Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19081 til 19100 af 33057
-
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægOpgaven beskriver en multipchoicetest jeg har n = 10 p =1/3 og q = 2/3 og jeg aner ikke hvordan disse to beregnes (altså forskellen mellem dem) a) hvad er sandsynligheden for at få mere end 5 rigtige svar b) Hvad er sandsynligheden for at få mere end 3 forkerte svar. -
Bestem f'(x)
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring? -
0!
ForumindlægHvordan beviser jeg at 0! = 1 -
Engelske på A
ForumindlægHejsa allesammen, jeg spørger nu bare lige af ren interesse, hvor mange af jer , som har engelsk på A ? Jeg står tit og kunne godt have brug for en del hjælp til mit engelske skriftsprog, men har været meget itvivl, om hvorvidt nogen herinde har på A. (Det skal være A, da jeg er igang med en eng... -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS -
SSO
ForumindlægVille lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :) -
Fysikprojekt - ideer?
ForumindlægJeg står og skal til at lave det større eksperimentelle projekt i fysik højniveau, og er desværre fuldstændig tom for ideer til et eksperiment der kunne være interessant. Kravene er, at det skal være et eksperiment, der ikke er alt for simpelt - tage et par timer at lave i laboratoriet -, og ska... -
"Matematiske tegn"
ForumindlægHey Jeg ville høre, om der ngn der ved hvordan man laver de forskellige "matematiske tegn" på computeren. Altså hvordan man f.eks skriver kvadrat rod på computeren? Sætter ngt i anden? osv Håber at der er ngn der kan hjælpe mig. Vil nemlig gerne skrive mit mat projekt ind på compute... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
"Karakter"system
ForumindlægJeg kan ikke forstå, hvordan statistikken angående brugbare/ikke-brugbare indlæg er gjort op. Mine procentssatser summerer ikke op til 100. I øvrigt synes jeg stadig ikke, at det fungerer. Der er STADIG alt for få, der benytter systemet, og nogle få af de, der gør, er med til at ødelægge hele pri... -
"Hej Matematik" på Samsø Festival
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematikaflevering, og er stødt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: Undersøg, hvor mange kilometer cykelruten fra festivalpladsen til campingpladsen er. Dette er mine facts/hvad jeg har målt mig frem til: Jeg har mål... -
Rhombe? plz hjælp mig
ForumindlægHejsa. . . . . Jeg skal finde ud af hvad arealet på en rhombe er! men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan man finder ud af det :(..... måske lyder det dumt ;S men hvordan finder man ud af hvad arealet på en rhombe er? På forhånd tak :) Kh. Sabi -
hvad gør jeg med ^x
ForumindlægHej, jeg har en opgave der hedder; 1,6*3,2^x=12,1 Jeg har regnet dette: 3,2^x=12,1/1,6 3,2^x=7.5625 Hvad skal jeg gøre når det er ^x? -
Lineær sammenhæng
ForumindlægEr et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium -
Bestem integralet.
ForumindlægKan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt. -
1.g isoler x i udtrykkene
ForumindlægNu synes jeg, at jeg har brug for hjælp :P 1) y(1/x+2)=3 2) y(x/y)=1/z 3) a/x+2=1/x Man skal "bare" isolere x, men jeg synes ikke det går specielt godt jeg har et bud på 1): x=1/3y+2/3x*1/y -
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
