Søgning på: Dansk. Resultater: 19141 til 19160 af 40954
  • forberede sig til tysk?

    Forumindlæg
    Hvordan forbereder man sig til tysk, dumt sprøgsmål. Har overvejet at læse mine tekster igennem og så lave mundtlig et tysk referat. Men det kan jeg da umulige bruge hele min læseferie på. Hvad gør I? Eller nogle forslag?? :D
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hvis man får hjælp til at rette nogle sætninger fra en opgave man selv har skrevet, over privatbeskeden her på Studieportalen, kan det så spores med et plagiatprogram?
  • akkusativ!

    Forumindlæg
    Nu har jeg sidet og læst alle mulige forklaringer på hvad AKKUSATIV ER!! Det jeg har forstået er at det er et led til selve subjektet!
  • FÅRK SSO mand!

    Forumindlæg
    Hjælp! Jeg mangler en god redegøresle for, hvad en Fabel er..Nogen der kan hjælpe? det skal nemlig helst fylde lidt mere end de 6 linier jeg nu har fået skrevet! TAk!
  • Oversæt til engelsk

    Forumindlæg
    Er denne sætning korrekt oversat? "Jeg sidder lige nu og tænker på hvor lykkelig jeg er for mine to dejlige piger, der bringer liv og glæde i mit hjem" I am just thinking about how happy I am for the two lovely girls' of mine, who bring life and happiness in my home" ...
  • Gustar

    Forumindlæg
    hvordan bruger man Gustar? jeg ved at det hedder (i ental) me gusta te gusta le gusta nos gusta os gusta les gusta - men hvornår og hvordan siger man -gustan, gustas, gusta osv. ?
  • samf. eksame: hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i samf. eksame om nogle dage.. er der nogen, som kan forklare mig hvad jeg skal komme inde på spørgsmålet om '' hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?'' (har samf. på C-niveau)
  • Forslag til integration

    Forumindlæg
    halløj :) Jeg arbejder med integration i øjeblikket, og derfor ville jeg gerne hører andres holdninger til, hvordan man skal integrere folk :) Har du nogle ideer eller forslag? på fohånd tak :)
  • Bjarne bruun og antonowsky

    Forumindlæg
    Er der nogle som har et overblik over de to teoretikere omkring handlekompetence? skal til eksamen i morgen og ville rigtig gerne have de to teoretikere på plads selvom de ikke er en del af pensum.
  • Matematik- sommer kursus?

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle som ved om man kan få undervisning i matematik (gym - Højniveau) et sted i sommerferien ? Eller kender til andet som kan hjælpe en på matematikken ? Tark..
  • MUNDTLIG MATEMATIK PRØVE 10. KLASSE! DET HASTER! ;-)

    Forumindlæg
    Heeeeej guys! :-) Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i næste uge.. & det kunne være rart at vide hvilke ting man kan risikere at skulle lave noget om... Så her er det så hvor mit spørgsmål kommer ind: Ved I hvilke ting man kan komme op i til en mundtlig matematik prøve i 10...
  • Årskarakter i 3.g

    Forumindlæg
    Hey :) Har et spørgsmål ang. den skriftlige årskarakter, der gives i 3.g. Min lærer giver årskarakteren således, at den er gennemsnittet af terminsprøven og den sidste opgave, der afleveres efter terminsprøven. Terminsprøven tæller to gange i dette snit. Det vil sige, at alt det man har knoklet...
  • Hvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer?

    Forumindlæg
    Hvornår for 3g elever på stx svar på deres skriftlige eksaminer? Mvh Ulrik
  • Addition

    Forumindlæg
    Jeg har et cychexen, hvor der er en methylgruppe og dobbeltbinding på samme C. Derudover sidder der en propenylgruppe overfor. Hvis jeg adderer en Br2, hvor vil den så adderes, ved propenylgruppen eller i selve ringen?
  • Karaktergennemsnit STX

    Forumindlæg
    Hej folkens (: Jeg går i 3. g på STX og forsøger lige at finde mit karakter gennemsnit.. Ved godt der er forskellig vægt osv, det eneste jeg ikke lige har helt styr på er de fag man ikke trækker som eksamens fag. Hvis jeg nu har fået 7 i NG (årskarakter) og 10 til eksamen, er jeg godt klar o...
  • Hvad forstås ved average velocity i fysikken?

    Forumindlæg
    Hejsa Hvad betyder begrebet average velocity egentlig? Har slået det op på nettet, men synes ikke at kunne fange betydningen helt. Der er speed og velocity. Speed forstår jeg, men ikke velocity. Kan en kyndig person hjælpe? På forhånd tak
  • Hvad for et gymnasium?

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne være dyrlæge når jeg bliver ældre, men jeg ved ikke hva' for et gymnasium jeg skal ta'. Jeg vil gerne gå på HTX men jeg får at vide at hvis jeg vil være læge eller dyrlæge skal jeg gå på katedralskolen. Er det lige meget hva' for et gymnasium jeg tager hvis bare de...
  • 1 sætning - Geschichte Deutschlands?

    Forumindlæg
    Er følgende korrekt opstillet: "Grundriss der geschichte Deutschlands nach 1945" (-Overblik/grunrids over Tysklands historie efter 1945)
  • Venstre-højre-skala for ideologier

    Forumindlæg
    Hvordan ville du lave venstre-højre-skalaen for nedenstående ideologier? Anarkisme Fascisme Feminisme Grøn ideologi Islamisme Kommunisme Kommunitarisme Konservatisme Kristendemokrati Liberalisme Libertarianisme Marxisme Nationalisme Nationalsocialisme Socialdemokratisme Socialliberalisme Socialis...
  • Muhammed-krisen!

    Forumindlæg
    Håber der er nogle som vil komme med deres synspunkt/meninger. Mangler lidt inspiration. Er nemlig i gang med at skrive AT-opgave. Hvilke principper i den muslimske og den vestlige kultur mener du kom i konflikt med hinanden under Muhammed-krisen? Tak ?