at løse Forberedelsesmateriale til 5 timers skriftelig terminsprøve i matematik. Nu er jeg så gået stå i a) i den sidste opgave. Mangler kun at regne opgave 7 så ville blive glad hvis nogen gad give et hint til a) http://www.ditalbum.dk/matematik.gif På forhånd mange tak :)
  • Radioaktivitet forsøg?

    Forumindlæg
    Skal lave forsøg med radioaktivitet, men ved ikke hvilket forsøg jeg skal lave. Hvis I har nogle gode forsøg, så skriv forsøge samt materialer osv.
  • Bestemmelse af katetelængde

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og basker med denne her opgave og synes ikke rigtig at finde frem til noget brugbart. I en retviklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste katete? Sk...
  • pædagog studerende

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige et spørgsmål til de pædagog studerende Jeg vil gerne høre hvad tid undervisningen normalt starter???
  • Opgave godkendelse...

    Forumindlæg
    Under hvilke kriterier bliver opgaverne man upload9;er bedømt på ?...
  • Værdien af udtrykket

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige en indskrivningsopgave. Find værdien af udtrykket : ( x - 8) ( y + 7). når x = 14 og y = 16 På forhånd tak.
  • GEOMETRI OG LINEÆR FUNKTION! Haster :)))

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med opg. 2 i geometri og i lineær fuktioner?? Jeg har vedhæftet filen her. Pleeeaaaaase det haster ! :D Knus
  • lidt hjælp?

    Forumindlæg
    hvordan kan man skrive: p^2 + 2qp + q^2 = d, som (formel)-> (a + b)^2?
  • Ellipse

    Forumindlæg
    Hej Erder nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? En ellipse har ligningen 9x^2+16y^2+36x-96y+36=0 bestem ellipsens centrum og længderne af halvakserne?
  • unicef

    Forumindlæg
    hej alle. er der nogen der ved om sygeplejersker kan arbjede for unicef i udlandet? eller om det kun er læger
  • Bomben over Hiroshima

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om Japan overgav sig efter USA havde kastet bomben over Hiroshima og Nagasaki?
  • Omregning af enheder

    Forumindlæg
    Jeg har nu siddet i halvanden time og fatter stadig hat af det lort. Hvis jeg står med grøndlands indlandsis på 2,7 km3 is, hvordan finder jeg så massen i tusinde kg(10^3), så jeg herefter kan udregne hvad den smeltede is9;s masse er? Is9;s densitet er 0,917
  • Buthanol Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej. Sidder og laver fysik rapport, og kan bare ikk finde noget om Buthanol :S Er der nogen der ved hvad den kemiske formel for Buthanol er ?
  • Eksponentielle Funktioner

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave der ser sådan her ud: "Det vides, at f(x)=4a^x er 2916 i x =3" Jeg kan virkelig ikke finde ud af den, og håber der er nogen der kan hjælpe!
  • Reducer

    Forumindlæg
    Hej(; jeg skal til terminsprøve i morgen og er igang med at repeterer en masse matematik. Men er gået i stå ved reducer, hvis et stykke lyder 9a-(12+6a)+3 hvad gør man? tak på forhånd(;
  • phythagoras og pyramider

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe med opgave 4?
  • Nomenklatur

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg prøver at navngive en kemisk forbindelse, men har ikke helt fået fat i det! CH3-CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-C=O-OH Så vidt som jeg forstår har vi en methylgruppe, og en carboxylsyregruppe og methylengrupper. Mit bud er, at methylgruppen har højest prioritet, som sidder på den ...
  • diff.

    Forumindlæg
    hej er der nogen som har en anden måde at skrive en ligning til den her: (5,f(5)) når f(x)=x2-x-12. får ligningen til at se sådan ud y=9x-37. andre forslag?
  • ..

    Forumindlæg
    Hejsa.. Skal man have 12 måneders arbejds erfaring, for at kunne komme på sygeplejerskeskolen? Der bliver nemlig sagt det? Kh Hülya
  • Ligningsløsning

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og træner ligninger for at blive bedre til matematik. Jeg er stødt på en ligning som jeg har forsøgt at løse, men jeg tror dog ikke den er korrekt løst. Jeg ville derfor spørge om der er nogle kloge hoveder der kunne forklare hvordan den skal løses Tak på forhånd