Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19101 til 19120 af 40954
  • er der nogen der vil ret min stil

    Forumindlæg
    jeg har en stil der skal avleveres til på onsdag
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvis man får hjælp til at rette nogle sætninger fra en opgave man selv har skrevet, over privatbeskeden her på Studieportalen, kan det så spores med et plagiatprogram?
  • en lille sætning

    Forumindlæg
    hi :) jeg har et problem med at oversætte den sætning på tysk: Børnene skulle hentes i børnehaven senest kl. 15.00 og mange cafeer og restauranter blev lukket i disse dage. problemet er fordi jeg ik ved hvordan jeg oversætter "hentes" for jeg mener det er genitiv men r ik sikker?? hå...
  • Gustar

    Forumindlæg
    hvordan bruger man Gustar? jeg ved at det hedder (i ental) me gusta te gusta le gusta nos gusta os gusta les gusta - men hvornår og hvordan siger man -gustan, gustas, gusta osv. ?
  • MUNDTLIG MATEMATIK PRØVE 10. KLASSE! DET HASTER! ;-)

    Forumindlæg
    Heeeeej guys! :-) Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i næste uge.. & det kunne være rart at vide hvilke ting man kan risikere at skulle lave noget om... Så her er det så hvor mit spørgsmål kommer ind: Ved I hvilke ting man kan komme op i til en mundtlig matematik prøve i 10...
  • Hvad forstås ved average velocity i fysikken?

    Forumindlæg
    Hejsa Hvad betyder begrebet average velocity egentlig? Har slået det op på nettet, men synes ikke at kunne fange betydningen helt. Der er speed og velocity. Speed forstår jeg, men ikke velocity. Kan en kyndig person hjælpe? På forhånd tak
  • Muhammed-krisen!

    Forumindlæg
    Håber der er nogle som vil komme med deres synspunkt/meninger. Mangler lidt inspiration. Er nemlig i gang med at skrive AT-opgave. Hvilke principper i den muslimske og den vestlige kultur mener du kom i konflikt med hinanden under Muhammed-krisen? Tak ?
  • Hvad for et gymnasium?

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne være dyrlæge når jeg bliver ældre, men jeg ved ikke hva' for et gymnasium jeg skal ta'. Jeg vil gerne gå på HTX men jeg får at vide at hvis jeg vil være læge eller dyrlæge skal jeg gå på katedralskolen. Er det lige meget hva' for et gymnasium jeg tager hvis bare de...
  • Disposition.!

    Forumindlæg
    Jeeg Skal Vælge Et selvvalgt Emne Til Engelsk Eksamen..! Jeeg har valgt Love som det overordnede emne....Doog skal jeeg lave en disposition..... Veed Ikke Lige Rigtigt Hvaad Jeeg Skal skrive om....Nogend er kaan komme med Forslag..Taark.!
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver en teknologirapport om UV-stråling, der er skyld i hudkræft bl.a. Hvad synes jeg skal skrive i min perspektivering. som produkt har jeg lavet en solcreme mm. Er der nogen der kan gíve en hjælpene hånd med, at lave en LCA (og miljøvurdering) på mine solprodukter? Er lidt ...
  • Tysk sidste sekund..

    Forumindlæg
    Hej Alle! Nogle som kan har nogle guld-korns-tysk-sætninger, som jeg kan gøre brug af til tysk-skriftlig i morgen? PÅ forhånd tak
  • Hvordan siger man "og de levede lykkeligt til deres dages ende"?

    Forumindlæg
    Hej derude :) Ja overskriften siger jo lidt sig selv x) Hvordan siger man "og de levede lykkeligt til deres dages ende" på tysk? Jeg har prøvet at slå op i ordbogen under leve, lykkeligt, dag og ende, jeg kan ikke finde det. Håber I vil hjælpe mig :)
  • eksamensprojekt HF

    Forumindlæg
    hej jeg skal vælge 2 fag til at skrive eksamensprojekt i og jeg er fuldstændig på bag bund omkring hvad jeg skal vælge så jeg mangler noget inspiration?????
  • TOEFL - repeatable?

    Forumindlæg
    Hvis man lavede rod i den, i en TOELF (Test of English as a Foreign Language) er den så gentagelig, hvis man gennemgår kurser? Skal ta' den test, når jeg går ud af gymnasiet.
  • "NY Alliance"

    Forumindlæg
    Er der nogen der kender noget til ”NY Alliance” eller ved hvilken ideologi de hælder mest til? syntes nemlig ikke at de virker så troværdige angående deres politik… Ville ellers ha’ stemt på dem.
  • KOMBINATORIK

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har et spørgsmål.. det omhandler poker. Jeg skal beregne kombinationsmulighederne for at få en straight flush. Hvordan skriver jeg det op? Altså i forhold til Kombinatorik??
  • Oversættelse A-niveau

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ikke skide god til engelsk selvom jeg har det på A-niveau, så jeg skal bruge noget tid på det. Midt i SRPstresset har vi så fået nogle sætninger for til på onsdag, som skal afleveres. Derfor tænkte jeg på om ikke der er en der gider tjekke dem igennem for de værste fejl? det ville vær...
  • hvordan staves det?? haster syggo meget

    Forumindlæg
    indadsøgende? indafsøgende? ind afsøgende? hvordan staves det??? plzzz en eller anden hjælp det er syggo vigtigt mange taaaaaaak
  • Pest analyse?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver på min SRP opgave om Pilgrim, og skal lave en PEST-analyse. Skal man beskrive de forskellige forhold? Altså hvordan de politiske forhold er? Eller skal man kun skrive hvilke, der er relevante for Pilgrim på det marked? Håber I kan hjælpe :)
  • Nævn og beskriv forskellene mellem regeringens og oppositionens syn på velfærd?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver samfundsfag til imorgen, og tænkte på om der er nogle af jer, der kan nævne og beskrive forskellene mellem regeringens og oppositionens syn på velfærd?