Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19121 til 19140 af 59860
-
Målestoksforholdet 1:10???
ForumindlægHej jeg skal tegne en skitse af en container og der står følgende nr på 250 mm 1500 mm 1900 mm hvordan skal jeg tegne dem i målestoksforholdet 1:10 tak -
Brøk
ForumindlægKan nogen hjælpe mig, jeg skal løse en brøk. (2a+3)/4 + (a-1) /2 På forhånd tak :) -
Excel spørgsmål
ForumindlægHejsa Ifølge min lommeregner, så giver: tan-1(tan(28)/1,2) = 23,89, når indstillingen står på grader. Det er sådan set også det resultat jeg er ude efter inde i Excel. I Excel får jeg ved følgende opsætning: =ATAN(TAN(28)/1,2) som giver -0,23 Hvorfor, og hvordan kan jeg skrive det således... -
Hvad betyder konkret???
ForumindlægJeg har søgt lidt rundt på nettet, men forstår simpelthen ikke hvad “konkret" betyder. Nogen der kan hjælpe? -
andengradspolynomier/parabel
ForumindlægHjælp! hvordan skal man gøre dette? -
Hjælp til nem matematik
ForumindlægHej. Nogle der lige kan hjælpe med to opgaver, eller forklare?? Opgave 1. Fortsæt talrækken: 1, 2, 3, 5, 8, 13 __ __ Opgave 2. Skal regne overflade-arealet ud, men kan ikke huske hvordan man gør? Nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
hjælp til at gange parentes ud
Forumindlæg(α-β+iαβ)2 i udtrykket er jeg interesseret i at for fjernet (i) væk når man regner den der gælder følgende for i2 =-1 og i=√-1 -
Rumfysik
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med følgende opgaver? -
Identifikation af en alkohol (forsøgsbaseret)
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en opgave, der handler om at identificere en ukendt alkohol. Efter fremførte eksperimenter er følgende blevet eftervist: Kogepunkt: 72,1 grader C Densitet: 0,801 g/ml Oxideres til: aldehyd (så det er en primær alkohol) Blandbar med vand: nej, idet der dannes 2 seperate... -
opbyning af isotop
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe med opbyning af isotop. tak på forhånd vh n -
matematik
Forumindlæg1 ( 81 - 43) 4 -
lyskvanter mm.
Forumindlæghej. jeg har virkelig brug for hjælp til dette spg. Reaktionen Br2 (g) + I2 (g) → 2 BrI (g) tænkes forsøgt udført ved at bryde bindingerne i brom og iod molekylerne ved bestråling med lys af tilstrækkelig energi. Beregn de maksimale bølgelængder for lyskvanter til at bryde henholdsvis Br2 o... -
førstegradspolynomium
Forumindlæger der en der kan hjælpe mig med at forklare æ^3+2æ-3 og (x-1)(x2+x+3) men der er indfører en nye regneregel, at x2+1=0. Alt andet er som sædvanligt. F.eks. er 3x2+2x+5=2x+2. -
Opgave
ForumindlægHej. Jeg er ikke hel sikker på, hvordan jeg løser denne opgave. Skal jeg bare løse ligningen f(x) = 0 efter jeg har differenteret? -
Brøkregning - angiv resultatet som en uforkortlig brøk.
ForumindlægJeg sidder med følgende brøker: 2/5+7/5 = 9/5, men når resultatet skal angives som en uforkortlig brøk, hvordan gør jeg så - (både 9 og 5 er ullige) Er der en mulig løsning? 4/3+7/3=11/3 igen ved jeg ikke hvordan jeg skal angive resultatet som en uforkortlig brøk. Er der nogle, der har en go... -
Dykning og tryk
ForumindlægHej alle kloge matematikhoveder. Jeg sidder og er kørt fast ved følgende opgave og håber virkelig der er nogen der kan hjælpe: Trykket stiger med dybden når man dykker ned i havet. Ved overfladen er trykket 1 atm og trykket stiger ca. 0,1 atm. for hver meter man dykker ned. Hvad er trykket i e... -
TI-Nspire hjælp
ForumindlægEr der nogle Ti-Nspire nørder herinde eller bare kan finde ud af at bruge det? Det har noget med ekspotientiel regression at gøre.. -
Udregn udtrykket
ForumindlægHej, jeg har nogle ligninger her hvor jeg gerne vil være sikker i hvad man helt præcis skal gøre. Jeg har nogenlunde styr på det, men vil gerne være 100% sikker i dette: a) (3x-4)*(x+7) b) (x+5)^2 c) (x+4)^2 d) (x+4)*(x-4) -
Projektopgave Kommunikation
ForumindlægHej Vi er i gang med en projektopgave i skolen og vores emne er kommunikation. Vi skulle finde et delemne og det delemne jeg har fundet er sprog, men jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal vælge? Det skal ikke være for eksempel: engelsk, dansk, arabisk eller lignede. Det skal være et sprog som ikke ... -
gnidningskoefficient
Forumindlægvil I sige, at gnidningskoefficienten er afhængig af massen af et objekt?? eller er den konstant??
