Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19121 til 19140 af 92030
-
Isolering med bogstaver
ForumindlægHej :-) Ville høre om der var nogle der gad hjælpe mig med at skære det helt ud i pap for mig, hvordan man isolere p i denne ligning: a * (p + b) = c * p + d På forhånd tak. -
Spektrum
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe med hvad man skal i opgave c,d og e? har lavet a og b, men kan ikke gennemskue de andre.. :) Håber der er en som vil hjælpe. Opgaven er vedhæftet. -
Har 2 opgaver der driller mig lidt
ForumindlægOpg 3 I en termobeholder er der 0,500 kg vand med temperaturen 16,0°C. Vi opvarmer et lod til 100 °C og nedsænker det i vandet. Loddets masse er 0,100 kg. Efter et stykke tid har vandet og loddet opnået samme temperatur, nemlig 19,5°C. Hvilket metal kan loddet være lavet af? op... -
andengradsligning
Forumindlæg4yˆ2=3+4y ... ska lave den med hjælp fra diskriminantformlen (d=bˆ2-4*a*c)... kan jeg få lidt hjælp til at løse den -
Hydrogen?
ForumindlægI hvilket temperaturområde er hydrogen flyende? Lagring af hydrogen kan ske som væske ved lav temperatur (-253 °C) i varmeisolerede beholdere. Men hvad er tempuraturområdet. Tak for forhånd -
Monotoniforhold - opgave
ForumindlægHej En familie af funktioner er givet ved fc(x)=x3-3x2-9x+c Bestem f'c(x) 3x^2 -6x-9 Bestem monotoniintervallerne for fc , og bestem for hvert af de lokale ekstremumssteder funktionsværdien udtrykt ved c. Jeg har bestemt monotoniintervallerne til at være fc(x) er stigende i intervallerne ]-&... -
Vejrballon Fysik b
ForumindlægHej, Jeg har lidt problemer med denne opgave. Jeg sidder fast ved b) og c) Er der nogen der kan give et hint? En vejrballon fyldes med helium, sa° ballonen har rumfanget 3,61 m3. Trykket, som er 995 hPa, er det samme inde i ballonen som udenfor, og temperaturen er 19,0 °C. a) Bere... -
Negativ fortegn
ForumindlægFor en reaktion A+B-->C+D er reaktionshastigheden med hensyn til A givet ved: v=-d[A]/dt hvorfor er der et minus tegn? -
vinkel
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe med hvordan jeg overhovedet skal lave dette? Enhedscirklen: a)En vinkel ligger imellem 0°og 90°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinkel da antage? b)En vinkel ligger imellem 0°og 180°. Hvilke værdier kan cosinus og sinus til denne vinke... -
Cosinusrelationerne - Find siderne
ForumindlægHvis man har alle 3 vinkler i en retvinkel trekant. Hvordan vil man så kunne bruge Jeg har vinkel A: 46,5 og C: 90 og B: 43,5 -
Isolere
ForumindlægJeg har siddet med denne opgave i 1 time nu og prøvet mig frem med forskellige metoder - men kan ikk finde ud af det, håber der er noge som vil hjælpe.. Opgaven står i vedhæftet dokument. -
Stofmængde
ForumindlægHvis jeg har 19,1 mL NaOH, og dennes koncentration er på 0,1000 M, hvad er så stofmængden? -
Integralet af (2x+1)dx
ForumindlægHvordan beregner jeg integralet af (2x+1)dx? -
Smeltnings- og fordampninsvarme
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opave Du skal lave en portion iste. Hertil anvender du 600 gram te med temperaturen 50 grader celsius og 400 gram isterninger med temperaturen 0 grader celsius A. Beregn den varmemængde, der skal til for at afkøle teen til 0 grader celius. Antag at te har samme ... -
koncentration/molaritet
ForumindlægJeg har fået dér her spørgsmål. Håber meget der er nogen der har lyst til at hjælpe. Jeg kan nemlig kun finde eksempler som går den anden vej- altså hvor man så skal finde startkoncentrationen What volume of a 0.540 M NaOH solution contains 15.5 g of NaOH? -
formel..
Forumindlæghej.. hvordan er det nu den der formel for en trakants areal er? den hvor sinus indgår... ?? -
brydningsvinklen..
Forumindlæghej er der nogle der kan hjæle med denne opgave: Lys med bølgelængden 632,8 nm sendes mod glas med brydningsindeks 1,52 med en indfaldsvinkel på 45,0. grader. Beregn Brydningsvinklen på forhånd tak.. -
spænding
ForumindlægSpædning er en strømkilde, der fortæller hvor mange ELEKTRONER (ladninger/Colomb) der bliver leveret i X antal sekunder? -
omvendte pythagoras
ForumindlægJa, hvad menes der med den omvendte pythagoras sætning? :) -
varmelære
Forumindlægjeg har i en forgående opgave beregnet massen af et akvarium fyldt med vand. Nu bliver jeg spurgt om hvor lang tid det tager at opvarme akvariet fra 20C til 35C, hvis der ikke er noget energitab. jeg har kigget alle mine formler igennem og kan umiddelbart ikke regne ud hvordan opgaven skal tack...
