Søgning på: historie begreber. Resultater: 19141 til 19160 af 22480
-
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Jeg vil gerne skrive, men hvordan?
ForumindlægJa, jeg er i øjeblikket igang med et sabbat år, og det fungerer glimrende! Jeg arbejder og er kommet lidt væk fra skolelivet, så det nyder jeg til fulde! Og så er jeg selvfølgelig også begyndt at overveje, hvad pokker jeg skal bedrive resten af livet! Jeg har før haft en ide om at blive grafisk ... -
KORT RETTELSE 6 LINIER
ForumindlægEngelsk: Today we are arriving true the Scottish highland which is something special. The guide, who knows a lot about our old lands history, tells us of all events which took place here in the old days. We all listing interested, especially those of us, whose ancestors are those who valiantly f... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægHej er der nogle, som kan oversætte det her til dansk? La Rioja es vino, pero no sólo vino. En La Rioja está el documento más antiguo en espanol. La Rioja es la cuna del espanol o castellano. Es la región mas pequena de Espana. Pero en la Rioja hay cultura, paisajes y ... -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
Velfrærdsstat
ForumindlægHvornår blev den dansk velfærdsstat dannet? (Gerne begrund hvorfor). På forhånd tak. -
Kan karaktere forbedres meget på et år?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv :) Jeg har et snit på omkring 7 efter den nye skala, men har ambitioner om at havne omkring 8,5 eller over, tror i at det er muligt ? -
***Noget at tænke over***
ForumindlægHej allesammen! Jeg fik den her i en mail i dag, som virkelig rørte mig. Jeg vil opfordre Jer ALLE til at se den, det tar kun 2min, men... Sult er ikke politiske problemer. Det er virkelighed. Hvis ikke du tror mig, så gå ind på dette link, og hent denne pp. Hvis man bare har en lille smule me... -
oversættelse af et digt
Forumindlæghey, Jeg læser lige et fransk digt af Arthur Rimbaud, fra 1871. LES MAINS DE JEANNE-MARIE Jeanne-Marie a des mains fortes, Mains sombres que l'été tanna, Mains pâles comme des mains mortes. - Sont-ce des mains de Jauna? ce sont des ployeuses d'échines, Des mains qui ne font jamais m... -
Fif & råd..
ForumindlægDet er sådan, at jeg på fredag skal op til skriftlig dansk terminsprøve. Det er denne dag, der skal afgøre min endelig karakter, altså min skriftlige dansk stil. Jeg tænkte på om i har nogle gode råd, til hvad jeg kan vælge imellem de 6 emner eller hvad man kan kalde dem. Der er tit noget med,... -
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
Eng/Mat The curious incident of the dog in the night time
ForumindlægHej Alle. Jeg har til SRP valgt at skrive om novellen "The curious incident of the dog in the night time" af Mark Haddon. Er der andre der har valgt denne novelle med fagkombinationen Eng/Mat? Jeg har forestillet mig at mit fokus skal være Aspergere og RSA-kryptering, da en stor del af... -
romantisme
Forumindlægjeg vil lige høre gør Henrik Pontoppidan op i romantisme, altså synes han det er godt med romantisme. for han har skrevet i hans novelle "havfruens sang" at "der er både unge ægtefolk der, var kind mod kind og indsvøbt i den samme shawl, 2 unge piger der sad sammen hvor de havde hi... -
Idé til tale.
ForumindlægI dansk har vi gennemgået en del om retorik, og jeg fået til opgave at skrive en tale. Men jeg aner ikke, hvad jeg vil skrive om. Er der nogen, der har nogle gode foreslag? -
Ideer til studieretningsopgave inden for "velfærd"
ForumindlægHar valgt at skrive min studieretningsopgave i Dansk og samfundsfag, hvor jeg har fastlagt mit område som "velfærdsbegrebets udvikling siden 80erne." Dansk delen har jeg styr på (sådan da:) jf. Michael strunge, samfundsdebat osv. Jeg halter derimod i samfundsfagdelen, hvor jeg grunde... -
Valg af den endelige studieretning - ?
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge min endelige studieretning, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Måske I kan hjælpe mig lidt? Lige nu har jeg engelsk A, samfundsfag B og mediefag B. Jeg er rigtig glad for min nuværende klasse. Jeg synes dog at mediefag er kedeligt, men det kan selvfølge... -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Konklusion og perspektivering
ForumindlægHeej :) Hvordan skriver man en god konklusion? Hvordan skriver man en god perspektivering? Hvad skal jeg perspektivere til? Har novellen "Den anden pige" hvilket er om en pige med identitetsproblemer -
ABSTRACT
ForumindlægJeg har problemer med at bygge et abstract op til SRP, selvom jeg har en vejledning. Måske er der nogle af Jer, det kunne komme med et godt råd? -
Antallet af fodnoter og kilder
ForumindlægJeg tror jeg har fået skrevet lidt for mange fodnoter, 82 alt i alt! Tænkte på om nogen ved, om det trækker ned, og om andre har skrevet så mange? Derudover har jeg næsten to sider litteraturliste, mange forskellige kilder... er det okay? skriver i samf. og hist., og mit emne er meget nyt, så de...
